• SebastianE
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11-2020
Hallo Tweakers,

Ik ben pas geleden op vakantie geweest naar bulgarije en daar is mijn tas met mijn Touch Pro en mijn Panasonic Lumix LX-3 gestolen :'( , heb daar meteen aangifte gedaan bij de politie (een hels karwei bij die lui die nauwelijke engels praten) alleen nu het volgende probleem: de verzekering betaald geen telefoon uit zonder bon.

Heb deze telefoon vorig jaar 2e hands gekocht rond september bij een man die hem had gekocht toen die net uit was maar de camera beviel hem niet (was te simpel), toen heb ik hem ik meen voor rond de 350 euro kunnen overnemen(was nieuw duurder), alleen ik kan die gast niet meer bereiken.

Heeft iemand nog tips/advies? ik laat me nu een camera door de neus boren |:(

Bedankt.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:00

MsG

Forumzwerver

Misschien kan je wat regelen met de verzekering dat je de bankafschrift laat zien of iets dergelijks, dat het object daadwerkelijk is aangekocht.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• SebastianE
Dat had ik inderdaad kunnen doen als ik hem in de winkel ge-pin'd, alleen zoals ik al melde heb ik hem zgan bij een particulier gekocht (met contant geld)

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-01 10:46
Desbetreffende particuliere verkoper even vragen of hij gepint heeft ?:)

gewoon nee.

Verwijderd

sorry, maar aan je verhaal is geen touw aan vast te knopen.

de titel is: lumix gestolen en geen bon
dan: de verzekering betaald geen telefoon uit zonder bon.
dan: je hebt een touch pro overgenomen want de lumix was te simpel?
en je eindigt met: laat ik me nu een camera door de neus boren?

wat ben je kwijt, en waar heb je geen bon van?

qua camera lijkt het mij simpel. Je neemt gewoon een zooi foto's mee naar de verzekeringsagent, en met de EXIF data kun je aantonen dat je al tijden schiet met een Lumix. Telefoon weet ik niet hoe je dat moet doen...

• SebastianE
Nou sorry, probeer het nu duidelijker te zeggen, ik heb een HTC Touch Pro in Maart dit jaar gekocht (zelf gekocht nieuw, hier heb ik een bon van de Hi-shop)

De Lx-3 had ik van een particulier gekocht (met inderdaad een kans dat die van de vrachtwagen gevallen is/was, maar die kans heb je met alles wat je 2e hands koopt?)

Zo duidelijker?

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hij heeft een camera die waarschijnlijk van de vrachtwagen is gevallen, zelf van de vrachtwagen laten vallen en nu wilt hij "ff Apeldoorn bellen", maar is het "foutje bedankt".
You dig ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SebastianE schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:08:
De Lx-3 had ik van een particulier gekocht (met inderdaad een kans dat die van de vrachtwagen gevallen is/was, maar die kans heb je met alles wat je 2e hands koopt?)

Zo duidelijker?
Wat verwacht je nu? Natuurlijk keert de verzekering niet uit, omdat je anders van alles kunt claimen zonder bewijs dat je het echt had. Er zijn zat mensen wiens tas opeen magisch werd en allerlei extra gadgets bevatte dan de seconde voor het gestolen worden.

Simpel geval van pech gehad, zonder bon kopen is het op eigen risico.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Garantie claimen doe je met een aankoopbewijs (dus niet perse een bon). In dit geval heb je een bon nodig om iets vergoed te krijgen van de verzekering. Je vraagt dus bijna of wij je kunnen helpen aan een bon en dat lijkt me niet de bedoeling. De verkoper is de enige die je kan helpen. Mocht dat niet lukken bel dan de verzekeringsmaatschappij en vraag om hulp. Hier kunnen alleen maar zaken tevoorschijn komen die tegen de policy zijn!

Met gambieter dus :P

Edit: overigens zie ik dat je nieuw bent op GoT, dus in ieder geval welkom. Laat je niet ontmoedigen door een slotje op je topic, maar lees gewoon even Het algemeen beleid door en post de volgende keer nog weer eens wat :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 23:56 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:09

ThunderNet

Flits!

Naast dat er niks van je verhaal te volgen is, kunnen we je nergens bij helpen. Zonder bon waarop staat dat jij de aanschaf gedaan hebt, of een ander bewijs dat jij de aanschaf gedaan hebt. Ook heeft dit natuurlijk niet niks met Fotografie te maken, want of het nou een camera, telefoon of mp3 speler is maakt de verzekering niks uit.
Ik doe dit topic dan ook op slot.

[ Voor 4% gewijzigd door ThunderNet op 08-12-2009 23:54 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Je bent te laat :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.