Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blauw scherm bij DVB en PS2 toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Tip
Bij moderne moederborden zijn er vaak nog PS2 aansluitingen. Indien deze een moderne chipsert van AMD hebben en er een DVBkaart inzit kan dit tot een blauw scherm leiden. Zowel ps2 (aansluiting van oude toetsenborden en muizen) als DVB kaarten vragen voorang aan 't systeem. De hoeveelheid data die via een DVB-S kaart de pc binnenkomt is gewoon gigantisch. Als men dan gelijktijdig teksten ingeeft kan er een blauw scherm komen en moet je dus herstarten. Misschien is dit niet zo als je een losse grafische kaart gebruikt? Heeft iemand daar ervaring mee?
Hier heeft een toetsenbord op de usb aansluiting (zit waarschijnlijk op een andere irq) de oplossing gebracht.
Hopelijk is dit een hint voor andere gebruikers met gelijkaardige problemen.

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
gebruikt het systeem een via chipset toevallig? die willen nog wel eens pci busmastering issues hebben.
waarschijnlijk een goede optie om de DVB kaart in een ander PCI slot te plaatsen of de IRQ toewijzingstabel in de bios aan te passen.

Verwijderd

Je kan manueel de IRQ van je DVB kaart wijzigen, dat zou het probleem moeten oplossen. Wel opletten met andere conflicten die je eventueel kan krijgen ;)

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Slim bedacht jongens, waarschijnlijk hebben jullie zelfs gelijk. Als mijn usb toetsenbord ooit defect geraakt en ik tijdelijk die oude rommel op de zolder weer naar boven moet halen, kom ik op dit voorstel terug. Maar vergeet niet dat vele moderne moederborden vaak maar 2 a 3 PCI slots hebben, veel kan ik dus niet kiezen. Overigens is 't geen via chipset, maar een AMD chipset. (780G) Maar ook andere combinaties kunnen problemen veroorzaken. Bedankt voor 't meedenken.