Schermfreeze installatie Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellista
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06-2024
Hoi,

Ik heb net mijn nieuwe computer in elkaar gezet, alles (naar wat ik heb gezien tot nu toe) goed aan gesloten.
Nou heb ik een dvd van Windows 7, legitiem. Ik booten vanuit de dvd gewoon, zoals normaal, de installer opent, dan nog niets aan de hand, tot hij bij het daadwerkelijke installeren komt.

Hij gaat aan de slag met "expanding Windows files" en op dat moment loopt de gehele pc (vroeger of later, gewoon random) vast. Het moederbord (MSI p55-gd80) geeft aan dat de HD werkt, en dat deze vol bezig is, en nadat de boel is gefreezed gaat het actie lampje uit.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Is het de harde schijf? Heb ik iets verkeerd aangesloten?
Ik heb gezocht tot ik een ons woog, maar tot nu toe weinig verder gekomen dan: "ik heb de computer 24 uur laten staan, en hij is nog steeds niet verder gegaan, etc)

Alvast bedankt!

--

Volledige systeemspecs:
MSI p55 gd80 (mobo)
Intel Core i5 750 (proc)
Corsair XMS3 TW3X4G1333C9 (geheugen)
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ (hdd)
XFX HD5850 (videokaart)
Corsair TX750w (voeding)
Samsung SH-S223B (optische drive)
Cooler Master Hyper 212 plus (proc koeler)
Scythe Slip Stream casefan 4x
Scythe Kaze Master fan controller

Dit alles zit op het moment in een:
Cooler Master CM690 behuizing

Update: De computer is inmiddels voorzien van W7 Ultimate, maar hij blijft random freezen |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Rebellista op 10-12-2009 11:56 ]

Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

Heb je al geprobeerd om een ander OS erop te zetten? Win XP, of een Linux distro? Andere schijf? 1 reep geheugen?

Mogelijkheden legio ;)

[ Voor 6% gewijzigd door 0scar op 08-12-2009 20:30 ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellista
Ik heb tot nu toe een andere HD erin gedaan om te kijken of dat het was, memtest gerunned, twee verschillende versies windows 7, xp moet ik nog even doen en ik doe straks eventjes hirens boot...

Begin er achter te komen dat het heeeel veel dingen kunnen zijn.. zucht...

Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
heb er hier ook Windows 7 Professional opgezet (legitiem via school) en heb nu al 3 of 4 blue screens gehad bij het opstarten.

Ik zit nu ook al aan mijn 8ste week denk ik (ben te tel kwijt) op mijn videokaart te wachten (Club3d hd5870). Echt om gek van te worden en de winkel (4Launch) zegt steeds dat ze tegen het einde van de week opgestuurd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar

0scar

MacIJver

[b][message=33068871,noline]
Begin er achter te komen dat het heeeel veel dingen kunnen zijn.. zucht...
Zeker Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
vreemd genoeg komt een van de eerste dingen waar ik aan zou denken vrij ver onderaan pas aan bod:

Geheugen
* Slechte reepjes?Zijn de reepjes echt goed aangedrukt? Vooral bij DDR en RDR reepjes heb je meer kracht nodig dan je zou verwachten.
* Draai memtest86+. Er is info te over op deze site. De belangrijkste is wel het volgende: indien je fouten krijgt tijdens Test #5, dan is hoogstwaarschijnlijk de CPU brak. Je kunt hierachter komen door in de BIOS de CPU L2 Cache (en alle andere caching opties) uit te schakelen en de memtest opnieuw te draaien.
* Test de reepjes één voor één en daarna combinaties.
* Probeer andere volgorde/slotjes.

Wanneer wordt de troubleshooter aangepast aan de laatste computermode? staan nogal wat verouderde termen in. veel dingen zijn gewoon niet van toepassing op nieuwe PC's

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellista
Gisteren avond na alle aansluitingen gecheckt te hebben en toch stiekem even de installer weer te hebben gerund kreeg ik een "page_fault_in_nonpaged_area" bsod.. Ben hier maar eens aan het kijken wat ik er aan heb, vanavond kijken of de Hirens Boot iets kan vinden en de mogelijkheden van het geheugen bekijken..

Ik hoop dat iemand een zelfde probleem heeft gehad en een oplossing heeft,maar stel me er maar vast op in dat ik alle opties moet gaan nalopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar

0scar

MacIJver

Op TechNet staat het volgende beschreven:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Explanation:

This Stop message occurs when requested data is not found in memory. The system generates a fault, which normally indicates that the system looks for data in the paging file. In this circumstance, however, the missing data is identified as being located within an area of memory that cannot be paged out to disk. The system faults, but cannot find, the data and is unable to recover. Faulty hardware, a buggy system service, antivirus software, and a corrupted NTFS volume can all generate this type of error.
blah blah blah....
(usually related to defective RAM, either main memory, L2 RAM cache, or video RAM)
nog meer blah blah blah....
A corrupted NTFS volume can also generate this Stop message. Run Chkdsk /f /r to detect and repair disk
errors.

Resumé: RAM is niet in orde en/of je schijf is niet in orde.

Probeer is een ander setje geheugen van iemand uit je omgeving of draai memtest86. Download de harddisk tools van de fabrikant van je harddisk en scan de disk voor bad sectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellista
Bedankt voor je mogelijk oplossing. Ik ga straks eerst kijken of mn geheugen er goed in zit + verschillende configuraties/hoeveelheden reepjes proberen. Dan memtest86 en Hirens boot. iig alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
memtest moet je even info opzoeken hoe je dit moet doen.

is langdurige kwestie als je alle mogelijke fouten wilt uitsluiten

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets soorgelijks meegemaakt met installatie van Win7. Bij mij bleek de dvd speler niet helemaal lekker meer te zijn/moeite met het lezen van de disk. Heb er toen een andere DVD RW in gezet, een kopie gemaakt van de DVD op dezelfde DVD RW (had namelijk de windows xp harddisk compleet weggelegd, kon ik er zo weer inzetten) en toen was het voor mij opgelost.

• Rebellista
Ik heb inmiddels W7 Ultimate kunnen installeren.. 1 Reep geheugen er tussenuit getrokken. Echter de screenfreezes zijn gebleven. Heb mn moederbord drivers geinstalleerd, mn videokaartdrivers nog niet. Gisterenavond memtest86 gestart vanaf mn Hiren Boot iso in daemon tools, daarna beeldscherm uitgezet. Kom ik een uurtje of twee later terug bij mn pc, beeldscherm aan: no input signal. De computer draaide nog gewoon zoals toen ik weg ging, alleen kreeg mn beeldscherm dus geen input meer.. :S

Naar wat ik heb uitgezocht ligt het nog steeds aan mn DDR, videokaart, HDD of voeding... Waar kan ik het beste mee beginnen nu? Ik weet het even niet meer :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens volledige specs (in topic, niet in je signature), dat helpt altijd al een eind.

Het geheugen dat je gebruikt, staat dat op de QVL van dit bordje?

• Rebellista
Volledige specs:
Zie openingspost

De MSI site zegt:
"DDR3 Memory DDR3 1066/1333/1600*/1800*/2000*/2133* (OC)"
Mijn geheugen is 1333mhz, dus het zo moeten kunnen, toch?

[ Voor 51% gewijzigd door Rebellista op 10-12-2009 11:55 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Rebellista schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:59:

De MSI site zegt:
"DDR3 Memory DDR3 1066/1333/1600*/1800*/2000*/2133* (OC)"
Mijn geheugen is 1333mhz, dus het zo moeten kunnen, toch?
Maar dat wil niet zeggen dat het ook compatible is.
Kijk eens op de QVL (of memory support list zoals het volgens mij bij MSI heet) en kijk of je geheugen erop staat. Is dat niet het geval, probeer dan eens een set dimmen die wel getest is.

• Rebellista
Ik heb een pdf gevonden met daarin het getestte geheugen voor dit moederbord. De enige plek in de sheet waar mijn geheugen (echter wel de 1GB reep variant) voorkomt, onder het kopje DDR3 OC RAM.. Betekent dit dat ik de voltage en snelheden handmatig moet instellen? Wat me nu te binnen schiet is dat het niet werkt omdat de default waarden die het moederbord heeft niet stroken met het geheugen...

Hij staat namelijk niet tussen het rijtje 1333mhz geheugen gewoon...

DDR III OC RAM
ModelSpecSize2 DIMMsResult
CORSAIR CM3X1024-1333C913331GBVOK

[ Voor 3% gewijzigd door Rebellista op 10-12-2009 11:52 ]

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
En wachten?

Ik kan mij nog wat herinneren dat ik dat ding zeker een half uur stil heb zien staan tijdens mijn installatie van win7 ...

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
RielN schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:52:
En wachten?

Ik kan mij nog wat herinneren dat ik dat ding zeker een half uur stil heb zien staan tijdens mijn installatie van win7 ...
quote van TS: (staat er duidelijk in)
"ik heb de computer 24 uur laten staan, en hij is nog steeds niet verder gegaan, etc)
als jij deze :
DDR III OC RAM
Model Spec Size 2 DIMMs Result
CORSAIR CM3X1024-1333C9 1333 1GB V OK

In je mobo hebt zitten zit je dus OK, dan staat hij op de QLV. Maar als ik het goed begrijp heb jij nu RAM dat niet op de QLV staat... Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou zomaar heel goed kunnen dat je ram niet volledig compatibel is.

Handmatig instellen van het voltage lijkt mij zeker wenselijk, ik kan je hier alleen niet van advies voorzien aangezien ik daar te weinig ervaring mee heb.... Andere tweakers misschien?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gewoon naar de bios gaan en het ramvoltage instellen. Meer hoef je niet te doen daarvoor.

• Rebellista
scenix_ schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:03:
[...]
In je mobo hebt zitten zit je dus OK, dan staat hij op de QLV. Maar als ik het goed begrijp heb jij nu RAM dat niet op de QLV staat... Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou zomaar heel goed kunnen dat je ram niet volledig compatibel is.
Klopt mijne komt niet in de lijst voor, wel dus de 1GB variant. Ik heb alvast een setje geIL 1333mhz CL7 geheugen als mogelijke vervangen genoteerd.. deze 2GB reepjes komen wel in de compatible lijst voor. Heb nu CL9 dus dat is nog ietsje beter ook volgens mij...
TERW_DAN schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:05:
Gewoon naar de bios gaan en het ramvoltage instellen. Meer hoef je niet te doen daarvoor.
Oke, de standaardwaarde voor de ramvoltage van dit geheugen staan op 1.5V had ik gelezen. Echter, hier heb ik nul ervaring mee. Dat word researchen, of het eerdergenoemde setje reepjes halen..

Kan ik gewoon deze RMA sturen naar waar ze vandaan komen (Cool-Prices)?

[ Voor 3% gewijzigd door Rebellista op 10-12-2009 12:15 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

1.5V is het standaard voltage, dus zou je hier op zich niets aan hoeven te veranderen. Ik zou het echter wel even testen met 1.6V en kijken of het dan stabieler wil lopen.

Mocht het niet compatible zijn dan kun je het niet RMAen. RMA is immers voor defecte onderdelen. Je kunt natuurlijk wel even bij de winkel informeren wat er mogelijk is om het om te ruilen. Test je dimmetjes voor de zekerheid ook even in een ander syteem om zeker te zijn.

• Rebellista
Goed. Ik ga straks zodra ik thuiskom:

1. voltage op 1.6 zetten, if: screenfreeze nog steeds, then
2. geIL setje kopen dat wel op de lijst staat

:)

Update: Tot nu toe geen schermfreezes meer, echter wel onaangekondigde reboots... Heb gelezen dat het met betrekking op mijn corsair reepjes handig is om het voltage iets hoger te zetten (1.6 / 1.65v) en om eist/c van intel uit te zetten voor meer stabiliteit. Tot nu toe (15 minuten lang) geen reboot gehad..

Ik ben nog door aan het zoeken, ga denk ik wel alsnog een ander setje geheugen halen om van het gezeur af te zijn... memtest straks ook maar weer even proberen!

[ Voor 61% gewijzigd door Rebellista op 10-12-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellista
(Major) Update:

De computer loopt nu snel en lijkt vloeiend echter komen er nog steeds een aantal rare dingen voor.

1. Hij loopt gewoon vast. Dus schermfreeze en het geluid (als dat aanstaat) blijft hangen
2. Hij geeft een grijs scherm (misschien iets met drivers? heb de nieuwste ati catalyst
3. Het beeld wordt zwart en het geluid blijft ook hangen... Wanneer dit gebeurt en ik druk daarna op de reset knop, duurt het ongeveer 4 seconden voor hij uitgaat.. daarna een seconde of 10 voor hij weer aangaat... heel raar... Alsof de voeding niets doet heel even...

Ik heb zelf geconcludeerd dat het nog steeds voeding/graka of geheugen is (hoewel ik toch denk dat het geheugen nu wel stabiel loopt)...

Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet hij/zij wat het is?
Ik hoor het heel graag!

Pagina: 1