Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voornemens om de Samsung UE46B8000 aan te schaffen en wil weten of ik hierbij de NAS van QNAP (TS-210) kan gebruiken in een netwerk. In veel fora zie ik dat DLNA kan werken, maar niet eenvoudig. Zijn er andere NAS boxen die goed samengaan met deze TV. Op de NAS box staat mijn muziek en videos (mp3, m4a, divx, xvid, avi). Wie kan me helpen?

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 14:33
Zelf in het bezit van de 40" broer,
Het is afhankelijk van de implementatie van DLNA software op de NAS.
Voor de PC word er Samsung Share manager bijgeleverd en deze werkt het ideaalste met de TV.
Met Windows Media Player 11 (of 12, iig wat in Windows 7 zit) is het ook mogelijk, alleen verkleind deze de beelden die naar de TV gestuurd worden, aka een HD film wordt met enorme randen weergegeven.

AVI files heeft de TV zowieso moeite mee vanwege de codecs, niet alle files worden nl ondersteund door de TV. MKV en MPEG zijn wel mogelijk, maar AVI is al vaker lastig. Ook DTS geluid wordt niet ondersteund.

Mess with the best, die like the rest

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de beschrijving van de NAS (de QNAP TS-210) zou deze met behulp van de daarop staande software (Twonkey Mediaserver) video op de tv moeten kunnen afspelen. Iemand ervaring hiermee? Of moet ik proberen Samsung Share Manager op de NAS te zetten (waarvan ik niet weer of dit lukt)?