Zijn er Socket P mb of een andere energie besparend systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 11:50
Ik ben voor een high end low power server op zoek naar een energie besparende mainboard en processor. Ik zat zelf te denken aan een socket p processor met een boardje maar ik kan geen socket p mainboardjes vinden. Wel vond ik de socket 479 wat socket M zou moeten zijn. Ik word er eigenlijk een beetje duizelig van :)

Ook zie ik door de bomen het bos niet meer wat nu verder een goede lowpower oplosingen zou zijn.

Nou sta ik dus ook open voor andere oplossingen echter ik heb daar een speciale eisen voor. Dit is de bedoeling

De server gaat windows 2003 server draaien

Met 4 Harddisks in windows 2003 software raid 5
Ik had daar bij gedacht om een intelboard te nemen omdat de ICHx chip goed lijken te presteren op softraid5 gebied.
Ook moet het boardje minimaal 1 PCI express slot over hebben voor een extra gbit lan kaart maar bij voorkeur meerderen PCI en PCI express sloten.

Misschien heeft iemand nog een betere optie misschien een aparte sata kaart die softraid5 goed kan verwerken. Want ik heb wel de voorkeur voor software raid omdat het wat makelijker is om het zakie mee te nemen naar een ander system.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien heb je hier ook wat aan: Nieuwe Zuinige Server (discussie)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:13
Bel mail deze jongen anders ? Hij heeft een setje klaar liggen. Misschien kan hij je iets meer vertellen of misschien gewoon overnemen?

V&A aangeboden: Asus N4LVM-DH s479 + T5500 + 4x SATA controller

[ Voor 20% gewijzigd door Goldman op 08-12-2009 10:02 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:36
S479 zou ik niet meer aan beginnen en kun je met moeite nog hi end noemen. Voor het budget zou je denk ik beter af zijn met een ondergeklokte S775 of als je dual CPU wilt gebruiken een S771. Ook socketF (1207) AMD kun je behoorlijk zuinig en stil krijgen.

Anders gewoon een power optimized rackje aanschaffen. Ik ben op dit moment de RS700-E6 series (s1366)van Asus aan het testen, als je daar een Xeon of 2 inpropt met lage TDP dan zit je al snel op het allerzuinigst wat je krijgen kan. Redelijk hi end, ICH10R erop (ook te gebruiken met LSI software) en dual LAN.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-02 13:50
s479 heb ik in mijn mediacenter en is wel lekker zuinig, maar zou ik nu inderdaad niet meer aan beginnen.
misschien zijn de zuinige quadcores van amd wel iets (zijn in principe ondergeklokte standaardversies)?

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 11:50
Bedankt, deze topic had ik wel eens bekeken maar daar kwam voor mij niks zinnigs uit, maar nou ik hem weer bekijk vind ik dit mainboard SUPERMICRO X7SLA-H waar ik een paar maanden geleden exact naar zat te zoeken. Gewoon belachelijk voorwoorden dat ik dit niet eerder ben tegen gekomen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

edankt, deze topic had ik wel eens bekeken maar daar kwam voor mij niks zinnigs uit
En dit is wel zinnig :?

Op GoT verwachten we dat je de moeite neemt om:
1) zelf op zoek te gaan naar info voordat je een topic opent
2) duidelijk en volledig aangeven waar je zelf gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je gevonden hebt (links!) en wat dan exact niet duidelijk is.

In dit geval blijk je zelf wel degelijk wat gedaan te hebben, maar je doet totaal niet de moeite duidelijke posts te doen waaruit dat blijkt. Zo kunnen wij niet met je meedenken en gaat dit topic dicht.

Los daarvan is je houding niet bepaald netjes - zomaar andere topics onzinnig noemen, belachelijk vinden etc.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 08-12-2009 17:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.