Toon posts:

CPU koeler op MSI p6n sli

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben me aan het orienteren op het overclocken.
Op dit moment draai ik op een MSI p6n SLI moederbord met een Q6700 Processor in een Coolermaster Centurion 5 kast met een stockkoeler. Ik heb al een betere voeding op het oog (OCZ Fatal1ty 550w) aangezien ik nog een 400w voeding heb.
Daarnaast ben ik naar cpu koelers opzoek gegaan. Na enig onderzoek kom ik uit op 2 cpu koelers: De Scythe Mugen 2 en de Coolermaster Z600.

Heeft iemand ervaring met deze koelers op een MSI p6n SLI moederbord? Ik heb zo mijn twijfels of deze passen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

kijk welke socket je cpu heeft en kijk dan of die socket ondersteund wordt door de koeler (zie site van de koelerfabrikant)
vaak staan er ook nog maten bij en kun je dus ook opmeten of het in je kast past/geen dingen op je mobo in de weg zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie!

De CPU zit op socket 775. Dit is compatible.
Waar ik mijn twijfels over heb is de grootte van de NB cooler (zie link). Deze zit nu al millimeters verwijderd van de intel stock fan.

http://c1.neweggimages.com/NeweggImage/productimage/13-130-082-04.jpg

Door de aparte diagonale vorm van de Scythe mugen 2 lijkt het net wel/net niet te passen.

Kan iemand dit bevestigen

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:58

Dawn

..Sworn to the Dark..

Mijn BN koelblok op mijn GA-EX58-UD5 is minimaal 3 centimeter hoog en heb nog ruimte over (Mugen2). Een Scythe Mugen 2 heeft een smalle base en brede kop. Moet pasen dus!

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max 512GB || Ride: MY2017 Volvo V60 Polestar at 125k km