HD4890 Crossfire: Game Probleem

Pagina: 1
Acties:

• LRDRobby
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 23:18
Beste dames & heren tweakers,

Na een tijdje bouwen heb ik het volgende systeem in elkaar gezet:

Intel Core i7 920 @ standaard
Asus P6T Deluxe V2.0
OCZ Reaper DDR3 6Gb
2x XFX HD4890
Intel Postville 80 Gb SSD
Samsung F3 1TB HDD

Het systeem draait op Windows 7 Home Premium 64 bit.

Het probleem dat ik jullie zou willen voorleggen is het volgende: Bij het spelen van games (Bioshock, The Force Unleashed, FEAR2) krijg ik rare strepen in beeld. Ik weet de precieze naam van het voorval niet, want anders had ik wellicht iets kunnen vinden. Ik dacht eerst dat het Tearing was, maar blijkbaar is dat wat anders.

Ik zal het probleem proberen iets beter te omschrijven:
Wanneer je je in een donkere scene bevind (wat bij Bioshock wel regelmatig voorkomt) en er komt opeens licht in het beeld (van bijvoorbeeld een flikkerende lamp) dan beginnen er in het beeld zwarte streepjes te komen, alsof je een foto maakt van een oude televisie. Het probleem gaat ook weer weg zodra je in een regelmatig verlichte omgeving komt.

Bij een ander spel uit het probleem zich ook: wanneer je hier in een level je vooruit beweegt (en er dus nieuwe objecten op de map worden gezet) komen deze strepen ook om de nieuwe objecten. Wederom verdwijnen de strepen weer als het object gevormd is.

Ik begrijp dat het een vage omschrijving is, maar ik kan het niet echt beter omschrijven...

Dingen die ik zelf al heb geprobeerd:
- Monitor vernieuwingsfrequentie van 60Hz naar 75Hz gezet
- V-Sync geprobeerd
- Lagere kwaliteitsinstellingen
- Bios Update
- Winows Update
- Catalyst update
- Crossfire bridge losmaken (dit hielp bij nVidia SLI wel eens tegen dit soort problemen)

Hopelijk begrijpen jullie waar ik het over heb en kunnen jullie iets voor mij betekenen...
Mijn dank is groot!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Artefacts als het goed is. Ik weet niet hoe je die kunt oplossen want ik heb er nog nooit mee te maken gehad maar de symptomen lijken er wel verdacht veel op.

EDIT: Een beetje zoals dit?
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u255/slysnake92/WoWerror2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u255/slysnake92/WoWerror1.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door i7x op 08-12-2009 16:17 ]

• LRDRobby
Hee!

Ja zo ziet het inderdaad er uit... Ik heb inmiddels ook nog een ander "testje" gedaan: ik heb crossfire uitgeschakeld. wanneer ik dit heb gedaan, is het probleem opeens verdwenen...

Zou er dan een probleem kunnen zitten in de uitwisseling van informatie tussen beide kaarten?

Verwijderd

Waarschijnlijk is een van je kaarten brak. Test beide kaarten in z'n eentje, als het goed is geeft de een dan goed beeld, waar de ander artifacts zal tonen.

Is een grove gok maar lijkt mij de waarschijnlijkste gang van zaken.

Jippie de jeej lekker RMAen :(

• LRDRobby
Heey,

Bedankt voor de reacties!

Ik heb inmiddels 1 kaart omgeruild... dat was de onderste (slave) kaart. Nadat ik de nieuwe kaart erin heb gezet en crossfire aan heb gezet krijg ik dus weer hetzelfde probleem als in startpost weergegeven. Zetten we crossfire uit... is het weer verdwenen :P

Dus dan ook maar de andere kaart omruilen... anders is het mn mobo :(

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Mja, het kan ook gewoon aan de drivers liggen... zeker als dit alleen het geval is met CF..

• LRDRobby
Dus misschien is het een optie om terug te gaan naar oudere drivers? Want dan ga ik dat nog even proberen...

Best vervelend al die problemen :P

• LRDRobby
Helaas...

De drivers die ik gebruikte toen ik het topic startte waren de Catalyst 9.11 drivers. Na de vorige reactie heb ik gedowngrade naar 9.7. Dit wil echter niet helpen! Ben nu bezig met de andere drivers te proberen die hiertussen in zitten.. maar het werkt nog niet.

Wanneer dit niet helpt ga ik beide kaarten terugbrengen naar de shop en komt er een enkele HD5870 voor in de plaats...

Verwijderd

Is het nu echt nodig om mezelf te quoten? Heb je maw al uitgezocht of het níet aan je drivers ligt maar dat één van de twee kaarten gaar is?

Draai allebei de kaarten zónder crossfire alléén. Kijk of allebei de kaarten artefacts vertonen, zoja is het duidelijk. Zonee heb je je oplossing gevonden en ligt het dus niet aan de drivers.....
Waarschijnlijk is een van je kaarten brak. Test beide kaarten in z'n eentje, als het goed is geeft de een dan goed beeld, waar de ander artifacts zal tonen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 08:50 ]

Pagina: 1