Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PC] The Saboteur - random freezes

Pagina: 1
Acties:

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-11 14:24
Even voor de aandacht, dit spel in combinatie met een ATI videokaart en een AMD multicore geeft problemen. Zie ook hier: http://www.driverheaven.net/news.php?newsid=441 en hier: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/346070.page

Het schijnt dat de support voor ATI/AMD combi de wensen overlaat. Het spel blijft namelijk hangen om de zoveel tijd op de PC, dan moet je alt tab terug naar de bureaublad en weer alt tab terug naar de game om te zorgen dat het weer gaat lopen.

De tijdelijk "oplossing" voor dit probleem is via taskmanager de affiniteit van het proces in te stellen op één core. Of via opstarten cores uitzetten.

Dit is natuurlijk geen doen en het wachten is op de patch van EA of een nieuwe driver van ATI/AMD

specs van mijn pc: phenom 2 940BE + HD4870 + 4gig RAM

Ik draai dit spel met alle opties max en op de resolutie 1920 bij 1200.

edit: titel fix alstublieft

[ Voor 2% gewijzigd door mhindrik op 08-12-2009 14:34 . Reden: titelfix ]

Alle vragen hebben een antwoord

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 20:48
Welke Windows je draait (inclusief bit-versie) kan misschien ook wel van pas komen. En wat is nu eigenlijk precies je vraag?

The devil is in the details.

• mhindrik
Dit spel geeft problemen voor Vista en Windows7 64bit versies. Ik zelf draai Vista 64bit.

De vraag is heeft iemand van dit probleem nog meer last van? En wat voor oplossing heb je er voor gevonden?

Want het spel spelen op een core geeft al stotteringen op de resolutie waarop ik het speel.

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 11:16
Klinkt mij als een bekend probleem in de oren (helaas).

Draai het op Win 7-Ultimate (nog steeds de RC, 64 bit) op een Gigabyte GA-MA790XT-UD4P mobo, AMD Phenom II X4 955 BE, 8GB DDR3 met een ATI 4870 videokaart (1920x1200, max) met de meest recente drivers en bij mij hangt hij ook om de zoveel tijd. Soms kan ik een missie prima uitspelen, maar soms kom ik niet voorbij het eerste introfilmpje. Vooral als ik het waag om het spel te pauzeren, ben ik bijna 100% gegarandeerd van een hangmomentje.

Truckje met affiniteit etc. heb ik ook geprobeerd maar had bij mij niet het gewenste effect. ALT-Tab werkt overigens ook niet bij mij..blijft hangen.

Hopen dat iemand een work-around weet, en anders maar gedudig afwachten op een patch.

[ Voor 0% gewijzigd door Redinox op 08-12-2009 15:10 . Reden: anders speel ik op een wel bestaande resolutie :p ]

D3 Profile

Verwijderd

Mijn PC specs:

- Intel dual core E8500 @3,6 Ghz
- 2 x 500gig S-ATA in RAID modus
- Nvidia GTX 295 @ stockvalues driverversie 186.24 (de 190.xx versies geven bij mij problemen met Borderlands en Serious Sam HD)
- X-fi fatality Gamer 5.1. geluidskaart
- 2 gig @ 800MHz DDR2 geheugen
- Windows XP, Service Pack 3

Gamespecs:

- 1680 * 1050
- VSYNC OFF (daardoor heb ik minder vastlopers dan eerst gek genoeg)
- Details alles MAX

Problemen:

A) Hoofdprobleem

De game loopt op willekeurige moment compleet vast. Alleen een reboot werkt dan nog, zelfs ALT + CTRL + DEL heeft geen effect. Beetje vervelend want het is wel telkens een opdonder voor mij HDD's.

B) Nieuw probleem

Dit probleem had ik gisteren voor het eerst. De game begon opeens heel erg te hakkelen / enorme framedrops. Volgens mij had het met het geluid te maken, soms als ik heel hard rij in een auto valt het geluid ook weg...

Goed ik deed toen ESC wachtte even voor het MENU verscheen en daarna ging ik weer verder en hij deed het toen weer normaal.

Later op de avond crashte hij wel, inclusief een ERROR menuutje, alleen dat kon ik niet bekijken. CTRL + ALT + DEL werkte in dit geval gelukkig wel.

Iemand oplossingen? Laat het weten!

Cheers!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 09:21
Ik heb ook problemen met mijn HD5870. Random freezes. Alt-Tab werkt meestal wel, maar is erg irritant.

Overige Specs:
Windows 7 x64
Zie Signature...

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Redinox schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:09:
Klinkt mij als een bekend probleem in de oren (helaas).

Draai het op Win 7-Ultimate (nog steeds de RC, 64 bit) op een Gigabyte GA-MA790XT-UD4P mobo, AMD Phenom II X4 955 BE, 8GB DDR3 met een ATI 4870 videokaart (1920x1200, max) met de meest recente drivers en bij mij hangt hij ook om de zoveel tijd. Soms kan ik een missie prima uitspelen, maar soms kom ik niet voorbij het eerste introfilmpje. Vooral als ik het waag om het spel te pauzeren, ben ik bijna 100% gegarandeerd van een hangmomentje.

Truckje met affiniteit etc. heb ik ook geprobeerd maar had bij mij niet het gewenste effect. ALT-Tab werkt overigens ook niet bij mij..blijft hangen.

Hopen dat iemand een work-around weet, en anders maar gedudig afwachten op een patch.
ctrl + alt + del, en druk dan op esc dat werkt bij mij.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Titelfixje + tikje richting Spielerij - Problemen & Vragen.

And I'm the only one and I walk alone.

• tjempjun
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-01-2016
Er loopt inmiddels een 32 pagina's lang topic op de pandemic site http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/390/346070.page. Het spel loopt constant vast op Windowns Vista/7 met een Ati kaart. Aan een patch wordt gewerkt, maar nog geen nieuws over een ETA.

• mhindrik
Nog steeds geen fix en de stemming op de EA forums wordt ook steeds grimmiger.
Ze zeggen dat de patch nog door de QA heen moet, maar dat is ook al een tijdje geleden.

Verwijderd

Hallo beste gamers
het spel The saboteur heeft niet alleen problemen met een ATI kaart maar ook met Nvidia kaarten.
Vooral de Nvidia kaarten van Asus die met een control progr. Smartdoctor uitgebracht worden.
Het tooltje Smartdoctor waarmee je temp en snelheid van de fan kunt regelen heeft een bestand atkdisp
Dit bestand heeft een conflict met het spel waardoor de gehele computer vast loopt Ik zelf had een bluescreen
waarin dit bestand als de oorzaak werd aangewezen. Dus mensen met een videokaart van Asus die gebruik maken van Smart doctor disable dit tooltje. het volgende probleem wat kan voorkomen is dat het spel er uit knalt zodra je de esc toets in het spel gebruikt om te pauzeren of om de kaart van parijs tevoorschijn wilt halen.
Dit probleem heeft te maken met een gamepad dat niet van het merk Xbox is. Bij mijzelf is dat een logitech rumblepad2 game pad Hoewel ik geen gebruik van het gamepad maakte en gewoon met muis en toetsenbord speelde kreeg ik toch de error en keerde mijn spel terug naar het bureaublad. Oplossing ontkoppel het gamepad van de pc en het probleem doet zich niet meer voor
Ik draai dit spel onder WinXP prof en weet dus niet of deze bovengenoemde problemen ook in Vista of win7 voorkomen. Ik hoop dat als er mensen zijn die deze problemen hebben onder winxp geholpen zijn met deze tips
groet scharamoes

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:53
Is er al iemand die iets meer over deze problemen heeft gehoord?
Op het forum van saboteur zijn de discussie topics hierover gesloten, en verder blijft het ook erg stil!
Pagina: 1