Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
Wat ik echter vreemd vind is dat je probleem alleen ontstaat als de laptop is aangesloten. Daar maak ik weer uit op, dat je zelf een 12v aansluiting heb gemaakt, en deze rechtstreeks vanaf je accu gepakt heb.
[ Voor 24% gewijzigd door StaarTT op 08-12-2009 16:20 ]
--- HTC Desire HD: ROM: Stock ---10.2" Android ePad 2.1 --- Motorola Milestone: ROM: CyanogenMod 6.1.2 --- ASUS G60VX ---
Er zit verder geen versterker op de headunit aangesloten.
Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
Verwijderd
Nu zou je je potentiaal gelijk kunnen maken door de min van je 19VDC voeding aan je chassis te leggen, maar ik weet niet of dat "mag". Kan iemand met iets meer zekerheid op het gebied van electra mij corrigeren?
Het idee is dan natuurlijk dat wanneer de min van je laptop voeding gelijk is aan die van je autoradio, je min van je audiosignaal ook gelijk is aan diezelfde min en die aardlus weg is.
Nogmaals, kan iemand me ondersteunen/corrigeren in dit verhaal?
Nee, deze lopen gescheiden van elkaar. De voedingskabel komt verder ook niet in de buurt van de audiokabel. Zover ik me kan herinneren was de 'ruis' weg zodra de laptop op de accu werkte. Dit zou ik eventueel opnieuw kunnen testen.Freddy_Fish schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:27:
Loopt de 12v kabel door dezelfde goot als de tulp naar je radio? Zoja wat gebeurd er dan als je de laptop op zijn interne accu laat draaien of met een verlengsnoer?
Ik heb een tijdje terug een 12V car adapter voor de Toshiba besteld, deze is echter nog niet binnen. Zodra deze binnen is haal ik de inverter er tussenuit.Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:31:
Als je van je 12VDC eerst 220VAC gaat maken om dat vervolgens weer om te vormen met je adapter naar 19VDC (of iets in die trend) ben je je "nul" al snel kwijt natuurlijk. Met andere woorden. Het potentiaal van je nul op je laptopvoeding en daarmee op de uitgang van je geluidskaart is niet dezelfde potentiaal als die van je autoradio.
Nu zou je je potentiaal gelijk kunnen maken door de min van je 19VDC voeding aan je chassis te leggen, maar ik weet niet of dat "mag". Kan iemand met iets meer zekerheid op het gebied van electra mij corrigeren?
Het idee is dan natuurlijk dat wanneer de min van je laptop voeding gelijk is aan die van je autoradio, je min van je audiosignaal ook gelijk is aan diezelfde min en die aardlus weg is.
Nogmaals, kan iemand me ondersteunen/corrigeren in dit verhaal?
Kan iemand Super®'s verhaal verifieren?
ik gebruik zelf deze voor mijn carpc:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=379234
[ Voor 48% gewijzigd door Altius op 08-12-2009 20:16 ]
HP912 Digicam, Ipag h1910, AMD 1,2 Ghz, Dual Cel466 (Abit BP-6)
Verwijderd
Ik lees net in de gebruiksaanwijzing dat dat inderdaad is wat ze doen; Ieder kanaal met een 1:1 trafo scheiden. De TS lost daarmee wss zijn probleem op.
Verwijderd
Als ik bij mijn setup dit toevoeg, merk ik dat ik een stuk frequentieband mis, laag gaat niet zo laag meer, en hoog wordt afgevlakt. imho niet echt een kwalitatief hoogstaande oplossing..Altius schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:14:
Ik ben bang dat alleen een ground loop isolator dit gaat oplossen. De voeding van de laptop is niet aan de ground van de auto te koppelen.
ik gebruik zelf deze voor mijn carpc:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=379234