Na een tijdje les te hebben gehad in java zijn we nu begonnen met c maar ik loop nu vast op de pointers. We hebben een opdracht gekregen en ik weet hoe alles zou werken zonder de pointers maar nu die dingen er instaan loop ik helemaal vast.
Om een struc aan te maken en te vullen dat lukt normaal wel maar nu er allerlei pointers instaan snap ik er niet meer zoveel van. Heb ik veel sites doorgelezen maar ik snap er niets van
dit is de code
zoals hier
typedef struct listNode LISTNODE;
typedef LISTNODE *LISTNODEPTR;
hier maakt hij eerst het typedef listnode aan en vervolgens maakt hij een type *listnodeptr.
Kan ik dan ook op mijn normale mannier hem vullen
listnodeptr test;
test.number = 1;
en wat is *nextPtr
alvast bedankt.
Ik vraag niet om antwoorden ik hoop alleen dat jullie mij opweg kunnen helpen.
Om een struc aan te maken en te vullen dat lukt normaal wel maar nu er allerlei pointers instaan snap ik er niet meer zoveel van. Heb ik veel sites doorgelezen maar ik snap er niets van
dit is de code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| #include <stdio.h> #include <stdlib.h> struct listNode { int number; struct listNode *nextPtr; }; typedef struct listNode LISTNODE; typedef LISTNODE *LISTNODEPTR; // insert new number into ordered list void insert(LISTNODEPTR *, int); // remove number(s) from list void delete(LISTNODEPTR *, int); // print all numbers in list in a loop (non-recursive) void printList(LISTNODE *); // print all numbers in list recursively void printListRecursive(LISTNODE *); // returns 1 if list is empty, 0 otherwise int isEmpty(LISTNODE *); int main () { return 0; } |
zoals hier
typedef struct listNode LISTNODE;
typedef LISTNODE *LISTNODEPTR;
hier maakt hij eerst het typedef listnode aan en vervolgens maakt hij een type *listnodeptr.
Kan ik dan ook op mijn normale mannier hem vullen
listnodeptr test;
test.number = 1;
en wat is *nextPtr
alvast bedankt.
Ik vraag niet om antwoorden ik hoop alleen dat jullie mij opweg kunnen helpen.