Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Red Faction: Guerilla frameskip & GTA IV Major stuttering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede-Tweakers,

Sinds ik deze twee spellen heb geïnstalleerd *Red Faction Guerilla en GTA IV* merk ik dat ze niet optimaal lopen.

In Red Faction Guerilla, alleen als ik in een voertuig zit, springt hij steeds iets verder. Het beeld loopt dan ongeveer 4 seconden soepel, en dan HOP, een pauze van 0.5 seconden en hij loopt weer een paar seconden goed. *Ditzelfde probleem had ik alleen bij voertuigen in The Godfather II*

In GTA IV, meteen bij het begin zit je in een auto. Als ik niks indruk op mijn toetsenbord, loopt alles smooth en prima. Zodra ik de W (van gas) indruk echter, begint het 'freezen'. Ongeveer 10 seconden staat het beeld vast, alleen het geluid hoor je nog. Als ik het weer loslaat (de gas-toets) dan loopt ie weer goed. Overigens gebeurd dit ook bij sturen of achteruit rijden. Maar, als ik eenmaal uit de auto ben met veel moeite, en ik ren door de stad is dit een heel stuk minder, en lijkt het bijna weg te zijn.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

- Kabels van videokaart > scherm gecontroleerd, alles zit goed ingeplugd.
- Ander scherm genomen (oude CRT) maar daar heb ik hetzelfde probleem.
- Onboard videokaart gebruikt in plaats van mijn eigen (overigens is de FPS dan heel laag, maar het probleem is er nog steeds)
- Beide schermen hun 'native resolution' checken, mijn bureablad en spel daarop instellen.
- De 'native refresh rate' van beide schermen gecontroleerd, spel en bureablad daarop ingesteld.
- Patches voor de spellen, werkten niks.
- De spellen proberen bij hoge en lage temperaturen van mijn pc, haalde niks uit.
- Andere processor geprobeerd, hielp niks
- Andere ram-reepjes erin, ook geen effect.
- Andere OS proberen, Windows XP x32, geen verschil.
- Ander moederboard met andere bios geprobeerd.
Wat ik vermoed:

- Mijn PC heeft problemen met het renderen van omgevingen? Aangezien ik in een voertuig aanzienlijk sneller ga, moet er dus meer/sneller gerenderd worden. Geen idee waar dit aan kan liggen.

Kortom, ik ben er helemaal zat van, en ik kom er maar niet uit.

Hopelijk komt iemand dit bekend voor of weet hij/zij de oplossing voor mijn probleem.

Mijn specs:
AMD Phenom II x4 955 BE
Sapphire Radeon 4830HD
2* 2GB Dual Channel OCZ DDR2-800MHz
Asrock K10N78M

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
Wat voor OS heb je en welke ATI drivers gebruik je?
Al eens BIOS update gedaan? foutieve bios kan je processor wel eens gek laten doen.
Controleer bijvoorbeeld met CPU-Z of de gevens kloppen.

Eventuele apps op de achtergron die de performance verstoren?

Verwijderd

Topicstarter
Ayera schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:34:
Wat voor OS heb je en welke ATI drivers gebruik je?
Al eens BIOS update gedaan? foutieve bios kan je processor wel eens gek laten doen.
Controleer bijvoorbeeld met CPU-Z of de gevens kloppen.

Eventuele apps op de achtergron die de performance verstoren?
Ik draai Windows 7 Ultimate x64.
Op Windows XP x32 overigens hetzelfde probleem.

Ik heb mijn bios naar de laatste versie geflasht waarin pas mijn processor word ondersteund.
Voor ik die update had gedaan werkten namelijk geen een van mijn games :P

Ik heb de nieuwste drivers van ATI geïnstalleerd, 9.2 dacht ik.

Ik weet zeker dat mijn bios klopt, en als deze dat niet deed, dan had ik geen andere keus aangezien alleen de laatste versie mijn processor ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Schopje.