• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Beste allemaal,

Ik zoek me helemaal gek maar kan niet vinden wat ik zoek.

Ik zoek software waarmee je video dat zwart-wit is kan colorizen.
Op google e.d. vind ik alleen hoe je plaatjes enzo kan colorizen maar over video vind je niks terwijl het wel bestaat.
Ik las ooit een klein stukje over een Apple programma die dit zou moeten kunnen maar ook dat kan ik niet meer terugvinden.
Nou ben ik niet van de Apple's dus het zou het mooist zijn als een Windows programma dit ook kan.

Iemand enig idee waarmee dit kan...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:19

ManiacsHouse

Scheisse!

• crack_en_hack
Wow dit is wel wat ik zoek inderdaad, alleen is het nogal aan de prijs.
Het mag best iets kosten maar duidenden Euro's is wat teveel van het goeie :)
Er zullen toch best meer programma's zijn die dit kunnen...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:19

ManiacsHouse

Scheisse!

Dit was zo gauw het enige dat ik kon vinden. Behoorlijk aan de prijs, maar misschien is er ergens een demo te vinden O-)
Ik ga zelf ook verder nog op zoek. Zocht dit een tijd geleden ook maar dan voor foto's, iets wat simpeler dan video is lijkt mij.
Als ik iets vind meld ik me weer.

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-12-2009 13:49 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:59
Is dit niet ontzettend moeilijk voor een computer? Die weet natuurlijk niet dat bijv. een boom groen moet zijn en water blauw...

• crack_en_hack
Iedere grijstint komt overeen met een bepaalde kleur, nou is dit nooit exact i.v.m. de belichting van het zwart-wit materiaal maar je kan er zeer mooie resultaten mee krijgen.
Op National Geographic hebben ze zo'n hele serie over de 2e wereldoorlog die ze ook in kleur hebben gemaakt.
Nou hebben die wel een paar euro's te besteden maar het kan dus wel.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:59
Hmz ok dat wist ik dus niet.
Maar aangezien ik uit het kleuren-film-tijdperk kom houd ik me er vanaf nu weer buiten :p

Verwijderd

http://www.videoforums.co...e-black-white-movies.html

Misschien kan dit je helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 14:14 ]

Verwijderd

crack_en_hack schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:08:
Iedere grijstint komt overeen met een bepaalde kleur,...
Onzin, grijstinten hebben geen rechtstreeks verband met kleuren, luminatie daarintegen wel.

Als je een rood voorwerp zijn licht ontneemt zal je een zwart voorwerp overhouden. Je kan dus niet zomaar zeggen, ''die grijstint was vast rood''

On-topic: Met photoshop is het mogelijk om onderdelen van een foto in te kleuren, dit is natuurlijk een enorm werk.

• crack_en_hack
Om het nou plaatje voor plaatje te doen is me iets te gek :)

Pagina: 1