[VB2005] Probleem met printen string

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een beetje vaag probleem en ik begrijp eigenlijk niet wat er mis gaat. Eerst even de situatie:

Ik heb een VB2005 applicatie die een label moet maken en moet laten afdrukken door een labelprinter. De labelprinter maakt gebruik van ZPL (Zebra Print Language). De printer installeer je als Generic/Text Only printer en dan zou het mogelijk moeten zijn om labels af te drukken.

In de software doe ik het volgende:

Visual Basic:
1
e.Graphics.DrawString(Label, Me.Font, Brushes.Black, 0.0, 0.0)

Waarbij Label een lange string is met die ZPL code erin.

Nu is het vreemde dat dit wel goed werkt op mijn laptop. Ik kan het label afdrukken en ik krijg het ook goed uit de labelprinter. Als ik de applicatie echter op een andere pc draai (printer op dezelfde manier geinstalleerd) dan gaat er wel een printopdracht naar de printer, maar vervolgens wordt er geen label afgedrukt. Schijnbaar gebeurt er dus op de laptop net iets anders als op de andere PC. Heeft iemand van jullie hier ook wel eens problemen mee gehad? Of doe ik gewoon iets verkeerd?

edit:
Als ik tijdens debuggen de inhoud van de variabele label kopieer en plak in notepad, dat naar de printer stuur, dan komt het etiket er goed uit. Is dus erg vaag :-s

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik weet uit een grijs verleden nog wel dat die Zebra printers constant lopen te fucken met hun drivers; her-her-her-installeren van een driver, re-re-re-applyen van settings etc. helpt nog wel eens. I know, dit is niet wat je graag hoort, maar dat was/is mijn ervaring er mee. Andere Com-poort (fysiek danwel virtueel voor USB) kiezen wil ook nog wel eens helpen. En als ik me niet vergis staan er her-en-der wat .ini bestandjes waarin die driver wat zaken bij houdt (ik weet niet of dat anno 2009 nog zo is), maar die even langs elkaar leggen om verschillen te vinden kan ook nog helpen. Kijk ook even naar baudrates van de (al dan niet virtuele) com-poorten.

En idd, maar dat had je al ontdekt, "Generic/Text only" kiezen.

edit:

Ik heb even gezocht in mijn code, maar ik heb helaas de code die ik indertijd gebruikte nergens meer kunnen vinden. Die ligt alleen nog maar helaas bij mijn toenmalige werkgever }:|

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 07-12-2009 22:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:20:
Ik weet uit een grijs verleden nog wel dat die Zebra printers constant lopen te fucken met hun drivers; her-her-her-installeren van een driver, re-re-re-applyen van settings etc. helpt nog wel eens. I know, dit is niet wat je graag hoort, maar dat was/is mijn ervaring er mee. Andere Com-poort (fysiek danwel virtueel voor USB) kiezen wil ook nog wel eens helpen. En als ik me niet vergis staan er her-en-der wat .ini bestandjes waarin die driver wat zaken bij houdt (ik weet niet of dat anno 2009 nog zo is), maar die even langs elkaar leggen om verschillen te vinden kan ook nog helpen. Kijk ook even naar baudrates van de (al dan niet virtuele) com-poorten.

En idd, maar dat had je al ontdekt, "Generic/Text only" kiezen.

edit:

Ik heb even gezocht in mijn code, maar ik heb helaas de code die ik indertijd gebruikte nergens meer kunnen vinden. Die ligt alleen nog maar helaas bij mijn toenmalige werkgever }:|
Bedankt voor de info, ik zal die files is naast elkaar leggen. Het is trouwens een printer die via ethernet gebuikt wordt, dus geen seriele poort ;-). Had ik niet vermeld -> Mijn fout.

Wat ik trouwens ook ben vergeten te vermelden:

Als ik tijdens debuggen de inhoud van de variabele label kopieer en plak in notepad, dat naar de printer stuur, dan komt het etiket er goed uit. Is dus erg vaag :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even info voor als iemand nog een keer tegen het probleem aanloopt. Het probleem is inmiddels opgelost door geen gebruik te maken van de printfunctie in VB2005. Ik heb het opgelost door de betreffende ZPL in een tekstfile te zetten en deze via een shell commando direct te kopieren naar de printqueue.