Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CPU-gebruik 100%

Pagina: 1
Acties:

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Hallo,

deze avond de eerste keer merk ik dat mijn CPU-gebruik steeds op 100% staat. Aangezien ik examens heb doe ik bijna niets op de computer maar toch...

lijst van processen:
- Chrome.exe 34MB
- msnmsgr.exe 33MB
- explorer.exe 28MB
- Chrome.exe 20MB
- DWM.exe 10MB
- DTProAgent.exe 9MB
- wlcmm.exe 5MB (windows live platforms)
- ...steeds minder samen nog goed voor zo'n 5MB

Ook merk ik dat ik bij het opstarten regelmatig bluescreens heb. Heb legale versie van Windows 7 Professional erop staan (MSDNAA). Heb computer wel gekocht met Windows Vista reeds erop geïnstalleerd (dat nu volledig verwijderd is) maar dat is volgens mij het probleem niet. Virusscanner (ESET NOD 32) is nu op 83% voor mijn C-schijf (master) maar nog niets gevonden.

Het vreemde is dat mijn computer even snel werkt als vroeger ook al draait mijn processor op 100%.

EDIT: op 90% van scan toch iets gevonden:
C:\Users\Daan\AppData\Local\Temp\svchost.exe - Win32/Shutdowner.NAL trojan - cleaned by deleting - quarantined [1]

Zoals er staat heeft scanner gedeleted (gelukkig) maar probleem nog niet opgelost. |:(

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Daan5000 op 07-12-2009 21:01 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
Heb je een screenshot van je taakbeheer ?

Zucht...

• Daan5000

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je geeft hier een lijst van hoeveel geheugen de processen gebruiken maar niet hoeveel % CPU.

Grof gezegd twee mogelijkheden:

1) een van de processen gebruikt enorme hoeveelheden CPU. Dat is de schuldige. Softwareprobleem.
2) alle processes samen gebruiken relatief weinig (<50%) van CPU, system idle de rest, maar toch staat CPU op 100%. In dat geval zit een hardware interrupt de boel om zeep te helpen. Hoogstwaarschijnlijk wijst dat op een driver die je niet geinstalleerd hebt, denk daarbij vooral aan chipset drivers van je moederbord.

Oslik blyat! Oslik!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
http://c/Users/Daan/Desktop/taakbeheer.png

Nice try.. even uploaden!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

je pc is geen webserver, host ze effe ergens, www.plaatjesupload.nl oid

los daarvan lijkt er een trojan op je pc te staan.

Signature

• Daan5000
Red-Front schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:07:
http://c/Users/Daan/Desktop/taakbeheer.png

Nice try.. even uploaden!
Srry, niet echt veel ervaring met forums. =p ze staat hieronder met photobucket ze :D

• SgtElPotato
Oke, druk nu eens bij taakbeheer op Alle processen weergeven, dan worden het er opeens veel meer.
En maak daar nu eens een screenshot van, of kijk zelf welk process veel CPU vreet.

Zucht...

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 21:27
Klik eens op "Processen van alle gebruikers weergeven" en maak dan nog een screenshot :)

• Daan5000
SgtElPotato schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:19:
Oke, druk nu eens bij taakbeheer op Alle processen weergeven, dan worden het er opeens veel meer.
En maak daar nu eens een screenshot van, of kijk zelf welk process veel CPU vreet.
Opgelost :D Folding@Home Multiple Uniprocessor Clients Installer :s zegt met niets. Moest wel op alle gebruikers klikken idd :D

Iedereen die geholpen heeft heel erg bedankt voor de hulp :D komt er is ene drinken hier ^^

• SgtElPotato
Daan5000 schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:22:
[...]

Opgelost :D Folding@Home Multiple Uniprocessor Clients Installer :s zegt met niets. Moest wel op alle gebruikers klikken idd :D

Iedereen die geholpen heeft heel erg bedankt voor de hulp :D komt er is ene drinken hier ^^
Graag gedaan
Heb je bier?

Zucht...

• Daan5000
Zelfs Heineken ^^ (ben Belg) ma probeert is iets beter eh :D Jupiler bijvoorbeeld ;-) En straks beginnen ze te zagen dat we off topic gaan XD

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Daan5000 schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:38:
[...]

Zelfs Heineken ^^ (ben Belg)
Volgens mij is Belgisch bier ook bij Hollanders populairder dan heineken, eigenlijk :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:01
Een belg die Heineken heeft :o
* MJ-Princeps is beschaamd om belg te zijn...

On topic:
Folding@home komt bij mijn weten niet vanzelf op een pc te staan en is meestal heel doel bewust geïnstalleerd. CPU gebruik is vrij essentieel voor dit programma...
Zou het kunnen zijn dat iemand anders de pc ook gebruikt en het er bewust heeft opgezet?

• Daan5000
bwerg schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:43:
[...]

Volgens mij is Belgisch bier ook bij Hollanders populairder dan heineken, eigenlijk :P
Blij dat je ervoor durft uitkomen :D

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

MJ-Princeps schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:46:
On topic:
Folding@home komt bij mijn weten niet vanzelf op een pc te staan en is meestal heel doel bewust geïnstalleerd. CPU gebruik is vrij essentieel voor dit programma...
Zou het kunnen zijn dat iemand anders de pc ook gebruikt en het er bewust heeft opgezet?
Het komt met ATI Catalyst, en met een druk op de knop is het geïnstalleerd. Dus zo 'heel doel bewust' hoeft dat ook weer niet te zijn!

See you in another life, brother.

• Daan5000
MJ-Princeps schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:46:
Een belg die Heineken heeft :o
* MJ-Princeps is beschaamd om belg te zijn...

On topic:
Nee O-) gisteren wat met Daemon Tools Pro liggen proberen :D

Off topic:
Mijn pa is Nederlander, wonen in België :D 1 kilometertje van de grens dus boodschappen in Nederland doen. Dat brengt zijn voordelen wel mee ;-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een Belg die Heineken aanbiedt? 8)7
en dat als *voordeel* ziet :X

Waar gaat het heen met de wereld? Met dit topic in ieder geval wel duidelijk: Client Software Algemeen. Dit heeft niets met hardware te maken. Verdiep je trouwens voor de grap eens in wat Folding doet, veel mensen installeren het niet voor niets, misschien dat je het graag laat delen in je loze CPU cycles...

Move PMG -> CSA

Oslik blyat! Oslik!

• Daan5000
dion_b schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:21:
Een Belg die Heineken aanbiedt? 8)7
en dat als *voordeel* ziet :X

Waar gaat het heen met de wereld? Met dit topic in ieder geval wel duidelijk: Client Software Algemeen. Dit heeft niets met hardware te maken. Verdiep je trouwens voor de grap eens in wat Folding doet, veel mensen installeren het niet voor niets, misschien dat je het graag laat delen in je loze CPU cycles...

Move PMG -> CSA
ja toen ik las dat het iets met eiwitten te maken had heb ik het maar opgegeven |:( maar leuk idee om in de vakantie te doen :D kbegrijp eigenlijk ook niet waarom dat in een torrentje verpakt zat :s kzie de link niet tussen daemon tools en eiwitten van het lichaam 8)7

Update ^^ kbegrijp de functie van het programma al (aha XD). Maar me mijn Daemon Tools vraag blijf ik zitten ze :s

[ Voor 6% gewijzigd door Daan5000 op 07-12-2009 23:09 ]

Pagina: 1