Athloh + Asus K7M HELP!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 16:40
jongens, ik heb een groot probleem,
ik heb vanmiddag geheugen voor mijn athlon pc gekocht, nu dacht ik dat hij dus af was,
ik start hem voor de allereerste keer op,

krijg ik na installatie van windows een beschermingsfout!!!!!! :( :( :(

volgens mijn BIOS heb ik maar 64 MB geheugen maar ik heb toch echt 128 MB pc100 gekocht!

(in veilige modus zegt de computer dat ik onveilige XMS geheugen heb?????)

Verwijderd

Je bios autodetect je reepje geheugen. Zet in bios je autodetect uit en verander je cas latency naar 3 als die er niet al op staat. Als i dan niet stabiel opstart dan moet je andere parameters van je geheugen langzamer zetten. Hoe hoger het cijfer hoe langzamer.
Krijg je het systeem stabiel dan kan je overwegen om een biosupgrade te doen. meer info hierover bij de zoekengine. Maar NOOIT je bios flashen als je een instabiel systeem hebt. Vraag maar aan Morgoth(hehe).
Voor de 64 mb ipv 128, daar heb ik geen antwoord voor. Als je twee reepjes van 64 hebt dan heb je er een niet goed ingestoken. Anders weet ik het niet.
Suc6 Schapie

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 16:40
hij start nu eindelijk goed op!
bedankt voor de goede tip!

hij herkent in eens ook 128 MB intern!
het lag dus aan die auto-detect. en aan de CAS latency.

Bedankt!

Verwijderd

Heel mooi, je kunt nu ook zoeken naar een biosupgrade voor je K7M. Op deze site te zoeken. Ik heb de betaversie 125. Als je die niet kan vinden dan mail je me maar even dan stuur ik hem wel op. Ik hoorde dat er ook al een 126 uit is die geen beta is, maar de 125 loopt bij mij erg goed. Je kan ook met deze bios je superbypass aanzetten (wat je bijna zeker hebt) en dan een systeemsnelheidswinst(groot woord) met 3 tot 7% behalen. Ook zal je autodetect misschien beter werken.
Als iemand een betere Bios heeft voor de K7M dan hoor ik het wel. Jij misschien, GDEW.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
ik heb die 126

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

issi goed?
Wat zijn de verbeteringen?
Waar kan ik hem ritselen?
Input, input, INPUUUUUT!!

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-08 19:29

Mar

TCF

Ik heb ook de K7M, maar hoe/waar kun je zien welke bios versie je hebt.
Ik heb 1007 geflashed, maar ik zie nergens of dat mijn pc nu inderdaad 1007 heeft

DPC Team ColdFusion

• metoo
  • Laatst online: 06-06-2022
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/beta/mb/bios
verbetering support 800 of athlon 850 dacht ik verder kun je bij de nieuwere biossen iig de datum van de bios boven in beeld zien bij opstarten.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Mmm,

Draait je geheugen nu ECHT stabiel na je bios wijzigingen. Bij twijfel -> ander geheugen in die plank dumpen. Bij mij leek ie ook stabiel, maar het geheugen was toch nie goei voor de k7m plank. Ik ander geheugen halen (ander merk) en whoppa Echt stabiel....

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:22
Kwaliteit van geheugen is heel belangrijk bij de K7M. Ook ik had eerst geheugen van mindere kwaliteit. Resultaat: lock-ups, spontane reboots. Na vervanging van het geheugen alles zeer stabiel.

Grtz,
Muyz

• sHELL
  • Laatst online: 05-08 15:00

sHELL

VR "connoisseur"

Yups, aan BUD geheugen heb je niks op een K7M :) ))

(p.s. als je windows (9x) na/tijdens instalatie vast loopt met een leuk blauw schermpje dan is de kans dat het een fout geheugen reepje is, ZEER groot)

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Pagina: 1