Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243920

Topicstarter
Vandaag heb ik een nieuw beeldscherm binnengekregen, de Samsung Syncmaster 2443BW.

Deze wil ik gebruiken als extern scherm voor mijn Macbook (van begin 2009).
Ik heb 'm als volgt aangesloten:
MacBook -> MiniDisplayPort-to-DVI-adapter -> DVI-DVI-kabel -> monitor.

Het probleem is als volgt;
Wanneer ik het scherm aansluit, krijg ik wel de 'normale' respons van het beeldscherm van m'n MacBook, deze wordt namelijk even blauw, en dan weer normaal (doet ie normaal ook als ik m aan mn TV hang), maar vervolgens wordt de externe monitor wel verlicht, maar krijg ik geen beeld.

Ook als ik in m'n systeemvoorkeuren "Detecteer beeldschermen" aanklik, wordt het scherm niet gevonden.

Kunnen jullie me aub helpen, het is een mooi scherm en ik wil het graag gebruiken.

(Met m'n adapter is niets mis, want die gebruik ik ook voor mn TV. En de DVI-kabel is nieuw, want die zat bij het scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnderNeo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-07 10:16

AnderNeo

Kwartelen

Stomme vraag, maar de laatste drivers?
Werkt de dvi aansluiting überhaupt wel?
Toevallig te testen met een DVI-VGA kabel?
Als je het beeld naar alleen external zet, geeft dat beter resultaat?
Er waren in het verleden issues met een externe monitor die niet werkte als de power cable er niet in zat, dit al geprobeerd?

It's not the dying but the living that scares me to death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Drivers zijn als het goed is niet nodig voor de Mac (voor zover ik weet), en dus ook niet te vinden.
Moet 'm inderdaad ook nog met een andere PC met de DVI-kabel testen.

Ik heb het trouwens al met een windows-laptop met de VGA kabel geprobeerd, en die doet het wel.

Het enige probleem is dat hij hem echt niet detecteerd, want het beeld is wel gewoon aan, als ik m'n MacBook uitzet, gaat het scherm tegelijk uit. Ik kan dus ook niet op alleen extern zetten, want ik kan geen voorkeuren voor het beeldscherm ingeven, omdat hij niet wordt gezien door m'n MacBook.

Ik hoop dat er iemand is die dit eerder heeft meegemaakt, en een oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 23:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 243920 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:17:
Drivers zijn als het goed is niet nodig voor de Mac (voor zover ik weet), en dus ook niet te vinden.
Moet 'm inderdaad ook nog met een andere PC met de DVI-kabel testen.

Ik heb het trouwens al met een windows-laptop met de VGA kabel geprobeerd, en die doet het wel.

Het enige probleem is dat hij hem echt niet detecteerd, want het beeld is wel gewoon aan, als ik m'n MacBook uitzet, gaat het scherm tegelijk uit. Ik kan dus ook niet op alleen extern zetten, want ik kan geen voorkeuren voor het beeldscherm ingeven, omdat hij niet wordt gezien door m'n MacBook.

Ik hoop dat er iemand is die dit eerder heeft meegemaakt, en een oplossing weet.
Werkt de opstelling "Mac - VGA - Scherm", wel?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnderNeo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-07 10:16

AnderNeo

Kwartelen

Ik denk niet dat hij ook nog een display port - vga adapter heeft liggen... of vergis ik me dan?

It's not the dying but the living that scares me to death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06 14:40
Misschien heeft het te maken met dat je een DVI-a kabel gebruikt in plaats van DVI-D (miss kan je een foto maken/opzoeken van de stekker (en dan gaat het natuurlijk om de pinnetjes

Topicstarter
Ik heb inderdaad geen Mini DisplayPort -> VGA adapter, en ben ook niet van plan deze te gaan kopen (aangezien DVI sowiezo beter is). Ik heb Mac ->VGA ->Scherm dus niet geprobeerd.

De kabel die ik gebruik, zat bij het scherm en ziet er aan beide kanten zo uit (klik!):
Afbeeldingslocatie: http://files.sandberg.it/products/images/md/507-47_md.jpg

Ik heb het ook met een DVI-I kabel geprobeerd (bovenste op volgende afbeelding), maar die past niet in de DisplayPort adapter, en ook niet in het scherm, ivm de vier pinnetjes die om het platte pinnetje zitten:
Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/dual-dvi.jpg

Ik gebruik de MiniDisplayPort-to-DVI-adapter normaal altijd met een DVI-HDMI kabel (zie afb.) en die doet het normaal wel gewoon altijd zonder problemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jdr.com/interact/..%5Cimages%5Cproducts%5CC%5Ccbl-hdmi-dvi.jpg

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 17:07
Als je een pro heb:
Zet je power saving uit (dus op betere prestaties zetten)

[ Voor 15% gewijzigd door juulie19 op 10-12-2009 17:50 ]

Topicstarter
Ik heb geen Pro (al zegt dat tegenwoordig niets meer, want mij MacBook heeft betere specs dan de goedkoopste Pro van tegenwoordig haha), maar ik heb sowieso de hoogste prestaties aanstaan, dus dat kan het helaas niet zijn.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ik heb het probleem soms ook met mijn 2009 MBP i.c.m. een 22" Samsung, maar dan zelfs met Mini-Display naar VGA. Wat bij mij dan helpt, is een harde reboot met de kabel erin, daarna werkt het weer prima. Al geprobeerd neem ik aan?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02
Zeg, misschien een stomme vraag, maar heeft die Samsung niet meerdere inputs? Heb je via het menuutje wel de juiste input gekozen?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb werkelijk alles geprobeerd.
Kenners gevrragd, langs de winkel geweest, niemand wist het.
Ik ga nu maar gewoon een scherm met HDMI aansluiting kopen.

Bedankt voor de replies!
Pagina: 1