[Vista ] Administrator account uitgeschakeld, kan niks meer*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307450

Topicstarter
Hoi,

Ik zit sinds vandaag met een groot probleem,
Het zit als volgt:

Ik heb een tijdje terug mijn administrator account geacitveerd doormiddel van
in cmd te typen net user administrator /active: yes
heel leuk en aardig allemaal maar nu startte hij nooit in een keer door bij het opstarten.
Dus ik opzoek naar een alternatief daarvoor, en kwam uit bij control userpasswords2,
ik aanvinken dat er een wachtwoord nodig was enz, en toen deed ie het
nou ben ik zo stom geweest om te denken ja dan kan dat net user adminstrator wel op /active: no
wat een domme beslissing want nu kan ik geen enkel programma meer uitvoeren als administrator
want dan staat er geef administratorwachtwoord op en druk op ok, maar dat kan dus niet.
ook kan ik in cmd geen administrator active: yes doen want daar is mijn toegang voor geweigerd..
en nu?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 307450 op 08-12-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Ookal geprobeerd om in te vullen:
- Niks (veld leeg laten)
- Admin
- Administrator

Kan je nog bij de ''Herstel'' van windows? En dan terugzetten?
Of heb je daar ook een administratorpass voro nodig? :o

[ Voor 42% gewijzigd door iPims op 08-12-2009 12:44 ]

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt je afmelden bij Windows, en dan in het welkomstscherm tweemaal op ctrl+alt+del drukken. Probeer dan nog eens in te loggen.

Maar dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd, en alleen vergeten te vermelden... uiteindelijk zou je nog een password reset kunnen uitvoeren met een bootable cd'tje.

Welke Windows-versie hebben we het hier verder over, ook wel handig om te vermelden. Ik neem aan dat het Vista betreft?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja het is vista, wat het is ik heb het administratorwachtwoord wel, want die is er namelijk niet en als ik dan bijv een programma wil verwijderen staat er dan ik een administratorwachtwoord moet opgeven, maar ik heb geen idee hoe ik dat kan doen, ik kan trouwens bar weinig met dit account niet eens een map verwijderen, dus ook geen herstel

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 307450 op 08-12-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 21:27

TheVMaster

Moderator WOS
Enneh..opstarten in veilige modus haalt ook niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 20:07

loewie1984

music addict! pizza monster!!

ik zou zeggen, niet lang zeuren, boot cd erin, Active Password Changer starten, sam database zoeken en dan de account laten clearen en enablen. klaar!

tis misschien niet netjes maar het werkt tenminste.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt je -500 Administrator account dus weer disabled.
Dan kun je 3x of 100x proberen, maar dan kom je er gewoon verder niet bij.

NTpasswd disk ophalen, daarvan booten en je Administrator account weer enablen. Daarna zorgen dat je een administrative account achter de hand hebt voor je weer wat anders gaat doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331011

Bij inlog scherm Ctrl-alt-del x2 krijg je een inlog scherm die je zelf in kunt voeren, daar kan je gewoon als Administrator [leeg] inloggen neem ik aan.

hier boven al vernoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gaat niet want uitgeschakeld.
Goed lezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wanneer ik de cd van loewie erin doe wat gebeurt er dan precies met de gegevens die op de pc staan, en sam database wat is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De gegevens blijven exact hetzelfde. Met die CD worden bepaalde bestanden aangepast of uitgelezen waardoor het password verwijderd wordt of jij het weet.

De SAM-file is een bestand dat de wachtwoorden bevat, dat kan worden aangepast of uitgelezen.
Het aanpassen duurt minder lang dan het uitlezen, want bij het uitlezen moet de encryptie van het bestand worden gekraakt. In jouw geval kan je zonder problemen het password gewoon resetten.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou, ik heb de hirens bootcd op cd gezet en nu hoe moet ik m afspelen, gewoon als de pc aan is op autorun drukken, want daar heb ik namelijk ook administrator rechten voor nodig dus kan ik deze ook niet afspelen.. of moet ik de cd op een andere manier openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je moet de CD gewoon in de pc plaatsen voor het booten van windows. Als het goed is start hij de cd automatisch.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het kan aan mij liggen maar ik heb de iso gewoon op de cd gebrand dus er staan nu, de map HBCD autorun. inf Bootcd. txt en Windows Menu.cmd op, maar als ik de pc opstart met de cd erin gebeurt er niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Misschien staat je cd/dvd niet als first boot device. Moet je even bij opstartoptions kijken in je BIOS.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gelukt, maar als ik active password changer v.3.0 opstart kan ik kiezen uit 2 dingen logical drive en search for ms sam database on all hard disks an dlogical drives, welke moet ik doen? want ik krijg bij allen 2 no sam databases found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kies dan de andere optie :P

Je kan ook altijd deze of deze tool gebruiken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bij die ophcrack kies ik voor automatic en dan eindigt hij met no hashes found?
dan zit ik in het programma en waar moet ik dan heen?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 307450 op 08-12-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou bij active password changer, kan hij op geen enkele manier de MS SAM database vinden,
ophcrack eindigt hij met no hashes found,
ntpasswd snap ik de ballen niet van, want moet je allerlei directories in vullen waar ik geen idee van heb,
wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Anoniem: 307450 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:59:
bij die ophcrack kies ik voor automatic en dan eindigt hij met no hashes found?
dan zit ik in het programma en waar moet ik dan heen?
Dat heb ik ook al eens meegemaakt met iemand die zijn account credentials niet meer wist. Uiteindelijk bood de trinity rescue kit 3.3 uitkomst. De shit is alleen dat het een tijd geleden was dat ik die gebruikt heb, en je zit met aardig wat commando's te kutten. but in the end it's worth it!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke, zal het eens proberen heb je ook enig idee hoe ik dat moet gebruiken zou ook wel handig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hardstikke bedankt ik heb mijn administrator weer actief up and running, maar nu zit ik met een ander probleem ik heb namelijk mijn normale account admin gemaakt, waardoor ik dus op de administrator account zit en niet bij de documenten van mijn eigen account kan, hoe maak ik dit weer een normale account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Anoniem: 307450 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:53:
Hardstikke bedankt ik heb mijn administrator weer actief up and running,
Ok en met welke tool heb je hier dan nu gebruik van gemaakt?
Anoniem: 307450 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:53:
maar nu zit ik met een ander probleem ik heb namelijk mijn normale account admin gemaakt, waardoor ik dus op de administrator account zit en niet bij de documenten van mijn eigen account kan, hoe maak ik dit weer een normale account.
Waarom log je niet even op de account waar je standaard niet bij kan in, en verplaats je de documenten naar een centralere plaats zoals D:\Documenten of D:\Mijn Map? Die security in vista is ronduit bout.
Ik zou je eigenlijk adviseren nadat je zo hebt lopen klooien met je systeem om gewoon even een clean install te doen en het dan "in-een-keer-goed" op te zetten. Zo voorkom je eventuele conflicten.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou loewie, het is helemaal gelukt dankzij jou programmatje,
ik heb een systeem herstel uitgevoerd naar eergisteren en alles doet het nou weer perfect, ik ga zo nog even een opschoning erdoor gooien zodat alles weer op en top werkt!
hardstikke bedankt voor al jullie antwoorden
groetjes
Pagina: 1