Verwijderd

Topicstarter
He,

ik heb een super trage computer maar tot dit moment maakte het mij niet zoveel uit maar ik wil mijn computer sneller laten lopen.
nu heb ik even met AIDA32 gekeken wat er allemaal in mijn computer zit enz maar volgens mij ligt het aan het werkgeheugen hier onder even de cijfertjes die AIDA aangaven:

Fysiek geheugen:
Totaal 446MB
Gebruikt 332MB
Vrij 114MB
Percentage 74%

Wisselbestandgrootte:
Totaal 1053MB
Gebruikt 461MB
Vrij 592MB
Percentage 44%

Virtueel Geheugen:
Totaal 1499MB
Gebruikt 793MB
Vrij 706MB
Percentage 53%

verder geeft hij nog aan dat ik meer intern geheugen moet installeren om de prestatie's te verbeteren
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee om mijn pc sneller te maken

Alvast bedankt
thebigp

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Lijkt erop dat je maar 512MB in je pc hebt zitten kwa werkgeheugen. Afhankelijk van wel besturingssysteem je draait is dat best weinig.

Daarnaast is de hardeschijf veel bezig? En wat is er specifiek traag? Kijk eens in taskmanager of iets veel CPU verbruikt.

Patient gamer

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Welk OS draai je?

Money for nothin' and your chicks for free

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het ligt aan meer factoren dan aan het intern geheugen. En daarnaast kan een programma zoals AIDA niet bepalen of jij meer intern geheugen nodig hebt.
Je kan nog twee dingen doen sowieso:

*Maak een backup van je documenten e.d. en herinstalleer Windows. Dan is de pc weer schoon. En ook weer een stukje sneller.
*Ga naar een computerwinkel en vraag wat aan je pc nog kan upgraden. Misschien is de processor ook gewoon traag.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Begin misschien eens eerst met ons te vertellen wat de volledige en juiste specificaties van je PC zijn.
Verder is het goed om te vertellen welk OS je draait, wat je zelf al hebt geprobeerd, wat je al hebt onderzocht en wat juist traag is.

Kortom: hiermee kunnen we eigenlijk niets.

Als je al deze info hebt doorgegeven kan een moderator ook even een title change doen, want, je titel zegt even weinig als de rest van je TS.
Welkom op GoT overigens :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies wat je nodig hebt dus als je nog wat nodig hebt dan hoor ik het wel;)
maar ik heb al een virus scan gedaan omdat ik dacht dat het meschien een virus was verder heb je al overbodige software eraf gegooit maar het helpt niet echt.
ik heb verder op dit moment 43 processen lopen

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702
Computernaam OEM-095E7B1E646
Naam gebruiker Riemer Jr
Logon Domein OEM-095E7B1E646

Moederbord:
CPU Type AMD Sempron, 1800 MHz (9 x 200) 3000+
Moederbordnaam Foxconn 6100K8MB-RS(H) (3 PCI, 1 PCI-E x16, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA GeForce 6100, AMD Hammer
Systeemgeheugen 448 MB
DIMM1: Nanya M2U51264DS8HC3G-5T 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz)
BIOS Type Award (09/23/05)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce 6100 (256 MB)
Monitor Samsung SyncMaster 750(M)s(T) (H1EN408584)

Multimedia:
Geluidskaart Realtek AC'97 Audio [NoDB]

Opslag:
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf ST3802110A
Optische Station _NEC DVD_RW ND-4570A
Optische Station HL-DT-ST CD-ROM GCR-8523B (52x CD-ROM)

Partities:
C: (NTFS) 76308 MB (44265 MB vrij)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tsja, 512 MB ram op een Win XP installatie is niet te weinig ofzo, maar het werkt echt 10 keer beter met minstens 1024 MB ram. Verder:

• Verse install
• Defragmenteren
• Start-->Run-->Msconfig-->Startup even kijken wat er allemaal aan onzinnige meuk mee start
• CTRL+ALT+DEL, services en kijken wat er allemaal draait op de achtergrond wat ook uit kan.

Xbox Live ID:Notna8310

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Geheugen upgrade met 512MB of 1GB zal een boel schelen, verder zou ik geen geld meer aan dit systeem uitgeven.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:06

Umbrah

The Incredible MapMan

43 processen is vrij absurd, zeker voor zo'n oud, kaal OS als XP. Daar zit ik nog maar net aan met Win7, die heel wat processen (vooral services) in stukjes hakt voor multiprocessing, en ik heb 2 games, 2 mail clients, een IM-client, en een teksverwerker actief. Net geboot zit ik aan slechts 29 processen.

Maar ja, ik weet niet wat je precies probeert te doen, maar ik kan je stellen: die PC is traag in games en sommige moderne applicaties, en hoewel een slootje extra geheugen hem sneller kan maken, denk ik niet dat je ergens nog goedkoop DDR1 dimm's kan vinden. Daarnaast ben je dan bezig met het oplappen van een schip wat al aan het vergaan is, die bak is oud. Economisch zit hij al een tijd aan het eind van zijn levensduur, en technisch ook wel.

Als een anti-virus scan en een anti-spyware scan niets uithaald en een systeemherstel actie naar een datum dat je nog geen problemen had ook niet helpt (waar ik vanuit ga dat je het al hebt geprobeert), dan kun je een reinstall proberen van je OS, helpt dat ook niet, overweeg een nieuwe PC. Iets wat met zo'n machine sowieso valt te overwegen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Uhm... staat je onboard video wel uit? Ik zie, dat je ram niet op de volle 512 uitkomt en dat er zo`n 64-66MB speling in zit...dat lijkt verdacht veel op weggesnoept geheugen. Indien je gebruik maakt van een of ander turbocache (combi van mobogeheugen met videogeheugen...zet dat uit). Een tekort aan werkgeheugen wordt nog verergerd door daar vanaf te snoepen voor videoprestaties.

Met een simpele videokaart (GF7600?) en wat extra geheugen (+512) kun je nog een leuke upgrade doen. Bedenk wel... een Sempron is een (ook oude) budgetprocessor. Verwacht geen wonderen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
onboard video? dat heeft iets met mijn video kaart te maken ben ik nu achter gekomen maar waarvoor is dit dan? en schakel ik dan de videokaart niet uit?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:00:
onboard video? dat heeft iets met mijn video kaart te maken ben ik nu achter gekomen maar waarvoor is dit dan? en schakel ik dan de videokaart niet uit?
Gebruik je op dit moment je onboard video ?
Dan kan je deze niet uitzetten.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1