Toon posts:

Internet valt om het uur een paar minuten weg Server 2003 SB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Nu heb ik een probleem waar ik zo 1 2 3 niet uitkom.
Bij een klant van ons staan twee servers.
deze staan alle twee los van mekaar(twee netwerken)
Een Audio netwerk
Een Administratief netwerk.

So far so good!

In het audio netwerk 172.16.X.X staat een Windows 2003 Server.
Hierop zitten 10 werkstations die in het domein zitten en verbinding maken met de server waar een radio uitzending vanaf word gedraaid.
Niks aan de hand werkt perfect!

In het Administratieve netwerk werkte men lokaal en wilde een server voor opslag, mail en een programma zodat men een koppeling had met het Audio Netwerk.
Dit om reclame spotjes vanaf het audio netwerk in te plannen en een koppeling te maken met Exchange.
Het gaat hier om 5 gebruikers dus een Windows Small Business 2003 server voor gebruikt.
Niks aan de hand alles werkte nog perfect.

De Server op het Administratieve netwerk heeft twee netwerkkaarten maar vanwege de infra binnen deze organisatie wilde men deze niet gebruiker om een koppeling te maken met WAN en LAN.
Nu hebben we het zo ingesteld dat de server functioneert met 1 NIC.
De andere gaat naar het Audio netwerk om zo een koppeling te maken.
Deze tweede NIC krijgt ook een IP vanaf het audio netwerk.

De functies van de Adminsitratieve server:
- DNS
- DHCP
- Mail
- Data
- Applicatie

Niet alle werkstations in het administratieve netwerk zitten in het domein en dat wil de klant ook niet.(ondanks ons advies)
Daarnaast is het zo dat de mensen in het domein gewoon goed en snel internet hebben alleen valt deze om het uur ongeveer 3 tot max 10 min weg, daarna is het er weer.
Vanaf RDP van buitenaf is de server ook niet te benaderen op dat moment maar intern kunnen de werkstations wel op de server komen. Daarnaast kunnen de gebruikers die niet in het domein zitten, wel continue het internet op. Het probleem zit dus duidelijk in de server.

We hebben verscheidene keren de wizard "internet connection" doorlopen die in de server 2003 zit, en de dns is al 1 keer overnieuw geconfigureerd. (CEICW) geen foutmeldingen gekregen.

Moeten we bij de tweede NIC onze eigen DNS invullen?

Verder zijn er geen foutmeldingen in het logboek, we hebben geen idee waar we verder moeten kijken en via onze grote vriend GOOGLE komen we niet echt verder omdat we geen echte foutmelding hebben.
De server is Up to Date met Update's en verder functioneert alles gewoon snel en goed.

Graag hoor ik van jullie.

Verwijderd

Topicstarter
niemand? te weinig info?

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Wat zijn de functies van de server in het audio netwerk?
De server in het administratieve netwerk is dus de domain contoller? de werkstations in het audio netwerk zitten in hetzelfde domein? en krijgen via de DHCP van de administratie netwerk een IP e.d.?
Als je wilt dat je eigen server zorgt draagt voor DNS lijkt het me verstandig op de tweede NIC je eigen DNS server invult, het IP adres van je domain controller dus.