Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

identieke systemen installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb hier een aantal identieke systemen. Nu heb ik een ghost van 1 geinstalleerd systeem (xp nog niet geactiveerd). Nu is mijn plan om deze ghost ook op de andere pc's te zetten en daarna op elk systeem de xp code aan te passen en te activeren.

Is dit een goede opzet? Hoe kan ik het beste meerdere identieke systemen installeren?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38
dit is absoluut GEEN goed idee

Zoek eens op het internet naar SYSPREP en er zal een wereld voor je opengaan

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Meh, zo veel winst levert sysprep nou ook weer niet op, tenzij je een geautomatiseerd delivery systeem hebt voor die images. Dat zal bij TS niet het geval zijn.

Ghost is een optie, voor imagen. Ik ben er zelf niet dol op (gebruik liever g4l), maar het werkt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
CherandarGuard schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:40:
Meh, zo veel winst levert sysprep nou ook weer niet op..
Als de pc's in hetzelfde netwerk komen te staan kun je eigenlijk niet zonder sysprep (of ghost walker), aangezien het anders aardig wat problemen oplevert als de pc's dezelfde sid hebben.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
In AD wel ja. Buiten AD? Not so much.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft weinig met OM te maken.
> WOS, gezien het over windows installs gaat.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toch is dit een onderwerp wat je met iets meer eigen inzet prima zelf kan oplossen, het halve internet staat er vol mee geschreven en over sysprep en cloned SIDs is de afgelopen twee maanden aardig wat afgediscussieerd.

Graag iets meer vooronderzoek doen voor je een topic opent, zeker als beheerder zijnde wordt er van je verwacht dat je dat kan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.