Hoi,
Ik ben bezig met het bouwen van een machine volgens het LFS book. De machine heeft 2 schijven van 160GB. Ik heb de schijven ingericht om te gaan werken in een RAID1 opstelling. So far so good.
Binutils compiled goed en zonder gekke problemen.
Bij GCC gaat het helaas mis. Het systeem (een LFS LiveCD en een Gentoo LiveDVD geprobeerd) crashed op een willekeurig moment.
Met een crash bedoel ik ook echt een crash. Geen muis, geen toetsenbord, niets meer. Opmerkelijk is dat zelfs de kernel onderuit lijkt te gaan zonder een foutmelding of waarschuwing.
Op Google is hierover niet veel te vinden. Wanneer ik de schijven afzonderlijk gebruik, dus als sda en sdb, gaat het compilen wel goed.
Memtest heb ik 24 uur gedraaid zonder problemen
Beide schijven getest met WD tools, geen errors
CPU Burn test gedaan in Windows, geen crashes of andere vage dingen.
Hardware
- Gigabyte mobo met VIA KT333 chipset Socket A
- 1GB geheugen
- 2x WD 160GB harddisk
- Asus DVD-RW
- AMD Athlon XP 2000+
- 300W pak-en-prak voeding
- SB Live 1024
- Realtek 8139C Netwerkkaart
Aangezien ik zowel een LiveCD van LFS en een LiveDVD heb geprobeerd lijkt het me uitgesloten dat het daar in zit. Beide hebben andere kernels waarvan de Gentoo LiveDVD de meest recente heeft.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
tnx
Ik ben bezig met het bouwen van een machine volgens het LFS book. De machine heeft 2 schijven van 160GB. Ik heb de schijven ingericht om te gaan werken in een RAID1 opstelling. So far so good.
Binutils compiled goed en zonder gekke problemen.
Bij GCC gaat het helaas mis. Het systeem (een LFS LiveCD en een Gentoo LiveDVD geprobeerd) crashed op een willekeurig moment.
Met een crash bedoel ik ook echt een crash. Geen muis, geen toetsenbord, niets meer. Opmerkelijk is dat zelfs de kernel onderuit lijkt te gaan zonder een foutmelding of waarschuwing.
Op Google is hierover niet veel te vinden. Wanneer ik de schijven afzonderlijk gebruik, dus als sda en sdb, gaat het compilen wel goed.
Memtest heb ik 24 uur gedraaid zonder problemen
Beide schijven getest met WD tools, geen errors
CPU Burn test gedaan in Windows, geen crashes of andere vage dingen.
Hardware
- Gigabyte mobo met VIA KT333 chipset Socket A
- 1GB geheugen
- 2x WD 160GB harddisk
- Asus DVD-RW
- AMD Athlon XP 2000+
- 300W pak-en-prak voeding
- SB Live 1024
- Realtek 8139C Netwerkkaart
Aangezien ik zowel een LiveCD van LFS en een LiveDVD heb geprobeerd lijkt het me uitgesloten dat het daar in zit. Beide hebben andere kernels waarvan de Gentoo LiveDVD de meest recente heeft.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
tnx