Windows (7 en XP) herkennen Creative X-fi XtremeMusic niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 01:05

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
De titel zegt het al:
Mijn Creative X-fi XtremeMusic wordt niet herkend door Windows. Dat wil zeggen: Hij staat er niet bij in apparaatbeheer en als ik drivers wil installeren laat de setup mijn weten dat ik een compatibel apparaat moet aansluiten op de computer..

Specs:
AMD Phenom II 720 @3.6 GHz
Gigabyte MA-790XT-UD4P
XFX 4870
CoolerMaster Real Power M620
4 GB DDR3 @ 1193 MHz
Windows 7

Wat kan ik doen om m gedetecteerd te krijgen op mn pc?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Welke driver heb je geprobeerd te installeren? Deze?

En heb je daarbij de details voor de installatie van de driver doorgenomen:
Installeer dit stuurprogramma niet voor de Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio.
Dit stuurprogramma installeren
Download het bestand SBXF_PCDRV_LB_2_18_0013.exe naar uw lokale vaste schijf.
Dubbelklik op het bestand
Volg de instructies op het scherm
Misschien dat dit helpt? De drivers zijn namelijk geschikt voor Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Ja die drivers heb ik geprobeerd.. Maar het punt is dat helemaal nergens in windows er blijk van gegeven wordt dat ik een kaart in dat PCI slot heb gestoken (en ja heb ook al het andere PCI slot uitgeprobeerd :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Iemand :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Ook nog getest in een andere computer, om een defect uit te sluiten?
Heb zelf ook een XtremeMusic op een 790X-UD3P, maar deze werkt vlekkeloos onder Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet zeker dat de kaart niet defect is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Heb de kaart overgenomen van een mede tweaker maar we denken nu dus allebei wel dat ie defect is :p.. In een andere pc wordt de kaart wel gedetecteerd, maar is het onmogelijk om drivers ervoor te installeren, omdat windows xp in dat geval geen Creative X-fi kaart ziet, maar een Multimedia Audio Controller. Elke poging om de drivers handmatig te installeren heeft tot nu toe een BSOD opgeleverd met de melding: IRQL NOT LESS OR EQUAL.. Maarja ik had gehoopt dat ik iets simpels over het hoofd had gezien, maar dat is helaas niet het geval denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 22:41
faust2016 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:42:
Heb de kaart overgenomen van een mede tweaker maar we denken nu dus allebei wel dat ie defect is :p.. In een andere pc wordt de kaart wel gedetecteerd, maar is het onmogelijk om drivers ervoor te installeren, omdat windows xp in dat geval geen Creative X-fi kaart ziet, maar een Multimedia Audio Controller. Elke poging om de drivers handmatig te installeren heeft tot nu toe een BSOD opgeleverd met de melding: IRQL NOT LESS OR EQUAL.. Maarja ik had gehoopt dat ik iets simpels over het hoofd had gezien, maar dat is helaas niet het geval denk ik :p
Ik neem aan dat in apparaat beheer een uitroeptekentje staat bij het apparaat. Je zou hier dan een naar de apparaat eigenschappen kunnen kijken en dan voornamelijk naar de vender/pci ids. Kloppen deze waardes dan zou het toch een software/driver probleem of irq probleem kunnen zijn. Staan hier geen waardes of onlogische dan is het een hardware probleem.
Een bsod wijst meestal op een hardwareconflit of irq probleem. Dan zou je handmatig bronnen moeten gaan toewijzen
Pagina: 1