Toon posts:

Geen DD 5.1 vanaf PS3 op Yamaha RX-V465

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al een hele tijd met een probleem en krijg hem maar niet opgelost.
Wellicht zijn er hier forum bezoekers die mij kunnen helpen dit probleem op te lossen.

Ik heb een Playstation 3 deze heb ik aangesloten d.m.v. HDMI op een Yamaha receiver RX-V465.
Ook heb ik mijn UPC HD box aangesloten op deze receiver d.m.v. HDMI.
Dit werkt op zich allemaal prima!

Maar zodra ik een Blu Ray wil gaan kijken op mijn PS 3 en ik het geluidsformat kies als bv. Dolby Digital
dan wordt dit niet overgenomen op mijn Yamaha Receiver. Derhalve heb ik dus gewoon 1.2 of Dolby Prologic format. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd qua instellingen. Maar ik krijg het niet voor mekaar!

Is iemand die dit probleem ook heeft (gehad)? Zoja, wat is de oplossing?
Wie kan mij helpen?

Mocht er nog aanvullende informatie nodig zijn die ik vergeten ben te vermelden of informatie die benodigd is om een goede oplossing te kunnen bieden dan hoor ik graag.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je ook al geprobeerd om te [google=PS3 no dolby digital]. Ik zie een hoop dingen die je kan proberen :)

Dat geeft ons ook een iets beter beeld wat je allemaal hebt geprobeerd en wat er niet lukt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Stel je dat niet in bij de audio instellingen op je PS3? Je kan daar kiezen voor bitstream of PCM. Als je wilt dat je receiver de audio decodeerd moet je bitstream kiezen, met PCM doet de PS3 het. Of dat dan 2.1 geluid is weet ik alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:48

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik denk dat je je instellingen in de instellingen van de PS3 niet goed hebt staan.
Deze geeft dan maximaal 2.1 via HDMI.
Als jij dan kiest voor Dolby Digital in het blu-ray menu downmixt je PS3 het gewoon naar 2.1 en drukt het dan over HDMI naar je versterker.

Dus kijk je instellingen van de PS3 eerst even na.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Zoals al vaker gezegd: wat zijn de instellingen van je PS3? Staat die wel ingesteld op het outputten van Dolby Digital 5.1 in bitstream naar de receiver?

En om iets nieuws toe te voegen: heb ik even de titel van je topic aangepast, want de vorige was niet echt veelzeggend...

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 08-12-2009 17:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

let er even op dat je RX-V465 wel dolby HD (as found on blurays) ondersteund, maar je PS3 deze niet bitstreamed ! (tenzij het een slim is?)

ik heb een RX-V661 (2 generaties terug dus) en daarmee speelt mn ps3 perfect (ook HD audio), ik stuur hierbij alles via HDMI als PCM audio uit

dus zet je PS3 (non-slim) gewoon op PCM audio onder system settings dan moet het prima werken (niet onder audio settings!, daar gewoon alles auto laten selecten [en alle 7 kanaals dingen uitschakelen als je een 5.1 set gebruikt] )

bitstream is alleen nodig als je een optische cable gebruikt of wanneer je een PS3 SLIM met een DolbyHD/DTSMaster supporting receiver gebruikt en een blu-ray kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:35:
let er even op dat je RX-V465 wel dolby HD (as found on blurays) ondersteund, maar je PS3 deze niet bitstreamed ! (tenzij het een slim is?)
Klopt, PS3 Slim kan wel HD Audio bitstreamen aangezien deze een nieuwere HDMI chip heeft.
Overigens zou je on the fly naar LPCM en Bitstream kunnen schakelen als je een DVD of Blu-ray kijkt. Geloof via driehoekje en dan audio-instellingen. Als de PS3 goed staat ingesteld betreffende codecs zal de receiver dan ook verspringen van LPCM (of hoe dat bij een Yamaha heet) naar Dolby Digital.

Maar verneukeratieve is dat de oudere PS3's dus alles in LPCM uitzenden ook al heb je Dolby Digital en DTS aangevinkt staan. Zodra je LPCM selecteert als mogelijkheid wordt alles intern gedecodeerd ook Dolby en DTS. Dus als je alleen Dolby Digital en DTS wilt hebben dan moet je ook alleen die twee aanvinken en voor de rest niets van meerkanaals codecs.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1