Ram leak nV195.62 driver icm hardware?

Pagina: 1
Acties:

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:36
Ik heb een raar probleem waarvan ik de oorzaak niet kan ontdekken, mede ook omdat ik er op i-net niks over kan vinden.
Eerst even m'n setup:
Win7 x64
evga 790ultra sli
q9450 @3.2G
Corsair DDR3 4*1GB
sli evga 8800gtx @stock

Eerst de 191.07 driver geinstalled, deze geven problemen dat de displaydriver stopt met werken en opnieuw opstart, zowel in 2D als in 3D.
Vervolgens kwam de 195.39beta uit, deze geprobeerd en display driver stop problemen zijn over, echter na een tijdje gamen (nfs shift/codmw2/of2/dirt2) kreeg ik de melding dat windows low on memory was en ik het programma moest afsluiten om dataloss bla bla bla.
Yeah right, 4gb ram en out of memory, dat kan niet... Nou dus wel! 3.82gb mem in use.
Taskmanager opgestart en bij lopende prcessen gekeken maar daar stond geen proces wat veel ram in gebruik had. Prestatie monitor ge-opend en daar staat dat er 3.82gb ram in gebruik is.
Ik kan niet vinden waar of wat.
Ik dacht dat het aan de beta drivers zou liggen, terug naar de 191.07 en probleem weg.
Toen kwamen de 195.62whql drivers uit, deze geinstalled en wat blijkt, zelfde probleem!
Deze driver langer laten draaien en blijkt dat mem niet alleen vol loopt als ik game maar ook als de pc bijv. een nacht aanstaat niks te doen.
Heeft iemand enig idee?
Ik baal ervan dat ik nu vastzit aan een driver die constant vastloopt en herstart en niet kan upgraden vanwege mijn ram probleem.

Verwijderd

Ik gebruik die driver nu en heb 0 problemen ermee. Zowel beta als whql. Misschien als je win7 opnieuw instal dat het probleem weg is? Of is het een nieuwe win7 instal? Ik draai trouwens geen SLI. In win(Vista)(7) broncontrole kan je zien hoeveel en welk programma geheugen in gebruik heeft. Bij jou niet? Post anders een screen!

• dr_dreey
@ canton:
Heb al in windows broncontrole gekeken en daar staan geen processen die veel ram in gebruik hebben. Terwijl in taskmanager de performance tab aangeeft dat ram vol is. Dat is juist het vreemde.
Verder is het een cleane win7 install waar ik alleen de gpu drivers ge-update heb.
(uninstall oude, reboot in save mode, driver sweeper, reboot, install nieuwe).

Sterker nog: Ik draai dualboot en heb ook vista x32 met dezelfde gpu driver (maar dan voor vista32) en in vista geen probleem

Verwijderd

Dat is wel vreemd dat broncontrole niks aan geeft. Normaal kan je ook memory leaks zien daar. CPU en RAM op stock snelheid? Ik zou het verder helaas zo ook niet weten. Dit soort problemen met Nvidia drivers icm memory leak komt echt weinig voor. Ik zou anders even mailen Nvidia!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-04 14:45
Al alle processen bekeken en niet alleen wat onder je eigen account draait?

LinkedIn
BlackIntel

• dr_dreey
@canton:
Dat klopt idd dat er weinig soortgelijks op i-net te vinden is, ik heb echter een soortgelijk verhaal op de evga forums gevonden van iemand die een totaal andere setup heeft maar wel hetzelfde probleem. Maar daar is men er ook niet uit tot nu toe.

@evilwhitedragon:
ja heb ik, tevens in de recource monitor zie je alle processen.

Beiden dank voor de hulp iig. :-)

• dr_dreey
Even ter info:

Het probleem is opgelost. Ik heb na lang zoeken en lezen een topic op de evga forums gevonden van iemand die soortgelijke problemen had:
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=47119&high=ram+leak
Er werden 2 tips gegeven:
BIOS update: Ik had nog een oude BIOS dus nieuwe geflashed.
SPP voltage verhogen: De 195 driver van nVidia zouden strakkere timings hebben meegekregen waardoor bij sommige hardwareconfig's de driver kan crashen en er een grote hoeveelheid RAM in de nonpaged mem kernel terecht kan komen. Dit was bij mij ook het geval na display driver crash maar was me niet opgevallen.
SPP voltage verhoogd van 1.4V naar 1.45V. (Hogere spanning op de PCIE bus.)
Vervolgens de nieuwe WHQL drivers geinstalled en alles loopt nu al een paar dgn. als een zonnetje, zowel in 2D als in 3D app's.
Pagina: 1