Mapje delen...

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 15:31
In Windows xp was ik gewend om gewoon een map te delen en op een andere lokale pc \\computernaam of \\ipnummer in te toetsen en zodoende mappen delen of een printer.

Echter, met windows vista en windows 7 lukt het me op geen enkele manier.

Kan iemand mij op een simpele manier uit leggen hoe ik dit kan doen ? zonder gebruik te hoeven maken van gebruikersnamen, wachtwoorden of andere ingewikkelde toestanden ?

Ik heb hier al gezocht, maar wordt er niet echt veel wijs van.

Alvast bedankt

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat is dat toch tegenwoordig met topicstarts die eindigen op:
? Het is hier geen afhaalbalie voor kant-en-klaaroplossingen :X

Vertel nou eerst eens even wat de IP-adressen van de computers zijn, of Simple Sharing aan staat, of er firewalls actief zijn, of de pc's door middel van een switch of een router zijn verbonden, of de gebruikersaccounts op de verschillende pc's dezelfde naam hebben, of je überhaupt wel mappen hebt gedeeld op de computer die je probeert te bereiken en wat de foutmelding is die je krijgt.

Er zijn 7 miljoen pagina's op Google als ik zoek op "file sharing" "windows 7", dus ik kan me in de verste verte niet voorstellen dat je niks hebt gevonden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-03 08:54

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Wat lukt er niet dan krijg je een foutmelding of kan je de adresbalk niet vinden?

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Zal je een klein beetje op weg helpen dan maar.
Map selecteren, rechtermuisknop, eigenschappen, tabblad delen, vergeet niet machtigingen en beveiliging goed in te stellen.
Zorg ervoor dat je computers in dezelfde werkgroep zitten (zelfde naam) en dat bestands en printerdeling is ingeschakeld in de netwerk instellingen (netwerkcentrum).

[ Voor 46% gewijzigd door vinniel83 op 08-12-2009 20:39 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-03 15:54

Equator

Crew Council

#whisky #barista

kom kom, een beetje zoeken, en je had het zo gevonden.

[google=folder sharing vista]

Verder heeft dit erg weinig met Netwerken te maken.

Dit topic is gesloten.