Hoi,
Ik heb net mijn nieuwe computer in elkaar gezet, alles (naar wat ik heb gezien tot nu toe) goed aan gesloten.
Nou heb ik een dvd van Windows 7, legitiem. Ik booten vanuit de dvd gewoon, zoals normaal, de installer opent, dan nog niets aan de hand, tot hij bij het daadwerkelijke installeren komt.
Hij gaat aan de slag met "expanding Windows files" en op dat moment loopt de gehele pc (vroeger of later, gewoon random) vast. Het moederbord (MSI p55-gd80) geeft aan dat de HD werkt, en dat deze vol bezig is, en nadat de boel is gefreezed gaat het actie lampje uit.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Is het de harde schijf? Heb ik iets verkeerd aangesloten?
Ik heb gezocht tot ik een ons woog, maar tot nu toe weinig verder gekomen dan: "ik heb de computer 24 uur laten staan, en hij is nog steeds niet verder gegaan, etc)
Alvast bedankt!
--
Volledige systeemspecs:
MSI p55 gd80 (mobo)
Intel Core i5 750 (proc)
Corsair XMS3 TW3X4G1333C9 (geheugen)
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ (hdd)
XFX HD5850 (videokaart)
Corsair TX750w (voeding)
Samsung SH-S223B (optische drive)
Cooler Master Hyper 212 plus (proc koeler)
Scythe Slip Stream casefan 4x
Scythe Kaze Master fan controller
Dit alles zit op het moment in een:
Cooler Master CM690 behuizing
Update: De computer is inmiddels voorzien van W7 Ultimate, maar hij blijft random freezen
Ik heb net mijn nieuwe computer in elkaar gezet, alles (naar wat ik heb gezien tot nu toe) goed aan gesloten.
Nou heb ik een dvd van Windows 7, legitiem. Ik booten vanuit de dvd gewoon, zoals normaal, de installer opent, dan nog niets aan de hand, tot hij bij het daadwerkelijke installeren komt.
Hij gaat aan de slag met "expanding Windows files" en op dat moment loopt de gehele pc (vroeger of later, gewoon random) vast. Het moederbord (MSI p55-gd80) geeft aan dat de HD werkt, en dat deze vol bezig is, en nadat de boel is gefreezed gaat het actie lampje uit.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Is het de harde schijf? Heb ik iets verkeerd aangesloten?
Ik heb gezocht tot ik een ons woog, maar tot nu toe weinig verder gekomen dan: "ik heb de computer 24 uur laten staan, en hij is nog steeds niet verder gegaan, etc)
Alvast bedankt!
--
Volledige systeemspecs:
MSI p55 gd80 (mobo)
Intel Core i5 750 (proc)
Corsair XMS3 TW3X4G1333C9 (geheugen)
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ (hdd)
XFX HD5850 (videokaart)
Corsair TX750w (voeding)
Samsung SH-S223B (optische drive)
Cooler Master Hyper 212 plus (proc koeler)
Scythe Slip Stream casefan 4x
Scythe Kaze Master fan controller
Dit alles zit op het moment in een:
Cooler Master CM690 behuizing
Update: De computer is inmiddels voorzien van W7 Ultimate, maar hij blijft random freezen

[ Voor 30% gewijzigd door Rebellista op 10-12-2009 11:56 ]
Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream