Probleem: geen beeld uit mn 8800GT in SLI

Pagina: 1
Acties:

• Vassildador
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-01 10:43
Hey tweakers :)
Ik heb een probleem: mijn pc (dell XPS 630i, specs staan vanonder) stuurt geen beeld meer uit, zelfs niet bij het booten. Ik heb onlangs niets veranderd dus ik snap echt niet waar het probleem vandaan komt. Het valt me wel op dat de fan van 1 kaart op 100% blijft koelen terwijl de andere vertraagt naar de gewone snelheid (zoals gewoonlijk)
De pc start wel gewoon op en geraakt in windows (ik hoor het startup geluid van win7 door mijn luidsprekers) maar het beeldscherm blijft dus uit :(
Ik heb al gedacht om de "slechte" kaart er uit te halen, maar de SLI kabel is erop gesoldeerd en ik krijg de kaart er niet zomaar uit o.w.v. een of ander stom lock systeem :|

Specs:
Mobo: nForce 650 SLI
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 GHz
RAM: 4GB DDR2 @ 800 MHz
grafische kaart: 2x Nvidia Geforce 8800 GT in SLI

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het probleem is dus zeer waarschijnlijk dat minimaal 1 van de 2 kaarten kapot is. Om dit zeker te weten zul je toch beide kaarten los moeten testen.

Het lijkt mij overigens sterk dat ze een SLI kabel vast solderen.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-04 22:45
monitor op de andere kaart frotten, wil ook nog wel eens beuren dat die ineens het beeld geeft op de andere kaart

• Vassildador
KaWaReZ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:18:
monitor op de andere kaart frotten, wil ook nog wel eens beuren dat die ineens het beeld geeft op de andere kaart
Heb ik al geprobeerd zonder resultaat, maar toch bedankt :D
Ik heb de SLI kabel al los (ik moet beter kijken volgende keer :P) maar ik krijg geen een van de 2 kaarten er uit, het "rechtse" deel, aan de achterkant van de pc, komt wel los maar de linkerkant wilt niet mee...
Het lijkt alsof de kaart ergens blijft achterhangen of is vastgelijmd, maar dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk...

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 19:22
Sommige PCI-e slots hebben vastzettende clipjes aan de uiteinden van de sloten, wellicht heeft jouwe er ook een. Als het een dualslots kaart is, is het wellicht moeilijk hierbij te komen. Ik zou even gaan voelen of er misschien een hendeltje zit daar. Als je daar dan wat frot terwijl je hem eruit probeert te trekken, wil het nog wel eens lukken.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 12:44
Zit waarschijnlijk een lipje aan de achterkant van de kaart.... dit plastic pinnetje kun je net ver genoeg naar buiten drukken zodat je de kaart wel eruit kan wippen. Waarschijnlijk zie je hem wel als je er schuin van onder tegenaan kijkt.

Edit: ben spuit 11 deze keer ;)

Op het bijgevoegde plaatje zie je aan de onderkant een gouden strip en daarnaast nog een soort van haak. Daar hangt de plastic lip in.

Afbeeldingslocatie: http://zgeek-electronics.today.com/files/2008/12/video-card.jpg

En op het moederbord is het de rare uitslulping die je ziet op het lichtblauwe pci slot:

Afbeeldingslocatie: http://www.hwupgrade.com/articles/print/cpu/10/scheda_3_s.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door muppet99 op 08-12-2009 21:55 ]

Carpe Diem

• Vassildador
Die van mij ziet er nog iets anders uit :)
Ik heb al vanalles geprobeerd maar die kaart wil er dus echt niet uit (ligt waarschijnlijk wel aan mij :D)

Afbeeldingslocatie: http://i108.photobucket.com/albums/n36/ffallenangel/08122009101.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i108.photobucket.com/albums/n36/ffallenangel/08122009103-1.jpg

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 12:44
op de tweede foto. Helemaal links onderaan de videokaart zie ik het pinnetje zitten. Druk deze naar voren en dan moet de kaart er zo uit kunnen. Zit wel wat rek in normaal. dus het pinnetje wat tussen de kabel en het insteekslot zit. Die houdt nu de boel tegen zover ik het kan zien :)

Carpe Diem

• Vassildador
Bedankt! Ik heb hem er uit gekregen, nu eens kijken of ik weer beeld heb :D
Bedankt iedereen :)

• Vassildador
Spijtig genoeg is het de kaart met beide DVI uitgangen die stuk is (de andere heeft er geen), en zonder die erin kan ik de monitor niet aansluiten xD. Ik zal dan maar contact opnemen met Dell en vragen of ik een nieuwe kan krijgen :|

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
Vassildador schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:52:
Spijtig genoeg is het de kaart met beide DVI uitgangen die stuk is (de andere heeft er geen), en zonder die erin kan ik de monitor niet aansluiten xD. Ik zal dan maar contact opnemen met Dell en vragen of ik een nieuwe kan krijgen :|
Hoe bedoel je, die andere kaart heeft geen aansluitingen?

Ik heb net dezelfde kaarten ( komen ook van een dell xps) ook 8800GT, met singleslot koeler en nvidia logo op.
en ik heb op elke kaar 2 DVI aansluitingen :x

• Vassildador
BitchCrew schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:12:
Hoe bedoel je, die andere kaart heeft geen aansluitingen?
Die van mij echt niet :O ik zal dadelijk even de kaarten er weer uit halen en een foto nemen.

EDIT: Ik moet in het vervolg ECHT beter kijken 8)7, Er hing gewoon een zwart plastic plaatje met schroeven vastgedraaid over de DVI poorten xD. Ik heb ondertussen Dell al gebeld en ze komen gratis en voor niets een nieuwe 8800GT installeren, ook al valt het buiten de Premium garantie periode O+

[ Voor 35% gewijzigd door Vassildador op 09-12-2009 14:02 ]

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
Vassildador schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:35:
[...]

Die van mij echt niet :O ik zal dadelijk even de kaarten er weer uit halen en een foto nemen.

EDIT: Ik moet in het vervolg ECHT beter kijken 8)7, Er hing gewoon een zwart plastic plaatje met schroeven vastgedraaid over de DVI poorten xD. Ik heb ondertussen Dell al gebeld en ze komen gratis en voor niets een nieuwe 8800GT installeren, ook al valt het buiten de Premium garantie periode O+
:D
Ik dacht al dat het niet kon :-)
Pagina: 1