Toon posts:

Is een 275GTX aanschaffen moreel nog te verantwoorden ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.105 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gekochte versie van Windows XP 64 bit waar ik zeer tevreden over ben.
Indirect betekend dit ook dat zolang XP 64 bit updates krijgt vanuit Microsoft het de moeite waard blijft om te draaien als primaire besturing OS.
Uiteraard betekend dit "veroordeling" tot DX 9
Over uiterlijk anderhalf jaar wil ik een nieuw systeem kopen ...
(Tot die tijd denk ik het met XP 64 bit wel uit te kunnen zingen).
Is het dan gestoord van mij als ik zeg ik koop een GTX 275 voor €200 in plaats van de nieuwe ATI 5850 (die ook nog eens nauwelijks tot niet leverbaar is ?
Eyefinity vind ik nutteloos, DX11 nou ja dat punt heb ik al gemaakt DX9 is de beschikbare norm. .
Speel op 1600x1200 (heb een 22 inch CRT bak) dus die paar frames minder ten opzichte van een 5850 kan ik ook wel hebben, uiteindelijk fps genoeg ..
Maar het gebrek aan PhysX en uitstekend drivers mmmm tough call..
Daar komt nog eens bij dat ik veelal games koop uit de budget bak en dat zijn vaak games van rond de lanceer tijd van de 275GTX dus een beetje vette game experience is denk ik wel gewaarborgd, toch ?.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 17:59 ]

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 10:41
Dat gaat zeker prima lopen, moreel verantwoord is wat moeilijk te bepalen door anderen dan jijzelf :) Op die resolutie kan je trouwens met een mindere kaart ook nog wel toe, koop een al dan niet overgeclockte 260GTX voor minder dan 150 euro en speel voorlopig alles wat uitkomt met prima framerates. Zou ik doen in jouw situatie..

[ Voor 22% gewijzigd door Meister op 08-12-2009 16:51 ]

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-04 13:27

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Gestoord.. nou ja, dat ook weer niet ;)

Ik zou zelf voor de ATI gaan (ik ben semi nVidia fan-guy)

Waarom? -> Nieuwe generatie, kleiner productie procede, dus zuiniger, koeler en beter overclockbaar.

Verder heb je DX11, ook al doe je er nu niets mee, je weet nooit natuurlijk, mss ga je wel eerder over op win7 dan verwacht.

Ik heb zelf ook nooit Ati gekocht omdat ik altijd hekel had aan die brakke drivers van hun maar ik moet zeggen dat de nieuwe drivers prima werken, het heeft even geduurd maar ze komen er uiteindelijk wel zo lijkt... hahaha (toch vind ik die van nVidia fijner)

Ik wilde ook een 5850 halen maar omdat die moeilijk verkrijgbaar is heb ik een 5770 gekocht. Deze is even voor tijdelijk, die kan straks in een htpc systeempje, dan koop ik later wel de 5850. Zelf game ik ook op 1600x1200 en de 5770 doet het prima moet ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Meister schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:49:
Dat gaat zeker prima lopen, moreel verantwoord is wat moeilijk te bepalen door anderen dan jijzelf :) Op die resolutie kan je trouwens met een mindere kaart ook nog wel toe, koop een al dan niet overgeclockte 260GTX voor minder dan 150 euro en speel voorlopig alles wat uitkomt met prima framerates. Zou ik doen in jouw situatie..
Vind ik een goede tip al moet ik bekennen dat het sweetspot verhaal (perfecte positionering) mij nogal aan het denken zet ..
Kwa prijs/prestatie verhouding schijnt de 275 goed tussen de 285 en de 260(216) in te zitten..
Daarbij komt dat het oog ook wat wenst er bij opgesteld dat dan het MSI juweeltje genaamd MSI N275GTX Twin Frozr OC mij zéér aanspreekt (Stil, redelijke overclock=dus snel genoeg) en amper 200 kost.
Als je dan 20 euro meer kwijt bent omdat die Evga's (overclock modellen 260/216) min of meer 20 euro goedkoper zijn mmm tough call..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 16:56 ]

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ben niet bekend met het "sweetspot verhaal" :?

Heb je een open kast ofzo? Bedoel niet verkeerd hoor maar daar kan ik me persoonlijk niets bij voorstellen. Hoe een kaart er uitziet zal me echt eens worst zijn ;)

Die msi welke je aanwijst heeft 2 fans... is 2x zoveel geluid en 2x zoveel wat kapot kan gaan. Ik zeg, koop een nieuwere generatie... hoef je ook niet zo lomp te koelen... (sorry, ben nog steeds ziek van m'n veel te snel overleden 8800 ultra kaart, dat zal m'n voorkeur op dit moment ook kleuren O-) )

[ Voor 34% gewijzigd door ocdaan op 08-12-2009 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ocdaan schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:51:
Gestoord.. nou ja, dat ook weer niet ;)

Ik zou zelf voor de ATI gaan (ik ben semi nVidia fan-guy)

Waarom? -> Nieuwe generatie, kleiner productie procede, dus zuiniger, koeler en beter overclockbaar.

Verder heb je DX11, ook al doe je er nu niets mee, je weet nooit natuurlijk, mss ga je wel eerder over op win7 dan verwacht.
Daar noem je dus aandacht punten welk mij motiveren om dus zo'n topic te openen.
Immers zuiniger omgaan met stroom is goed voor de portemonnee, helemaal mee eens.
Vroegtijdig overstappen naar Windows 7 weer niet.
Retail Windows 7 kopen vind ik het niet waard als je weet dat ik pas één jaar retail XP 64 bit in bezit heb.
Dan bestel ik liever bij aanschaf van een nieuw systeem (over plus minus anderhalf jaar) wel een OEM Windows 7 pro. 64.
Heb ik zo tenminste Windows XP 64 bit ruim 2 jaar gebruikt en het gevoel waar voor mij geld gehad te hebben..

Verwijderd

Als je dan toch van plan bent een GTX275 te kopen, waarom dan niet 2de hands. De prijs ligt dan veel lager en dan is die keuze best te verantwoorden.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:42
Ik had laatst precies dezelfde overwegingen, aangezien mijn 8800GTS 640MB dood gegaan was. Ik heb toen de 275GTX gekocht:

Voordelen:
- Direct leverbaar
- Soms langzamer, maar soms ook sneller dan een 5850
- Physix
- Goedkoper

Nadelen:
- Hoger stroomverbruik
- Geen Infinity eye
- Geen DX11

Nou boeide me infinity eye niet echt en DirectX 11 is wel leuk, maar niet zo boeiend dat ik daar nog lang op wilde gaan wachten. Aangezien die 5850 slecht leverbaar zijn, heb ik gewoon de GTX275 gekocht. Weet je, je kan wel BLIJVEN wachten en wachten en wachten, maar daarna komt NVIDIA vast weer met een aankondiging van een nieuw product, kan je daar ook weer op gaan wachten enzo.... schiet niet echt op he ;) Die 275GTX is een prima kaart als je nu een nieuwe videokaart wil hebben. En over anderhalf jaar koop je waarschijnlijk voor een schijntje weer een stuk beter videokaart bij je nieuwe PC. Maar ook in DX9 is die 275GTX een prima kaart.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Topicstarter
ocdaan schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:00:
Ben niet bekend met het "sweetspot verhaal" :?

Heb je een open kast ofzo? Bedoel niet verkeerd hoor maar daar kan ik me persoonlijk niets bij voorstellen. Hoe een kaart er uitziet zal me echt eens worst zijn ;)

Die msi welke je aanwijst heeft 2 fans... is 2x zoveel geluid en 2x zoveel wat kapot kan gaan. Ik zeg, koop een nieuwere generatie... hoef je ook niet zo lomp te koelen... (sorry, ben nog steeds ziek van m'n veel te snel overleden 8800 ultra kaart, dat zal m'n voorkeur op dit moment ook kleuren O-) )
Uh met sweetspot meen ik (na al die reviews gelezen te hebben waar de 275GTX in wordt gereviewd) dat ze (de reviewers) bedoelen het gat tussen de 199 en 300 dollar (Dus in dit geval tussen de 285 en 260(216)..
Ook blijkt (na het bestuderen van reviews) deze MSI kaart met twee fans bij een load van 99% doch een ingestelde langzame rotatie (schakelt terug naar 2d werkload) van de fans enorm goed te koelen.
Met andere woorden terwijl de kaart flink moet buffelen, dan nog blijft ie koel en stil(ler).
Lees bijv

Verwijderd

Topicstarter
Luuk1983 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:05:
Ik had laatst precies dezelfde overwegingen, aangezien mijn 8800GTS 640MB dood gegaan was. Ik heb toen de 275GTX gekocht:

Voordelen:
- Direct leverbaar
- Soms langzamer, maar soms ook sneller dan een 5850
- Physix
- Goedkoper

Nadelen:
- Hoger stroomverbruik
- Geen Infinity eye
- Geen DX11

Nou boeide me infinity eye niet echt en DirectX 11 is wel leuk, maar niet zo boeiend dat ik daar nog lang op wilde gaan wachten. Aangezien die 5850 slecht leverbaar zijn, heb ik gewoon de GTX275 gekocht. Weet je, je kan wel BLIJVEN wachten en wachten en wachten, maar daarna komt NVIDIA vast weer met een aankondiging van een nieuw product, kan je daar ook weer op gaan wachten enzo.... schiet niet echt op he ;) Die 275GTX is een prima kaart als je nu een nieuwe videokaart wil hebben. En over anderhalf jaar koop je waarschijnlijk voor een schijntje weer een stuk beter videokaart bij je nieuwe PC. Maar ook in DX9 is die 275GTX een prima kaart.
Ik vermoedt inderdaad ook dat als Nvidia straks in Q1 of Q2 met die nieuwe kaart komt het speelveld weer enorm verschuift.
Mij maak je niet wijs dat wat ATI zojuist geflikt heeft, namelijk de prestaties van hun laatste dual GPU kaart (vóór de nieuwe 59xx) presenteren in een enkel GPU kaart met dank aan het 40nm formaat, alleen voor ATI is weggelegd.
Waarschijnlijk zal Nvidia's Fermi ook weer de boel akelig opschudden.
Dus tja .. denk dat ik nog even snel m'n 275gtx kaartje ga bestellen !

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:09:
[...]
Uh met sweetspot meen ik ..........
aha, gaat over de prijs dus... ;)

Prima toch! Kan je weer even vooruit :*)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:55
Ik zou je geld steken in een mooie 24" LCD ofzo ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 10:41
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:55:
[...]

Vind ik een goede tip al moet ik bekennen dat het sweetspot verhaal (perfecte positionering) mij nogal aan het denken zet ..
Kwa prijs/prestatie verhouding schijnt de 275 goed tussen de 285 en de 260(216) in te zitten..
Daarbij komt dat het oog ook wat wenst er bij opgesteld dat dan het MSI juweeltje genaamd MSI N275GTX Twin Frozr OC mij zéér aanspreekt (Stil, redelijke overclock=dus snel genoeg) en amper 200 kost.
Als je dan 20 euro meer kwijt bent omdat die Evga's (overclock modellen 260/216) min of meer 20 euro goedkoper zijn mmm tough call..
Ah, ok. Ik dacht te hebben begrepen dat het een soort tijdelijke oplossing moest zijn, vandaar de meer budget suggestie. 275GTX lijkt me zeker een prima kaart voor het geld, waar alles wat de komende tijd uitkomt echt wel goed op gaat lopen. Gezien de moeilijkheden met het leveren van de 58xx serie op dit moment, helemaal geen gek idee als je toch nu wil kopen.

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 14:15
Helemaal wel een gek idee... Voor veel minder geld koop je toch een gelijkaardige HD4890?

Verwijderd

Topicstarter
Mathieu_Hinder schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:25:
Helemaal wel een gek idee... Voor veel minder geld koop je toch een gelijkaardige HD4890?
Ben ik helemaal met je eens ..
Vaak genoeg zijn die beide aan elkaar gewaagd in reviews de ene enkele fps meer dan weer de ander.
  1. [[url="http://www.overclock.net/intel-general/528370-ati-4890-nvidia-275gtx.html"]1[/url]]
  • [[url="http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2009/04/03/radeon-hd-4890-vs-geforce-gtx-275/5"]2[/url]]
De redenen die ik dan ook ervaar om toch voor de 275GTX te gaan zijn de volgende.
-Ik kan nu mooi mijn huidige 8800GTS 512MB TOP van Asus gebruiken om PhysX te laten berekenen.
Zou niet kunnen wanneer ik een ATI kaart koop.
-Als ik na jaren Nvdia nu voor een ATI ga wil ik wel gewoon de beste ATI kaart voor the job, maar aangezien die kaart zoveel meer biedt dan dat ik kan (zie OP) en wil gebruiken (5850) voor amper meer geld en de overige aangedragen redenen ook meewegen ben ik toch voor de GTX 275 ook omdat deze MSI kaart zuiniger en stiller is dan de 4890.
Wat is nou anderhalf jaar ... Zou ik nou over 4 maanden een nieuw systeem kopen dan ging ik per direct voor de 5870 vapor of wellicht hetgeen Nvidia straks in kwartaal 1 of 2 lanceert.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 17:41 ]

Verwijderd

of een hd5770 vapor x..

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:23:
Ik zou je geld steken in een mooie 24" LCD ofzo ;)
Twee keer gedaan, twee keer terug .. IK HAAT Dode pixels ... Werkelijk haat ze vanuit de bodem van mijn hart !!
Weinig dingen zo erg als je nieuwe scherm op je bureau zetten en bij het gebruik al direct de jackpot winnen.
Zelfs 1 dode (sub) pixel is genoeg om mij te laten flippen ! Ik wil NUL dode pixels vanaf dag 1 tot de laatste gebruikers dag (kust zijn CRT even voor bewezen trouwe diensten)
Eerste was een Iiyama tweede een Samsung LCD 24 inch.
Zolang mijn CRT het blijft doen (en goed doen) .. komt er bij mij geen LCD in huis.
Trouwens ik moet er niet aan denken dat straks mijn CRT overlijdt.. krijg ik het hele gezeik opnieuw.
Weet dan nu al dat ik bij de Dynabyte en Computerland in mijn stad niet meer welkom ben. ;)
(Tja mij een scherm aansmeren met irritante dode pixels en dan moeilijk gaan doen als ik binnen 7 dagen terugkom en mijn geld terug wil).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:01:
Als je dan toch van plan bent een GTX275 te kopen, waarom dan niet 2de hands. De prijs ligt dan veel lager en dan is die keuze best te verantwoorden.
Heb ik overwogen, maar dan toch liever nieuw en weten wat je in huis haalt incl verse garantie ;)

Verwijderd

En waarom zou je nu willenbebslissen als je pas over anderhalf jaar een nieuwe pc gaat aanschaffen? Tegen die tijd ligt de videokaart-markt er waarschijnlijk weer heel anders bij...

Verwijderd

tja het is beter om een directx 11 kaart aan te schaffen, vooral dat over 1.5 jaar er toch wel een aantal directx 11 spellekes zullen zijn.

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 14:15
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:34:
[...]

Ben ik helemaal met je eens ..
Vaak genoeg zijn die beide aan elkaar gewaagd in reviews de ene enkele fps meer dan weer de ander.
  1. [[url="http://www.overclock.net/intel-general/528370-ati-4890-nvidia-275gtx.html"]1[/url]]
  • [[url="http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2009/04/03/radeon-hd-4890-vs-geforce-gtx-275/5"]2[/url]]
De redenen die ik dan ook ervaar om toch voor de 275GTX te gaan zijn de volgende.
-Ik kan nu mooi mijn huidige 8800GTS 512MB TOP van Asus gebruiken om PhysX te laten berekenen.
Zou niet kunnen wanneer ik een ATI kaart koop.
-Als ik na jaren Nvdia nu voor een ATI ga wil ik wel gewoon de beste ATI kaart voor the job, maar aangezien die kaart zoveel meer biedt dan dat ik kan (zie OP) en wil gebruiken (5850) voor amper meer geld en de overige aangedragen redenen ook meewegen ben ik toch voor de GTX 275 ook omdat deze MSI kaart zuiniger en stiller is dan de 4890.
Wat is nou anderhalf jaar ... Zou ik nou over 4 maanden een nieuw systeem kopen dan ging ik per direct voor de 5870 vapor of wellicht hetgeen Nvidia straks in kwartaal 1 of 2 lanceert.
Ik ben het niet helemaal eens met je argumenten. Je kiest voor de MSI Twin Turbo OC versie van 209 euro, dan stel ik voor om deze te nemen: http://tweakers.net/price...dr5-pci-e.html#tab:prices van 165 euro.

Jouw argumenten zijn volgens mij nogal vreemd.

- Zuiniger/Stiller. Je overklokte GTX is echt niet zuiniger dan een HD4890. (het scheelt niet veel, zie bv http://www.techpowerup.co...X_275_Amp_Edition/27.html) Dan stel je voor om je huidige 8800 GTS bij te prikken voor de PhysX. Dit is eveneens allesbehalve zuinig... Verder heeft mijn 4890 Vapor-X koeling, zeer geroemd onder tweakers ondertussen. En verder zal je in de tijdsspanne van 1,5 jaar amper iets besparen op vlak van zuinig zijn op energie met één van deze kaarten. En goed voor de portemonnee? De HD4890 is 45 euro goedkoper...

-Je wilt waar voor je geld. De HD4890 biedt duidelijk meer waar zijn geld... En verder, als je toch Win7 wil kopen, doe het dan evengoed nu meteen, want dan heb je 1,5 jaar langer waar voor je geld gehad. Waarom 'principieel' nog vasthouden aan Windows XP, zo blijf je 'achterlopen', terwijl de overstap naar Windows7 evengoed nu kan plaatsvinden. Je wint er enkel mee...

-Met de overstap op Windows 7 heb je meteen ook de nieuwe DirectX, eventueel PhysX in combinatie met een Ati kaart (overigens zal de toegevoegde waarde van PhysX op je 8800 zeer gering zijn tegenover PhysX op je GTX275 zelf te laten lopen), en een productiever OS in handen.

-Fermi, daar maak ik geen woorden aan vuil, die bestaat nog niet, en tegen dat die er is, heeft Ati wel nog iets nieuws klaargestoomd. nVidia fanboïsm is momenteel niet de beste raadgever bij de keuze van je videokaart hoor.

Even Samengevat
De beste (Ati)kaart die jij wilt voor de job is de HD4890, voor veel minder geld (die 45 euro kun je voor de volgende kaart beter gebruiken), veel meer waarde voor je geld. De overige redenen (enkel PhysX) zijn een non-issue. De HD4890 zal niet luider of overconsumerend zijn boven de oplossing die jij voor ogen ziet. Als je echter per se een nVidia kaart wil, dan spreek je je eigen argumenten tegen...

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Als je toch op 1600x1200 blijft plakken, zijn sowieso zowel de HD5850 en de GTX275 pure overkill. Met een HD5770 kun je rustig alles open gooien en nog altijd goede FPS behouden. Als je dan echt zo nodig je 8800GTS voor PhysX wil gebruiken (voor die paar games die het daadwerkelijk over de GPU gooien) dan kun je nog altijd de oudere drivers gebruiken (waarin PhysX niet keihard wordt geblokt wanneer een AMD/ATI kaart het renderwerk doet) of kun je de gehackte drivers gebruiken die het ook gewoon werkbaar maken.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat zou er trouwens immoreel moeten zijn aan het kopen van een GTX275? Nvidia is toch ook niet door-en-door slecht ofzo :P

Over of het financieel te verantwoorden is: de ati's hebben een betere bang-for-buck dus dat zou mijn voorkeur zijn. Over physx, speel je ook daadwerkelijk games waarbij physx belangrijk is? Meestal kan dat gewoon over de CPU zonder dat het erg belastend is, dus dat zou ik alleen meewegen als je ook daadwerkelijk mirror's edge speelt o.i.d.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Mathieu_Hinder schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:07:
[...]

Ik ben het niet helemaal eens met je argumenten. Je kiest voor de MSI Twin Turbo OC versie van 209 euro, dan stel ik voor om deze te nemen: http://tweakers.net/price...dr5-pci-e.html#tab:prices van 165 euro.

Jouw argumenten zijn volgens mij nogal vreemd.

- Zuiniger/Stiller. Je overklokte GTX is echt niet zuiniger dan een HD4890. (het scheelt niet veel, zie bv http://www.techpowerup.co...X_275_Amp_Edition/27.html) Dan stel je voor om je huidige 8800 GTS bij te prikken voor de PhysX. Dit is eveneens allesbehalve zuinig... Verder heeft mijn 4890 Vapor-X koeling, zeer geroemd onder tweakers ondertussen. En verder zal je in de tijdsspanne van 1,5 jaar amper iets besparen op vlak van zuinig zijn op energie met één van deze kaarten. En goed voor de portemonnee? De HD4890 is 45 euro goedkoper...

-Je wilt waar voor je geld. De HD4890 biedt duidelijk meer waar zijn geld... En verder, als je toch Win7 wil kopen, doe het dan evengoed nu meteen, want dan heb je 1,5 jaar langer waar voor je geld gehad. Waarom 'principieel' nog vasthouden aan Windows XP, zo blijf je 'achterlopen', terwijl de overstap naar Windows7 evengoed nu kan plaatsvinden. Je wint er enkel mee...

-Met de overstap op Windows 7 heb je meteen ook de nieuwe DirectX, eventueel PhysX in combinatie met een Ati kaart (overigens zal de toegevoegde waarde van PhysX op je 8800 zeer gering zijn tegenover PhysX op je GTX275 zelf te laten lopen), en een productiever OS in handen.

-Fermi, daar maak ik geen woorden aan vuil, die bestaat nog niet, en tegen dat die er is, heeft Ati wel nog iets nieuws klaargestoomd. nVidia fanboïsm is momenteel niet de beste raadgever bij de keuze van je videokaart hoor.

Even Samengevat

[...]

De beste (Ati)kaart die jij wilt voor de job is de HD4890, voor veel minder geld (die 45 euro kun je voor de volgende kaart beter gebruiken), veel meer waarde voor je geld. De overige redenen (enkel PhysX) zijn een non-issue. De HD4890 zal niet luider of overconsumerend zijn boven de oplossing die jij voor ogen ziet. Als je echter per se een nVidia kaart wil, dan spreek je je eigen argumenten tegen...
Ik heb pas één jaar kunnen genieten van mijn gekochte Windows XP 64 bit.
Tenminste nog één jaar éér ik een nieuw OS aanschaf !
(Dus géén DX 11 ..)
Geld speelt op zich geen rol .. Maar waarom zo'n prachtige kaart als 5870 kopen als ik er niet maximaal van kan en wil genieten ?! Dan is 130+ euro meer betalen inderdaad teveel om over een nieuw OS aanschaffen maar te zwijgen terwijl ik de vorige er nog niet uit heb..
Kortom dan maar een kaart kopen die iets meer past in samenhang met mijn huidige processor en mijn mobo en mijn huidige OS ect.
Het idee van zo'n mooie 5870 in mijn huidige systeem nee .. dan liever die MSI kaart voor 130+ euro minder.
Maar dan nog jij wel gelijk .. 4890 is de betere keus vanuit ook inderdaad de verschillende argumenten die jij aandraagt.
(Al vind ik dat je die €165 euro als laagste prijs iets te gemakzuchtig noemt om je argumenten kracht bij te zetten..
Ik ga toch echt geen kaart bij Pixmania kopen .. En de volgende is zercom á €175)
Ik denk dan toch dat nivdia drivers het verschil maken waarom in de keuze strijd tussen de 4890 en de 275 ik voor de laatste ga.
Wellicht snijd het geen hout, maar toch ..
Als ik na al die jaren Ati koop wil ik gelijk het allerbeste en nieuwste Ati model zodat ik goed begin aan mijn Ati verhaal want waarom dan een 4890 als ik ook een 5870 kunt kopen om voor het eerst in mijn leven ATI materiaal te ervaren.
Nogmaals
Kijk Nvidia heeft als plafond de 295 en om die dan te kopen (herrie makende stroomslurpende straalkachel..) terwijl die ook al behoorlijk op leeftijd begint te raken, nee dan liever dus een 275gtx en even geduld hebben.
Als over anderhalf jaar het nieuwe Intel geschut op de de markt komt ga ik gelijk all the way..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
dahakon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:27:
Als je toch op 1600x1200 blijft plakken, zijn sowieso zowel de HD5850 en de GTX275 pure overkill. Met een HD5770 kun je rustig alles open gooien en nog altijd goede FPS behouden. Als je dan echt zo nodig je 8800GTS voor PhysX wil gebruiken (voor die paar games die het daadwerkelijk over de GPU gooien) dan kun je nog altijd de oudere drivers gebruiken (waarin PhysX niet keihard wordt geblokt wanneer een AMD/ATI kaart het renderwerk doet) of kun je de gehackte drivers gebruiken die het ook gewoon werkbaar maken.
Tja ook jij hebt zeker een punt .. Kan ik niets tegenin brengen ...
Maar dan is door de wetenschap dat het overkill het gevoel van luxe toch wel aanwezig en dat geeft, vind ik, toch best een lekker gevoel dat ik wat ruimte om te groeien achter de hand heb.
Physx is inderdaad niet noodzakelijk ... Maar net als met een all in vakantie, je hoeft niet overal gebruik van te maken ook al heb je er voor betaald. :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je jezelf moet laten overtuigen om toch die kaart te kopen, tegen beter weten in, dan is dit niet de juiste plek. Zo te zien heb je je inmiddels weer van je eigen mening laten overtuigen, dus deze kan dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.