• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb vanavond mijn nieuwe Asrock M3A785GXH/128M mobo, AMD Phenom II 550 BE, 2 x 1 GB OCZ platinum DDR3 geheugen en Freezer 64 Pro PWM koeler ingebouwd in mijn Antec SC835 II EC kast en ik heb de Power sw op alle mogelijke manieren aangesloten maar de pc blijft zo dood als een pier.

Wat ik ook doe of probeer, er gebeurt echt helemaal niets, zelfs niet voor een 10e van een seconde. Er gaan ook geen led lampjes branden en er piept ook helemaal niks.

De voeding is een Corsair 400CX van nog geen 4 weken oud en eerder vanavond deed de pc met mijn oude Abit NF7 mobo het nog gewoon.

Wat nu te doen? Mijn vorige mobo weer aansluiten en kijken of die het nog doet?

Ik ben er redelijk wanhopig van, ik zit nog binnen 7 dagen bedenktijd dus ik kan de boel terugsturen maar ik zie het liever opgelost. Ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat er iets kapot is.

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. wat heb je al geprobeerd om dit probleem op te lossen?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ja, dat heb ik goed doorgelezen, maar men gaat er daar steeds vanuit dat er wel iets gebeurt, een piepje of wat dan ook.

Die van mij doet echt helemaal niks. Ik heb voedingsstekkers losgehaald, alleen 20 pins gebruikt en niet 4 pins gedeelte. Ook heb ik van het 4+4 pins voedingsstekker gedeelte alleen 4 pins gebruikt, dat maakt allemaal niet uit.

Ik heb ook clear cmos gedaan, maakt geen enkel verschil. Inmiddels ook harde schijf afgekoppeld en geheugen modules eruit gehaald, geen enkel verschil.

Die Antec kast is al wat ouder, een jaar of 5. Zou het kunnen dat die stekkertjes niet helemaal compatibel meer zijn? Kan toch haast niet?

Het valt mij wel op dat het Power led stekkertje een 3-weg stekkertje is met de middelste leeg terwijl er op het mobo maar een 2 pins aansluiting is voor power led dus dat werkt al niet.

Maar goed, het gaat om de Power SW toch?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als ik alles zo'n beetje lees ben ik bang dat je een probleem hebt met je voeding. Er zou minstens 1 led moeten branden bij het aankoppelen van je voeding. Dus kijk wat je ziet als je alleen de mobo aan je voeding koppelt.

Oh ja, zorg dat je het wel even op een rubber mat of een houten ondergrond test.

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 08-12-2009 01:16 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb even mijn Abit NF7 mobo er naast gelegd, stroomkabels erin en Power SW aangesloten. Voeding aan en led lampje op mobo gaat meteen branden en als ik op power knop druk, gaat hij gewoon aan dus het ligt niet aan de voeding.

Ik vrees dat de Asrock DOA is.... Zou het verwijderen en weer terugplaatsen van de CMOS batterij kunnen helpen?

En als ik het Asrock mobo eens uit de kast haal en ook er naast leg en dan zo aansluit, dan sluit ik mogelijke kortsluiting in de kast toch uit?

• Outerspace

Outerspace

MegaJurk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 01:26:
Ik heb even mijn Abit NF7 mobo er naast gelegd, stroomkabels erin en Power SW aangesloten. Voeding aan en led lampje op mobo gaat meteen branden en als ik op power knop druk, gaat hij gewoon aan dus het ligt niet aan de voeding.

Ik vrees dat de Asrock DOA is.... Zou het verwijderen en weer terugplaatsen van de CMOS batterij kunnen helpen?
Probeer het uit, ik vrees dat het niet veel zal helpen.
En als ik het Asrock mobo eens uit de kast haal en ook er naast leg en dan zo aansluit, dan sluit ik mogelijke kortsluiting in de kast toch uit?
Kan je altijd doen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Zou het kunnen dat een afstandsbusje onder het mobo op een plek waar geen schroefgaatje zit, er de oorzaak van is?

Ik had teveel afstandsbusjes want asrock mobo is iets smaller en nu heb ik 1 afstandsbusje maar 2 schroefjes over.

Dan zou die dus een soort kortsluiting kunnen maken? Maar als dat zo is, kan het dan kloppen dat hij dan gewoon helemaal niks doet alsof hij hardstikke dood is?

Bedankt voor je reacties zo op de late avond trouwens, stel ik zeer op prijs.

• Outerspace

Outerspace

MegaJurk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 01:36:
Zou het kunnen dat een afstandsbusje onder het mobo op een plek waar geen schroefgaatje zit, er de oorzaak van is?

Ik had teveel afstandsbusjes want asrock mobo is iets smaller en nu heb ik 1 afstandsbusje maar 2 schroefjes over.

Dan zou die dus een soort kortsluiting kunnen maken? Maar als dat zo is, kan het dan kloppen dat hij dan gewoon helemaal niks doet alsof hij hardstikke dood is?

Bedankt voor je reacties zo op de late avond trouwens, stel ik zeer op prijs.
Dat zou inderdaad mogelijk kunnen zijn :)

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Wow !!

Ik heb het nieuwe mobo eruit geschroefd en alleen met cpu en koeler (zonder geheugen of wat dan ook) op rubber mat gelegd, voedingsstekkers erin, power sw erin en dan doet hij het !!

Tenminste, de koeler gaat draaien, er brand geen lichtje maar het is toch hoopvol?

Het bleek dat er negen afstandbusjes in backplate zaten dus onder mobo terwijl er in mobo zelf maar 7 schroeven gaan, er zaten dus twee afstandsbusjes zonder schroefgat erboven.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
En ondanks het late tijdstip toch nog even geheugen erin geprikt en monitor aangesloten en hij doet het nu gewoon. Ik kan gewoon in het bios komen dus het werkt nu allemaal.

Morgen als ik uit mijn werk kom, mobo opnieuw en ditmaal iets zorgvuldiger weer in mijn kast schroeven en dan hopen dat het nog werkt....

Ik ga nu tenminste wel lekker slapen :-)

Bedankt Outerspace !!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 08:53
Lol dan heb je geluk gehad. Als die 2 afstand busjes de verkeerde plek hadden aangeraakt ( of miss deden ze dat al ) konden ze je moederbord kortsluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey0416 op 08-12-2009 09:00 ]

Pagina: 1