Samsung LED geen geluid + pc aansluiting werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
'Ello mensen,

Ik zit met een zeer vervelend probleem. Vanochtend heb ik mijn nieuwe tv gekregen, het betreft een Samsung B8000 LED tv (40''). Deze werkt verder prima, alle kanalen etc. geen problemen.

Maar nu wil ik mijn Onkyo LS-V501 home cinema set erop aansluiten, en daar beginnen de problemen. Ik heb een HDMI kabel van de HDMI out op de HCS op een HDMI poort van de tv aangesloten. Geen enkel signaal, terwijl de modus op de HCS gewoon op Video (HDMI) staat en de audio van de tv speakers uit is gezet.

Dan heb ik geprobeerd de tv op mijn pc aan te sluiten d.m.v. HDMI. Ik heb een Ati Radeon 5870, die Eyefinity zou moeten ondersteunen. Ik heb 2 monitoren op de Dvi poorten aangesloten, en de tv op de HDMI poort ernaast. Ook hier geen signaal, als ik kies voor de PC modus op de tv dan staat er ''Checking cable signal'' oid, zonder dat er iets gebeurd. Ook de pc herkent de tv niet.

Doe ik iets totaal verkeerd, of is HDMI gewoon echt zo klote?

Las Vegas

Verwijderd

Las Vegas schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:01:... Ik heb een HDMI kabel van de HDMI out op de HCS op een HDMI poort van de tv aangesloten. Geen enkel signaal, terwijl de modus op de HCS gewoon op Video (HDMI) staat en de audio van de tv speakers uit is gezet.
Wat wil bereiken? TV geluid op je HCS? zoals je zelf aangeeft: HDMI out op de HCS is dus geen HDMI in?
Geluid van TV krijg je eventueel via optische TOS naar HCS? misschien met een HDMI in op je HCS en dit toestel is HDMI-CEC compatible? Elk merk gebruikt zijn eigen afwijkende HDMI-CEC, hier wederom misschien. Kijk handleiding er even op na hoofdstuk Anynet+ staat ook een aansluitschema bij.
Geluid van HCS op TV => Speakers aan

Verwijderd

Las Vegas schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:01:
Dan heb ik geprobeerd de tv op mijn pc aan te sluiten d.m.v. HDMI. Ik heb een Ati Radeon 5870, die Eyefinity zou moeten ondersteunen. Ik heb 2 monitoren op de Dvi poorten aangesloten, en de tv op de HDMI poort ernaast. Ook hier geen signaal, als ik kies voor de PC modus op de tv dan staat er ''Checking cable signal'' oid, zonder dat er iets gebeurd. Ook de pc herkent de tv niet.
andere hdmi kabel proberen? misschien enkel op HDMI 1? ondersteund de videokaart wel 2 x DVI + 1 HDMI? 1 DVI uitschakelen en afkoppelen? Volgorde van aansteken eens veranderen? ...

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Ik krijg nu iig beeld middels de HDMI kabel. Audio werkt nog altijd niet, en ik denk toch dat het niet compatible is met audio. Dus ga zo maar naar de winkel om een optische kabel aan te schaffen.

De videokaart die ik heb heeft Eyefinity, wat zou moeten betekenen dat er 3 beeldschermen aangestuurd kunnen worden. Zojuist eventjes met een VGA kabel een poging gewaagd, en dit werkt feilloos van tv > pc.

Maar 'ns verder zoeken over hoe of wat.

Verwijderd

Las Vegas schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:11:
De videokaart die ik heb heeft Eyefinity, wat zou moeten betekenen dat er 3 beeldschermen aangestuurd kunnen worden.
dat kan wel 3 monitoren.
Volgens berichten: probleem is: kan geen 2 x DVI + 1 x HDMI aan. Het is ofwel 2 x DVI of 1 x DVI + 1 X HDMI
But if you want to use all 3 monitors, you need to use all 3 signal chips. This means one signal will have to be a DisplayPort signal. The other two signals will be DVI/HDMI
Oplossing zou kunnen zijn: Display Port - DVI adapter of als die bestaat Display Port - HDMI?
Display Port to DVI crossover adapter, that just reroutes the wires to enable a DP signal to be sent through the DVI port. Or you can flip it around and send a DVI signal through a DisplayPort.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Kijk, dat zocht ik dus. Morgen maar 'ns een DP > Dvi stekkertje kopen dan.

Inmiddels werkt de audio via een optische kabel, dus dat is gefixed.

Thanks Jan Gruuthuse _/-\o_
Pagina: 1