Excuses voor de onduidelijke topic-title, maar het dekt in ieder geval de lading van mijn probleem.
Ik heb al sinds geruime tijd last van spontane BSOD's tijdens het opstarten van mijn pc. Deze BSOD's komen spontaan en onregelmatig voor, blijkbaar zonder een aanwijsbare oorzaak.
Tijdens het zoeken naar de oorzaak van het probleem heb ik al veel zaken geprobeerd en vervangen. Een greep uit de vervangen onderdelen:
- Voeding
- HDD
- Moederbord + processor
- Videokaart
- Toetsenbord + muis
Zo'n beetje het enige relevante onderdeel dat ik niet vervangen heb is het geheugen. Ik heb het wel regelmatig getest met memtest86+, om telkens tot de conclusie te komen dat er niets mis is met het geheugen.
Ik ben redelijk ten einde raad wat dit probleem betreft, voornamelijk omdat het ook in alle 3 windows versies die ik inmiddels gebruikt heb (XP/Vista/7), voorkomt.
Iemand enig idee waar ik nog kan zoeken naar de oorzaak van het probleem?
Systeemspecs:
Voeding: Antec EA-380
Mobo: Giga-Byte GA-M55S-S3 Rev 2.x
Proc: AMD Athlon 64 X2 3800+
Geheugen: 2 x 1 GB Kingston PC2-5300 DDR2
Videokaart: MSI NX8500GT-E
Ik heb al sinds geruime tijd last van spontane BSOD's tijdens het opstarten van mijn pc. Deze BSOD's komen spontaan en onregelmatig voor, blijkbaar zonder een aanwijsbare oorzaak.
Tijdens het zoeken naar de oorzaak van het probleem heb ik al veel zaken geprobeerd en vervangen. Een greep uit de vervangen onderdelen:
- Voeding
- HDD
- Moederbord + processor
- Videokaart
- Toetsenbord + muis
Zo'n beetje het enige relevante onderdeel dat ik niet vervangen heb is het geheugen. Ik heb het wel regelmatig getest met memtest86+, om telkens tot de conclusie te komen dat er niets mis is met het geheugen.
Ik ben redelijk ten einde raad wat dit probleem betreft, voornamelijk omdat het ook in alle 3 windows versies die ik inmiddels gebruikt heb (XP/Vista/7), voorkomt.
Iemand enig idee waar ik nog kan zoeken naar de oorzaak van het probleem?
Systeemspecs:
Voeding: Antec EA-380
Mobo: Giga-Byte GA-M55S-S3 Rev 2.x
Proc: AMD Athlon 64 X2 3800+
Geheugen: 2 x 1 GB Kingston PC2-5300 DDR2
Videokaart: MSI NX8500GT-E