[Windows 7 / Vista / XP] Spontane BSOD's tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:31
Excuses voor de onduidelijke topic-title, maar het dekt in ieder geval de lading van mijn probleem.
Ik heb al sinds geruime tijd last van spontane BSOD's tijdens het opstarten van mijn pc. Deze BSOD's komen spontaan en onregelmatig voor, blijkbaar zonder een aanwijsbare oorzaak.

Tijdens het zoeken naar de oorzaak van het probleem heb ik al veel zaken geprobeerd en vervangen. Een greep uit de vervangen onderdelen:

- Voeding
- HDD
- Moederbord + processor
- Videokaart
- Toetsenbord + muis :)

Zo'n beetje het enige relevante onderdeel dat ik niet vervangen heb is het geheugen. Ik heb het wel regelmatig getest met memtest86+, om telkens tot de conclusie te komen dat er niets mis is met het geheugen.

Ik ben redelijk ten einde raad wat dit probleem betreft, voornamelijk omdat het ook in alle 3 windows versies die ik inmiddels gebruikt heb (XP/Vista/7), voorkomt.

Iemand enig idee waar ik nog kan zoeken naar de oorzaak van het probleem?

Systeemspecs:
Voeding: Antec EA-380
Mobo: Giga-Byte GA-M55S-S3 Rev 2.x
Proc: AMD Athlon 64 X2 3800+
Geheugen: 2 x 1 GB Kingston PC2-5300 DDR2
Videokaart: MSI NX8500GT-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
BIOS update van het moederbord al geprobeerd? en anders je dump files analyseren, loopt ook een ander topic wat gaat over BSOD's i.c.m. Windows 7, hierin staat hoe je de dump files kan analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:31
Ik heb mijn BIOS nu geupdate, even afwachten of het probleem zich nog voordoet. Het vreemde is dat ik hetzelfde probleem al eerder had met een andere mobo/processor combinatie in dezelfde PC.

Tot nu toe nog geen vastlopers / BSOD's gehad, even afwachten of dat zo blijft... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:42

Metalrick

tcpdump ninja

Geeft hij de bsods als je pc nog "warm" is? Mijn pc geeft bsods als hij "koud" moet opstarten, na 3 of 4 reboots met bsods doet hij het ineens helemaal goed zonder problemen.