Afmeting geopende dvd-speler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:53
Ik wil een dvd-speler op een beetje een aparte manier in een behuizing gaan bouwen. Ik wil eigenlijk al verder kunnen met het ontwerp en definitieve afmetingen voordat ik de dvd-speler daadwerkelijk in mijn bezit heb.

Nu is mijn vraag of iemand toevallig enig idee heeft of de afmeting van de lade die open schuift volgens een of andere standaard o.i.d. is. Heb wel een willekeurige dvd-lade opgemeten, deze schoof ca.130mm uit.

Ik wil namelijk wel graag zeker weten dat hij past, zonder overdreven veel extra ruimte over te laten.

Bij voorbaat dank voor eventuele hulp!

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
134 mm meet ik hier voor mijn Pioneer en NEC DVD(R) drives. Maar of er een echte standaard voor is betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zijn er slot-in, stand-alone, dvd-spelers op markt? Ben ze nog niet tegengekomen maar is dat een idee?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Nou dat hoeft ook weer niet, ik doe eigenlijk expres moeilijk voor het design :p graag anders dan anderen.

Is beetje de bedoeling zoals hieronder, het liefst plaats ik op de plaats waar de lade gaat open schuiven 1 van de 2 case-fans. Alleen nog even kijken of dat m gaat worden zonder de flow te benadelen.

Opzetje/schetsje:
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/3183/blaattt.jpg

Ik wil de case alleen zo compact mogelijk maken, het is dan dus belangrijk dat ik geen ruimte verspil die niet nodig is. Maar ik denk dat ik zo rond de 140mm altijd goed zit...

Het wordt btw w.s. deze dvd-spelert:
Samsung SH-S223C/BEBE DVD±RW/DL Black

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:53

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

mijn blacklabel-samsung litescribe dvd fikker schuift zelfs maar 125mm uit, met 140 zit je ruim zat :)

[edit:] ik zou me eerder druk maken om de ruimte aan de achterkant, drives hebben soms hele verschillende lengtes, van zegmaar 17 tot 23 cm is alles wat ik tot nu toe heb gezien...

[ Voor 47% gewijzigd door AlexanderB op 08-12-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:59
Grappige constructie! Misschien leuk om de lade een klein beetje verder open te werken zodat je meer van de fan eronder kan zien als ie open staat.

Post is wat foto's als het een beetje af is anders, altijd leuk te zien hoe anderen creatief zijn.

Waarschijnlijk is het overbodig om te zeggen dat het misschien handig is de open/close knop te verlengen voor dit systeem >:) maar toch, wilde het even kwijt.

Mijn samsung SH-S223F komt overigens 126 mm naar buiten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Het case-mod forum was ik later van plan als ik met het e.e.a. wat verder ben, is tot nu toe vooral orienteren.

De lengte van de drive is opzich geen probleem, want die staat gewoon vermeld bij de specificaties.

En de open/close knop komt idd op een andere plek jah ;-)

Maar ik hou het gewoon even op 140mm, denk dat het definitieve ontwerp toch pas de deur uitgaat als ik alle onderdelen binnen heb, zodat ik alles nog even kan controleren.

Bedankt voor de moeite iig, vooral degenen die de moeite hebben genomen hun dvd drive op te meten ;-)

Pagina: 1