Gigabit Switch + accesspoint / Gigabit router of 1 access po

Pagina: 1
Acties:

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Ik wil mijn NAS (Western Digital Mybook World Edition - met Gigabit Ethernet verbinding, slechts 1 netwerkgaatje) + PS3 (100mbit uitgang) met een kabel met elkaar verbinden. Dit "mag" niet wireless, omdat ik de NAS als streaming server wil gebruiken en dat gaat niet goed via wireless.

Dus de NAS en PS3 staan bij de TV. Die wil ik met elkaar verbinden. En die twee wil ik ook weer met de rest van het internet en de computers verbinden.

Dus ik had als idee:
NAS + PS3 op een switch (Beiden met een cat5/cat6 kabel) en de switch naar een gigabit access point (met een kabel) en zo is het verbonden met de gigabit router en de andere computers.

Nu is de vraag, is dit verstandig om zo te doen? Of is het handiger/goedkoper om ipv access point + switch een router te zetten en bepaalde functies in de router af te zetten? Of is er simpelweg een accesspoint&switch in 1?

Goede reviews over access points heb ik zo nog niet gevonden (zat te denken aan de netgear 5Ghz WNHDE-111-100FSS) en de gigabit switch D-link DGS--1008D.

Graag jullie mening over welke situatie het beste en/of voordeligste opstelling geeft?

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
ik zou gewoon een gigabit wireless router kopen en die vervolgens in bridge-mode zetten. De d-link 825 kan dat bijvoorbeeld.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:44
Je PS3 heeft ook gigabit :)
En jouw eerste idee is in principe ok. NAS + PS3 samen op een gbit-switch, en die weer verbinden aan je huidige router. Tenzij je wireless er nog bij wil (en dat niet al in je huidige router zit natuurlijk).

Edit! Wat heb je op dit moment al in huis?

[ Voor 9% gewijzigd door AlterMann op 08-12-2009 22:12 ]

• RickV.
Bedankt voor de reacties.

Mathieu: Dat is idd een overweging...

Alterman: op dit moment heb ik alleen de Wd mybook NAS! Wij gaan een nieuw appartement betrekken en nemen niks mee van hier. Ben dus vrij in vrijwel alles!

Zat zelf als router te denken aan een netgear WNDR3700.
Switch: d-link DGS-1008B
en een vluchtige zoektocht voor accespoints (2 nodig, ook en voor de printer) netgear 5GHZ wireless N HD access point.

Maar het staat uiteraard nog open, vooral het vraagstuk "router of switch+AP"
welke voor-/nadelen zijn er ten opzichte van elkaar?

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 10:06
Denk dat ik het niet helemaal snap.... Maar waarom niet gewoon 1 router, ergens bij je PC, en dan 2 draadjes (parallel) vanaf je router naar je NAS en je PS3? Kost je uitsluitend 2x een Cat5 kabeltje toch? Enige beperking is dat de meeste routers niet al teveel uitgangen hebben. 4 is vrij standaard; als je er al 2 hiervoor nodig hebt, kun je er verder nog max 2 PCs op aansluiten.

• RickV.
Dat heeft juist te maken met de draadjes....Die lopen dan door het halve appartement (en in de huiskamer). Nou kan je een gedeelte bij de plintjes wegwerken, ware het niet dat de draad ook een gang moet oversteken.

[ Voor 37% gewijzigd door RickV. op 09-12-2009 08:37 ]

• RickV.
Zaken waar nog op gelet moeten worden als 1 router direct op de modem van de provider wordt gezet en 1 router als wireless switch gebruikt wordt?

[ Voor 45% gewijzigd door RickV. op 09-12-2009 21:19 ]

Pagina: 1