Toon posts:

GeForce2, welke merken rulen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan voor mijn athlon 900@1000, 256mb asus k7m een CardExpert gforce mx kopen voor f 200,- is dit een goed merk, ik ken het niet.
welk merk raden jullie anders aan voor een gforce 2 mx/gts

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand een suggestie; asus, radeon, elsa, etc??

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

1. Hercules
2. Asus

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:19
Ik ken het merk ook niet, maar over het algemeen maakt het merk niet zo veel uit (zoals je aan de benchmaks kunt zien).
Toch zou ik liever kezen voor bijv. een nVida Geforce mx omdat dit een wat bekender merk is.
Je betaald dan iets meer, maar dan heb je wel meer zekerheid dat je iets goeds in huis haalt.

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Ff zoeken op de Amerikaanse hardwaresites, daar duiken de kaarten van Cardexpert regelmatig op.

Kayz: ALLE GeForce kaarten zijn per definitie nVidia-kaarten, dat is immers de producent van de chip...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb aardig wat ellende gezien met die Powercolor en Card Expert zooi. Met name de beeldkwaliteit is minder, en een hoop gedonderd met de TV-uitgang. Liever een Asus of Hercules. Scheelt weinig in prijs, en is stukken beter.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

No flame intented, maar NVidia maakt die chipsets alleen maar... er zijn van de reference-boards in de omloop bij test-bedrijven maar die zijn niet beschikbaar bij de thuismarkt...
Ik zou zelf voor 'n Asus/Gainward(CardExpert)/LeadTek gaan.. dat zijn (persoonlijk) de beste... de Asus is meen ik het snelst (+1 fps) en de CardExpert het goedkoopst met meestal aardige features...

Verwijderd

Als je weinig geld hebt koop je een Gforce 2 MX van asus (vertrouw ik écht)
Anders als je een freak bent die écht goede fps wil halen (like me ;)) dan ga je voor de V7700 ook van asus natuurlijk *D

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 05 maart 2001 20:24 schreef Kayz het volgende:
Toch zou ik liever kezen voor bijv. een nVida Geforce mx omdat dit een wat bekender merk is.
OK jij hebt de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

nVidia is de maker van de chip. CardExpert (gainward officieel) is maker van een videokaart die de nVidia GeForce 2 MX chip gebruikt.

Ik persoonlijk zou gaan voor een Elsa (ook "lekker" lang garantie 6jr.) goede "eigen" drivers waardoor je extra Elsa software kunt gebruiken. Asus lekker links laten liggen ondanks dat het zon beetje het bekendste merk is...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 05 maart 2001 20:28 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

OK jij hebt de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

nVidia is de maker van de chip. CardExpert (gainward officieel) is maker van een videokaart die de nVidia GeForce 2 MX chip gebruikt.
Check z'n profile maar, dan begrijp je hoe weinig waarde je aan z'n geblaat moet hechten...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

heb in m'n tweede pc een msi geforce2 mx @
220 core en 210 mem

• Mister_X
  • Laatst online: 23-08 19:49
hoe heb je hem gekoelt?

• mbr
  • Laatst online: 25-08 20:23

mbr

Op maandag 05 maart 2001 20:25 schreef Exirion het volgende:
Ik heb aardig wat ellende gezien met die Powercolor en Card Expert zooi. Met name de beeldkwaliteit is minder, en een hoop gedonderd met de TV-uitgang. Liever een Asus of Hercules. Scheelt weinig in prijs, en is stukken beter.
Card Expert zooi? Beeldkwaliteit minder?

Ik wil op korte termijn een nieuwe grafische kaart kopen en nu lijkt mij de Cardexpert GeForce2 GTS 64 MB een heel interessante kandidaat.

Dit omdat ik deze bij een winkel kan kopen in het stadshart (vlakbij) en Hastec de importeur is (ook niet de minste).

Nu heb ik nog geen enkele review gelezen waarin staat dat de beeldkwaliteit minder is (bv. zie conclusie van http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=100&page=9)

Heb jij meer informatie? ben benieuwd!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat beeldkwaliteit betreft doelde ik eigenlijk op de MX kaarten. In ieder geval zijn er relatief veel problemen geweest met de TV-Out op CardExpert kaarten (je kan ff searchen).

• mbr
  • Laatst online: 25-08 20:23

mbr

Op maandag 05 maart 2001 21:22 schreef Exirion het volgende:
Wat beeldkwaliteit betreft doelde ik eigenlijk op de MX kaarten. In ieder geval zijn er relatief veel problemen geweest met de TV-Out op CardExpert kaarten (je kan ff searchen).
Oh ok :)

Ik reageerde op jouw posting omdat ik had besloten dat indien ik een nieuwe kaart aanschaf dit van card-expert zal zijn.

Nu volg ik sinds kort alle videokaart gerelateerde forums op computertotaal, hardwareinfo en natuurlijk tweakers.net.

Mijn conclusie is dat het niet uitmaakt van welk merk je een geforce gebaseerde kaart koopt.

Vandaar dat ik even reageer als iemand beweert dat card-expert zooi is want het gaat hier om een hoop geld.

Of zal ik toch maar voor een asus gaan :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 05 maart 2001 22:07 schreef mbr het volgende:

[..]

Of zal ik toch maar voor een asus gaan :?
Het is kortzichtig om te zeggen 'ze hebben allemaal dezelfde chip, dus het maakt niet uit welke je koopt'. Natuurlijk maakt het uit! Merken als Asus en Hercules besteden meer aandacht aan de kwaliteit van het circuit om de Gefore chip heen. Die bepaalt namelijk ook de beeldkwaliteit voor een belangrijk deel. Bij tests in de c't hangen ze de kaarten wel eens aan de scoop, en dan kun je zien dat duurdere merken een veel zuiverder signaal afgeven en daardoor hebben ze ook een scherper beeld. Het hangt ook van je monitor af of je het verschilt duidelijk kunt zien, maar verschil is er zeker wel.

Ik zou een Asus nemen als ik jou was, want die heb ik zelf ook ;)

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 05 maart 2001 20:25 schreef Exirion het volgende:
Ik heb aardig wat ellende gezien met die Powercolor en Card Expert zooi.
Gelezen wijs mij dan even in de goede richting waar ik dat kan vinden ???/

Bezit zelf een Powercolor maar deze werkt toch een heel stuk beter dan mijn Viper 2 z200 ultra

En de beeld kwaliteit is bij mij perfect
bij 1024x768 32 bit een toch 100 FPS in unreal tournament....
Pagina: 1