Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een vraag over het volgende:
Stel ik zou Windows XP pro in bootcamp / op een nieuwe pc / in een VM willen installeren. Ik heb hier een Windows XP Pro OEM licentie (legaal) die ik hiervoor zou kunnen gebruiken. Deze licentie is echter wel al eens geactiveerd op een andere computer.

Ik ben ervan op de hoogte dat een OEM versie gebonden is aan hardware en dat overzetten niet in overeenstemming de EULA is. Maar ik vraag me af of je de OEM versie gewoon kunt overzetten zoals een retailpakket, of wordt bij de activatie van een OEM-windows een hardwareprofiel naar microsoft verstuurd die kijkt of een (her)installatie wel op dezelfde hardware plaatsvindt, om vervolgens problemen op te leveren met de activatie of later met de WGA-validatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Er wordt inderdaad gekeken naar het hardwareprofiel, maar zolang je OEM-versie niet meer dan 3x is geactiveerd, kan je gewoon online activeren zonder enig probleem.
Moest dat niet gaan, kan je altijd telefonisch activeren, en heb je ook geen probleem.

Besef echter wel, dat je niet volledig volgens de EULA bezig bent dan. Dus dat je in theorie niet legaal bezig bent. Maar het werkt wel zonder problemen, en je krijgt geen problemen met WGA of iets dergelijks.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:07:

Moest dat niet gaan, kan je altijd telefonisch activeren, en heb je ook geen probleem.
Zal sowieso moeten, want de OEM licenties worden bij mijn weten niet meer online geactiveerd bij een handmatige installatie :)
Strikt gesproken heb je ook geen licentie hiervoor (bootcamp = Apple hardware).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, bedankt voor jullie reacties.

@ Petervanakelyen, meer dan 3 keer activeren, geldt dit voor 3 verschillende hardwareconfiguraties, of gewoon drie keer? Indien meer dan 3 keer, wat gebeurt er dan?

@ alt-92 Volgens mij geldt die beperking mbt online activeren alleen voor OEMs geleverd door grote systeembouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zonder problemen zoals aangegeven deze OEM vaker dan 3x activeren, alleen zal je na deze 3 keer telefonisch moeten activeren en aangeven dat deze maar op 1pc staat (en nog wat andere vragen)

Hierna is deze weer te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:49:
Allereerst, bedankt voor jullie reacties.

@ Petervanakelyen, meer dan 3 keer activeren, geldt dit voor 3 verschillende hardwareconfiguraties, of gewoon drie keer? Indien meer dan 3 keer, wat gebeurt er dan?

@ alt-92 Volgens mij geldt die beperking mbt online activeren alleen voor OEMs geleverd door grote systeembouwers.
Je kan hem 3x op dezelfde of verschillende hardwareconfigs activeren. Indien je hem op meer dan 3 PC's wil installeren moet je bellen (telefonische activatie).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1