Loki.Nya schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:02:
Het viel mij de laatste tijd op dat er een wat krakend geluid in 1 van m'n speakers zit. Normaal in de rechter speaker, maar als ik de speaker kabels verwissel zit het weer in de andere speaker. Het zelfde verhaal met de interlink kabel. Dus de boxen vallen dan af lijkt me.
Waar zou het probleem dan in kunnen zitten? Geluidskaart, versterker of kabels?
mijn setup:
Geluidskaart: Audiotrak Prodigy 7.1 HiFi
Versterker: NAD C 315BEE
Boxen: Kef iQ30
Lijkt me duidelijk, als je met kabels wisselen tenminste bedoelt dat je de kabels maar aan 1 kant wisselt, en daarmee dus ook links/rechts omwisselt....
Bij het wisselen van de speakerkabels wisselt de kraak mee. Probleem zit dus voor de speakers.
Bij het wisselen van de interlink wisselt de kraak mee. Probleem zit dus voor de versterker.
Mijn gok is dat er een draadbreukje zit in de interlink, of dat de aansluiting op de geluidskaart niet helemaal lekker meer is. Je kunt eens voorzichtig wat wiebelen aan het stekkertje bij de geluidskaart, en ook alleen aan de interlink daar ter plaatse. Kraakt het wanneer je wiebelt aan het stekkertje, en niet wanneer je daar alleen de interlink wiebelt, dan is de aansluiting op de geluidskaart kapot (iets te hard tegenaan gestofzuigd?), anders waarschijnlijk de interlink.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!