Windows 7 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Gisteren Windows 7 geïnstalleerd, beetje alles lopen instellen, en spellen/programma's instaleren. Tot het zon uur of 11 was, ik vond het tijd om te gaan slapen. Computer uitgezet, en er leek niks aan de hand. Nou vanochtend druk ik op de aan-knop, en hij gaat aan, maar hij komt niet ver...
Ik krijg een menu'tje met 'Windows normaal starten' en 'Opstartherstel starten'
Windows normaal starten doet niks, ik krijg 2 seconden te zien, 'bezig met starten' totdat er een balkje komt, met Windows is bezig met bestanden te laden, iets in die richting, en kom ik uit bij opstartherstel.
Opstartherstel geeft een melding dat hij het probleem niet kan repareren, en als ik dan de details bekijk die hij geeft, staat er dat er een registery fout is.
Ik heb geprobeerd met de DVD op te starten, maar alle opties daar hebben geen nut, ook systeemherstel werkt niet raar genoeg. Nou heb ik ooit bij Vista wel eens iets in de CMD getypt, checkdisk ofzo? Maar die 'codes' weet ik niet meer.
In Veilige modus opstarten werkt ook niet meer, ik krijg elke keer, maakt niet uit welke optie ik kies, die balk te zien met 'Windows is bezig met de bestanden te laden' en kom ik bij Opstartherstel uit.

Wat is hier nog mee te redden, en weet iemand misschien een oplossing voordat ik hem opnieuw ga instaleren?
Het is een Legitieme Windows 7 Ultimate x86.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chkdsk is checkdisk in CMD :)

Hier kan je meer vinden over chkdsk en de bijbehorende codes:
http://www.computerhope.com/chkdskh.htm

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Checkdisk vind niks. Iemand nog enig idee wat ik kan proberen?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:28
Hmm, ik zal zelf ook eens een keertje moeten kijken hoe dat in Windows 7 werkt.

Als het goed is, zou er een optie tussen moeten staan voor systeemherstel (opstarten zoals vorige keer lukte ofzoiets). Via F8 tijdens opstarten zou je die optie ook moeten krijgen. Dan moet ie de registry terugzetten in de staat van de vorig succesvolle login.

Tenzij je de herstelopties hebt uitgezet (dan wordt het opnieuw installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
_H_G_ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:14:
Hmm, ik zal zelf ook eens een keertje moeten kijken hoe dat in Windows 7 werkt.

Als het goed is, zou er een optie tussen moeten staan voor systeemherstel (opstarten zoals vorige keer lukte ofzoiets). Via F8 tijdens opstarten zou je die optie ook moeten krijgen. Dan moet ie de registry terugzetten in de staat van de vorig succesvolle login.

Tenzij je de herstelopties hebt uitgezet (dan wordt het opnieuw installeren).
Dat is ook grappig namelijk, systeem herstel. Er zijn een paar punten aangemaakt, maar als ik daar op klik zegt ie dat ik voor de C: schijf de beveiligingsopties ofzo in moet schakelen. En dat kan nu dus niet meer.

Maar ik snap niet wat het probleem kan zijn. Gisteren heb ik een aantal keer opnieuw opgestart en dat ging zonder problemen. Nu stond een nacht uit, en gaat ie niet meer aan?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Er kunnen verschillende redenen zijn van het niet opstarten van Windows. Daarom is systeemherstel ook zo'n belangrijke optie.

Je zal de error denk ik exact moeten geven. In je TS gaf je ook al niet aan wat de precieze error was.

Wellicht is je harde schijf kapot. Als er belangrijke data op staat, waar je geen backup van hebt, kan je beter stoppen met dingen proberen en eerst de data er af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
_H_G_ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:42:
Er kunnen verschillende redenen zijn van het niet opstarten van Windows. Daarom is systeemherstel ook zo'n belangrijke optie.

Je zal de error denk ik exact moeten geven. In je TS gaf je ook al niet aan wat de precieze error was.

Wellicht is je harde schijf kapot. Als er belangrijke data op staat, waar je geen backup van hebt, kan je beter stoppen met dingen proberen en eerst de data er af halen.
Dat is juist het probleem, hij geeft geen error aan. Ook geen BSOD of wat dan ook. Opstart herstel zegt alleen dat er iets niet goed is in het Register.

Er staat in principe geen belangrijke data op. Dus ik ga hem maar opnieuw installeren denk ik.

Zit er niet standaard in windows of op de DVD een programma die het register na kan checken?

[ Voor 5% gewijzigd door SgtElPotato op 08-12-2009 11:54 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Heb anders nog nooit de melding "schakel beveiligingsopties ofzo in" gezien :P

Maar succes :) opnieuw installeren lijkt me ook de beste optie (wellicht eerst opslag scannen, of iig een full format doen tijdens installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij 1 ding af, heb je een legale of illegale versie van Windows 7? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:47:
Ik vraag mij 1 ding af, heb je een legale of illegale versie van Windows 7? :)
Wel gewoon een legale natuurlijk.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Ik zou je adviseren om eens op de volgende site te kijken: http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html

Daar staat in detail uitgelegd hoe je een startup repair kan uitvoeren. Daarnaast staan er nog veel meer tutorials over Windows 7.

Succes
Wylana

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1