Toon posts:

Geen geluid van MacBook Pro naar Samsung Le27s71 over HDMI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zopas voor mijn Mac een HDMI-adapter van DisplayPort naar HDMI gekocht en gelinkt aan mijn TV (Samsung, HD Ready). Blijkt het geluid niet te werken. Ik zocht al op het forum en vond vooral meningen over het niet werken van audio over DisplayPort, maar ik ben nu nog niet zeker dat Mac dit inderdaad niet ondersteunt. Op de mac-site vond ik alvast geen aanwijzingen ...

Beeld werkt wel, maar mijn geluid werkt zelfs niet met een gewone geluidskabel, aangesloten op mijn Audio-Uit gaande naar mijn TV. Toch betwijfel ik dat het aan mijn Mac zou liggen, want met een hoofdtelefoon op dezelfde uitgang werkt mijn geluid wel.

Kan dit te maken hebben met verouderde software in mijn TV? (Codecs enzo). En zo ja, ben ik er dan aan voor de moeite? Of bestaat er een manier om mijn TV juist te configureren?

Alvast merci!

Brecht.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:56
Je krijgt inderdaad geen geluid over mini display port.

Je moet inderdaad hem op de koptelefoon steken en dan naar de ingang van je televisie die op het zelfde kanaal zit als je HDMI connector of misschien kan je dat ook bij jou televisie los instellen waar hij het geluid vandaan moet halen. Dan moet het helemaal goed komen

succes.

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12 21:22
De mini-displayport van de MacBooks vervoeren inderdaad geen geluid.

Wanneer ik op deze manier mijn MacBook Pro wil aansluiten op mijn tv moet ik ervoor zorgen dat ik een hdmi ingang op de tv neem, die gemarkeerd staat als DVI. Dan weet de tv dat ie het geluid van aparte audio ingang moet nemen.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-12 10:17

page404

Website says no

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:01:
[..]
Beeld werkt wel, maar mijn geluid werkt zelfs niet met een gewone geluidskabel, aangesloten op mijn Audio-Uit gaande naar mijn TV. Toch betwijfel ik dat het aan mijn Mac zou liggen, want met een hoofdtelefoon op dezelfde uitgang werkt mijn geluid wel.
[..]
waar stuur je de audio-uit dan naar toe? je tv (ondersteunt die audio-in?) of je stereo? Gebruik je de analoge of de digitale audio-uit?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-10 13:09
Ik heb die TV ook een hele tijd gehad, voor zover ik weet heeft deze tv niet echt een mogelijkheid voor wat jij wilt, want je kan geen 2 aansluitingen op 1 kanaal instellen..

Anders zou je het beeld via de HDMI kunnen laten lopen en een tulp-> M-Jack kabel van je MBP naar de Audio in van je TV.. Dat is in iedergeval hoe ik het zou proberen.. Ik heb zelf nooit via deze manier gewerkt * altijd geluid via mijn Hi-Fi set, maar je kan het wel proberen als je tulp -> M-jack kabel ( of een Y-converter) thuis hebt liggen.

Succes in ieder geval

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

• Rik T
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-07 13:19
Als ik het goed begrijp is het trouwens niet zo dat de Mini-Displayport geen geluid meestuurt, maar dat het geluid niet verder komt dan de Mini-Displayport - HDMI adapter. De 24" Apple Cinema Display heeft namelijk wel geluid.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Rik T schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:37:
Als ik het goed begrijp is het trouwens niet zo dat de Mini-Displayport geen geluid meestuurt, maar dat het geluid niet verder komt dan de Mini-Displayport - HDMI adapter. De 24" Apple Cinema Display heeft namelijk wel geluid.
Nee de poort stuurt het niet uit.
Daarom gebruikt de 24" CinemaDisplay ook een USB aansluiting voor geluid.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1