Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

10 Poorts Trust geeft stroom PC, PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lees ik net het bericht zie ik dat ik het woord USB HUB in het topic vergeten ben, suf.

Afgelopen zaterdag heb ik een 10-poorts USB HUB gekocht van Trust. Apparaat aangesloten en werkte perfect, totdat ik de computer uit deed en een uur later weer wilde opstarten. Dit lukte niet. Wel zag ik dat er een paar lampjes op mijn computer branden die ik alleen had zien branden als ik de PC opgestart had. Onder andere LEDS naast één van de USB-poorten en het lampje in mijn aan/uit schakelaar. Ik begreep er niets van.

Ik heb de PC opengeschroeft, alle verbindingen aangedrukt, niets hielp. Op enige moment zo'n beetje alle kabels losgetrokken en toen wilde de PC weer opstarten. Kabels weer terug, alles bleef werken. PC weer afgesloten en opnieuw proberen op te starten, geen succes. Om een lang verhaal kort te maken (ben 2 uur aan het klooien geweest) als de nieuwe hub er niet in zit, werkt het opstarten prima, als deze er wel in zit werkt het niet.

Heb inmiddels contact gehad met Trust maar hun antwoord komt neer op "BIOS updaten" (voor een probleem dat optreedt bij een cpmputer die uit staatl lijkt me een vreemd antwoord) en "kan gebeuren",

Nu heb ik een aantal vragen:
  • Is het normaal dat een USB device stroom geeft aan de computer?
  • Kan dit kwaad?
  • Wat zou ik er tegen kunnen doen (behalve natuurlijk de HUB loskoppelen voordat ik het geheel onder spanning zet).
Ik ben niet zo'n kei in dit soort dingen, maar hoop dat ik het duidelijk genoeg beschreven heb.

Groet,

Willem

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 18:34 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:16
Dan kan het zijn dat alles wel stroom krijgt maar de pc niet doorstart. Even voor de duidelijkheid: als de hub zit aangesloten toont de pc helemaal geen opstartverschijnselen? Ook niet heel kort een signaaltje naar je beeldscherm?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad dood als een pier, het lijkt zelfs alsof de schakelaar niet "klikt"

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 14:11
Heb inderdaad precies hetzelfde gehad op mijn computer met een 10 poorts usb hub met voeding. Het zetten spanning op de usb poort van mijn moederbord (asus p5n-e sli) en zorgde er inderdaad voor dat mijn pc niet opstarten, plug de hub dr uit zet hem aan en plug hem weer in en alles werkt gewoon, heb hem zelf destijds terug gebracht naar de winkel...

Verwijderd

Topicstarter
Klopt 100% met mijn probleem. Weet niet precies het type moederboard, maar is in ieder geval een ASUS en het type nr lijkt er errug veel op. Dus je zegt"leer er maar mee leven" en "wees blij dat de voeding van de hub sterk genoeg is, krijg je daar in ieder geval geen last mee" ;-)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leer er mee leven of breng dat ding terug en vraag je geld terug, dit is natuurlijk niet acceptabel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 14:11
Zou er ook niet mee leren leven, gewoon die hub terug brengen ;)
Heb destijds gewoon terug gebracht en me geld terug gekregen, en uiteindelijk toch niet meer nodig gehad dus geen andere gekocht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen. Ik ga er mee terug en geen Trust zaken meer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tsurany schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:24:
Leer er mee leven of breng dat ding terug en vraag je geld terug, dit is natuurlijk niet acceptabel.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:15:
Bedankt voor de adviezen. Ik ga er mee terug en geen Trust zaken meer.
Hou er even rekening mee dat wat Trust zegt over BIOS hier geen onzin hoeft te zijn. Het kan zijn dat iets mbt wake-on-USB het opstarten om zeep helpt.

Zo heb ik een issue dat mijn systeem (met GA-P35-DS3R mobo) pertinent voorbij POST weigert te gaan als m'n iPod Nano in z'n USB cradle aangesloten zit. Gare iPod? Nope, op m'n laptop, of systeem van m'n vriendin, of op het werk heb ik er geen last van.
Omgekeerd kan ik willekeurig welk ander USB apparaat in m'n mobo prikken zonder deze problemen. Het is gewoon een of ander vaag iets dat het mobo heeft met specifiek dat appaaraat. Jouw hub zou hetzelfde kunnen hebben...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1