Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177221

Topicstarter
Voor mijn havo moet ik een profielwerkstuk (natuur en tchniek) maken. In dit profielwerkstuk wil ik bewijzen dat de beveiliging of toegang via een systeem met magneetkaarten van sportscholen, zwembaden, bedrijven, discotheken en coffeeshops zeer fraudegevoelig is. Voor het Pws moet ik een praktisch deel en een theoretisch deel inleveren. Het theoretische deel is prima uit te voeren door mezelf alleen loop ik bij het praktische deel toch vast.
Het probleem is het bouwen van een magneetkaart copier. Ik heb een schema voor een copier gevonden in een magazine van hack-tic. Ik heb alle componenten op een rijtje gezet en ik heb een duidelijk schema, ik voorzie dus geen problemen bij het bouwen van het apparaatje. Het probleem is dat ik niet weet wat voor magneetkoppen ik moet gebruiken om de informatie van de magneetkaarten te lezen en te schrijven.

Dit is het schema;
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/8022/deskimmer.png

En dit de link naar het originele artikel; http://www.hacktic.nl/magazine/0821.htm
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:59

Rmg

lastig misschien zou je oude magneetkoppen uit een videorecorder kunnen slopen, of uit een ouderwetse dv tape camera, die koppen zijn ongeveer net zo breed als een strip op een kaartje

en anders moet je rond gaan zoeken op rommelmarkten en army surplus stores naar een oude lezer van deuren of pinpads ( bij oude kantoorgebouwen die gesloopt of gerenoveerd worden liggen ook altijd wel van die dingen in de afval bak of desnoods een bouwvakker vragen of ie er 1tje voor je afschroeft voor 5 euro :Y) )

hier staan ook nog wat leuke artikels bij voor spoofers, heb je misschien wat meer aan :)

http://hackaday.com/?s=magnetic+card

[ Voor 33% gewijzigd door Rmg op 08-12-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Sk1Mz0rZ :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 16:10

Sprite_tm

Semi-Chinees

Videokoppen zou ik niet pakken, die zijn namelijk bedoeld om rond te draaien :) Zou ik eerder een oude cassetterecorder slopen ofzo, volgens mij zijn die bruikbaarder. Of je haalt gewoon een unit bij de Conrad, maar da's helaas niet goedkoop.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

zelfde unit *was* ook op DealExtreme te krijgen, je zou ns kunnen kijken of ze dr ondertussen alweer zijn, en anders idd, op zoek naar oude kaartlezers en dergelijke..
casettespeler is te smal, videoband ding zijn niet goed (is een ronddraaiende trommel, gaat nooit werken) etc.. best lastig allemaal op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AlexanderB schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:52:
zelfde unit *was* ook op DealExtreme te krijgen, je zou ns kunnen kijken of ze dr ondertussen alweer zijn, en anders idd, op zoek naar oude kaartlezers en dergelijke..
casettespeler is te smal, videoband ding zijn niet goed (is een ronddraaiende trommel, gaat nooit werken) etc.. best lastig allemaal op zich :)
Bedoel je deze reader? Als die geschikt zou zijn zou dat wel mooi zijn prijs is ongeveer 25 euro dus dat is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Met die reader kun je niet schrijven natuurlijk.
Daarvoor moet je eigenlijk een kaart 'printer' hebben. Evolis levert die dingen in ieder geval.

Overigens heb ik best vaak met die apparatuur gewerkt op mijn werk(i.c.m. software).
En er zit 9/10 geen beveiliging op. Met een PS/2 card reader is het gemakkelijk mogelijk de data te lezen en met USB is het (met de goede software) ook zo gebeurd.
Weet niet of het kopiëren van een bankpasje ook zal lukken, dat heb ik nooit getest ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Afvalzak op 08-12-2009 17:40 . Reden: Toevoeging ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

DX heeft ook apparaatjes die zowel lezen als schrijven ($ 72) :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224406

Volgens mij hebben bankpasjes meerdere sporen http://www.ded.co.uk/magnetic-stripe-card-standards/ . De pasjes voor sportscholen/ werk/ videotheek ed hebben maar een spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke ik ben al een stuk verder gekomen denk nog wel dat ik het apperaatje uit de ts ga bouwen, maar dan met 2 zelfgemaakte spoeltjes. Ik wou hiervoor de spoeltjes gebruiken die bij deze methode gebruikt worden. Lijkt me dat het gewoon moet werken. Deze komen namelijk het best in de buurt ivm card readers denk ik zo, als dit dus werkt betekend dat dat er geen videorecorders enzo gesloopt hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 23:43

Part

Helemaal niets.....

Anoniem: 177221 schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:12:
Oke ik ben al een stuk verder gekomen denk nog wel dat ik het apperaatje uit de ts ga bouwen, maar dan met 2 zelfgemaakte spoeltjes. Ik wou hiervoor de spoeltjes gebruiken die bij deze methode gebruikt worden. Lijkt me dat het gewoon moet werken. Deze komen namelijk het best in de buurt ivm card readers denk ik zo, als dit dus werkt betekend dat dat er geen videorecorders enzo gesloopt hoeven te worden.
Maar dan moet je nog wel eerst de magneetkaart uit lezen.
Hiervoor kun je een oud cassete deck nemen (soms gratis af te halen of +/- 5 euro bij een kringloop winkel).
Verleng leeskop met een afgeschermde kabel en zet de leeskop in een zelfgemaakte kaartlezer (MDF). Het is belangrijk dat de kaart goed tegen de kop gedrukt word en de kaart recht langs de kop gaat. De uitgang van het cassete deck sluit je aan op je geluids kaart waarmee je de sample opneemt.

Ik heb ooit eens zelf een kaart copier gemaakt en kan je vertellen dat de kop uit een cassete deck niet bruikbaar is om een kaart te beschijven. Dus hiervoor moet je zelf een kop maken waarbij de juiste spleetbreedte erg belangrijk is en de kop moet vlak zijn. Tevens heb je aardig wat vermogen nodig omdat je de kaart niet eerst wist maar direct overschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke ik ben nu begonnen met het bouwen van de copier. Moet alleen nog opzoek naar de juiste spoelen. Een probleem wat ik heb is ik weet niet welke ic ik moet gebruiken. Wel dat het 4558 is maar er zijn zo veel voor en achtervoegsels dat ik niet meer weet welke ik moet bestellen, kan iemand me helpen kiezen? Ik dacht zelf dat de RC4558 van texas instruments wel oke is maar hoe kan ik dit verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:59

Rmg

Anoniem: 177221 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:09:
Oke ik ben nu begonnen met het bouwen van de copier. Moet alleen nog opzoek naar de juiste spoelen. Een probleem wat ik heb is ik weet niet welke ic ik moet gebruiken. Wel dat het 4558 is maar er zijn zo veel voor en achtervoegsels dat ik niet meer weet welke ik moet bestellen, kan iemand me helpen kiezen? Ik dacht zelf dat de RC4558 van texas instruments wel oke is maar hoe kan ik dit verifiëren.
voorvoegsel is fabrikant, niet heel boeiend of ie van TI,NXP of een andere fabrikant is ( let wel ff op de pinout voor de zekerheid ) Achtervoegsel is de package, P is plastic dip (past mooi op je breadboard) RC4558PSR is smd enz enz

makkelijkste keuze is dus RC4558P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Zo te zien is het een standaard opamp.
Je zou dus ook een LM324 kunnen nemen, daar zitten er 4 van in een behuizing of eventueel een low-noise variant NE5532
Volgens mij hebben bankpasjes meerdere sporen
De oude pasjes van de postbank hadden in ieder geval één spoor.

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:15
Muttley schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:02:
De oude pasjes van de postbank hadden in ieder geval één spoor.
Alle bankpassen hebben ALTIJD 3 sporen.
Voor credit kaarten wordt spoor 1 en spoor 2 gebruikt.
Voor debit kaarten wordt enkel spoor 2 gebruikt.

Ga er maar vanuit dat dit correct is :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

IIG dan maar 1 spoor nodig om ze te kopieeren in het geval van een pinpas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:40

Stoney3K

Flatsehats!

Engineer Stewie schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:41:
[...]

Alle bankpassen hebben ALTIJD 3 sporen.
Voor credit kaarten wordt spoor 1 en spoor 2 gebruikt.
Voor debit kaarten wordt enkel spoor 2 gebruikt.

Ga er maar vanuit dat dit correct is :+ .
De echt oude bankpassen (giropassen) van de PB hadden op de andere helft van de pas een apart spoor. Daarom waren ze ook niet compatible met de bank-pinautomaten, pas na de invoering van centrale systemen zoals PIN en Maestro werkte dat wel goed.

Dat een pas 3 sporen heeft, wil trouwens nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk wat op staat ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:15
Stoney3K schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:42:
[...]

De echt oude bankpassen (giropassen) van de PB hadden op de andere helft van de pas een apart spoor. Daarom waren ze ook niet compatible met de bank-pinautomaten, pas na de invoering van centrale systemen zoals PIN en Maestro werkte dat wel goed.

Dat een pas 3 sporen heeft, wil trouwens nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk wat op staat ;)
Ik zeg toch net dat niet alle sporen gebruikt worden.
Credit = spoor 1 en 2
Debit = spoor 2

Over oude bankpassen weet ik niets, ken wel de huidge bankpassen die verdeeld worden op de Belgisch en Nederlandse markt en afkomstig zijn van een bepaalde leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het bouwen is gelukt. Heb alleen nog een vraagje over de leeskop. Namelijk op welke punten ik de leeskop moet aansluiten. Heb even een plaatje gemaakt om het wat duidelijker te maken.
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/6893/cassette.png
De linker is de ground denk ik dan alleen de vier aan de rechter kant? Kan zelf verder ook niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 23:43

Part

Helemaal niets.....

Ik denk 1 spoel voor links en nog een spoel voor rechts. Even doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandMan 88
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-02-2010
_ferry_ schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:39:
IIG dan maar 1 spoor nodig om ze te kopieeren in het geval van een pinpas ;)
Ik moet voor school een soortgelijk project doen. Echter hoef ik alleen de pinpas uit de lezen. Ik begrijp dus dat in principe alleen spoor 2 uitgelezen hoeft te worden?

Dus met een leeskop als deze: http://cgi.ebay.com/Sanky...ain_0?hash=item19b89a40dc

moet het dan toch lukken? Of zit ik helemaal verkeerd.

Op school wordt gezorgd voor lege pasjes en een kaartschrijver. Ik moet dus de gegevens van de pas lezen met een leeskop, deze op een datalogger of iets dergelijks krijgen, die door een pc uitgelezen kan worden. Iemand verder tips en antwoord op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:50

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou gewoon een stripe reader halen (kosten weinig) en daar de digitale data die eruit komt opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandMan 88
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-02-2010
Denk dat ik dat ga doen ja. De vraag is alleen: Hoe kan je de data opslaan zonder verbonden te zijn met de computer?
Pagina: 1