Toon posts:

Virtuele omgeving maken voor enkele gebruikers op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 12:41 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Tja ik wilde zeggen: Synology - Nasje met Filestation.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al aan zitten denken, maar ik wil echt een (Windows) server waar ik makkelijk meer schijfjes in kan hangen, kopiëren, etc.
Dat filestation ziet er nice uit, is er niet iets simpels wat erop lijkt en te installeren is onder server 2003?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 12:03 ]

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:36

Johnny E

Dôh !!

Dit lijkt mij geen topic voor "Professional Networking & Servers", dit is een huis tuin en keuken knutsel project.

Specs!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik weet dat je zegt; ik wil NIET gaan stoeien met linux.
Toch wil ik je even op amahi attenderen; http://www.amahi.org/news/changelog#12.0a (lekker eigenwijs he :+)

Amahi is een linux server, die echt iedere idioot kan installeren (configuratie is er praktisch niet)
Bij afronding daarvan heb jij je thuis server; met meerdere usertjes / netwerk shares / calender (te syncen met je mobiel) etc. veel meer functionaliteit dat jouw sbs bak kan bieden (standaard)

Draai dit nu iets meer dan een jaar, en bevalt erg goed. Configuratie en installatie is voornamelijk webbased.
Je moet wel geteld 1 commando in een console in typen, verder niets.

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 08-12-2009 14:50 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Johnny,

Daar was ik al achter, echter kan je de boel zelf niet verplaatsen, maar een moderator wel, en dat ben jij niet, maar bedankt voor het commentaar.

Himlims, ik ga er eens naar kijken, bedankt voor de tip, alhoewel ik liever stoei met Windows lijkt het wel te hebben wat ik zoek.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is Joomla hier niet een goed alternatief in?

- Gezamenlijke Agenda is er ook plugin mogelijk
- Voor een filebrowser is er ook plugin mogelijk
- Gooi er een webmail plugin bij in, die voor elke user apart staat ingesteld (IMAP, POP3)
- Beveiligd (ook te koppelen aan je domein.. dus kunnen ze inloggen met hun username en wachtwoord op hun pc)
- Per user een image gallery maken waar mee ze foto's kunnen publishen op de Joomla site aan vrienden etcetra.

Zoek eens op een CMS en volgens mij is dat redelijk wat je wilt.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
He Falcon,

Het gaat er steeds meer op lijken ja, CMS was inderdaad niet de term waar ik al op gezocht had. Mijn dank.
Ik heb ooit sites met Joomla! gemaakt , maar echt makkelijk vond ik het niet, zal wel aan mij liggen.
Zal even de genoemde programma's vergelijken!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-02 14:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, meer voer voor Serversoftware en Windows Servers dus :)
Pagina: 1