Canton CX80 vs Pioneer S-V50 vs JBL: 5.1 onder de 200Euro...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 13:09

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Mede-auteur:
  • peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

peakaboo

Hallo iedereen,

Ik sta op het punt om een 5.1 speakerset te halen voor mijn Pioneer VSX-919.

Afbeeldingslocatie: http://www.rgbdirect.co.uk/Pioneer/big/108465.jpg

Ik heb al veel geluisterd, en georienteerd, maar ik kom zelf maar niet eruit als het gaat om de speakers. Er zijn 3 sets waaruit ik wil kiezen:

CANTON
JBL
PIONEER

Alle 3 de setjes krijgen goede cijfers van revieuwers. Ze zijn allen 8 Ohm (net als mijn receiver).
De Pioneer's zijn alleen erg oud, maar ik denk niet dat dat een negatieve punt is. Bij de JBL's vraag ik me af of ik geen beter merk kan kopen. De Canton's schijnen beter te presteren dan Bose-Acoustimass-speakers. :X Zelf vind ik de Canton's weer te klein...

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/9419/sl9000.png
Direct link: http://img37.imageshack.us/img37/9419/sl9000.png

De looks vind ik ook belangrijk, en zelf vind ik dat de Pioneer's het mooiste zijn. De setjes kosten allemaal rond de 220 Euro. Meer wil ik niet uitgeven voor speakers; ik ben nog maar een student. ;)

Welke van de 3 zouden JULLIE halen? En waarom, misschien heb je zelf een van de 3 setjes; zou je misschien een foto kunnen maken van het geheel, zodat ik kan zien of ze niet teveel aandacht trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door SalimRMAF op 07-12-2009 19:56 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14

silitek

Tubes Only

Canton movie 80 cx...niet twijfelen. Veel setjes beluisterd in deze prijsklasse zeker waard voor je geld. Beter kun je niet krijgen. Hier kun je mijn setje zien Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 37

En klein maar zeer fijn!!.. :)

Edit: review o.a. van mij op Kieskeurig!!

[ Voor 28% gewijzigd door silitek op 07-12-2009 20:52 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vreemde ratio heb je daar.

Receiver 400 euro en de speakers 200 euro

De meeste mensen nemen de regel dat 1/3 tot 1/2 van het budget besteed dient te worden aan een receiver. Maar de receiver van jou verdient betere speakers. Naar mijn mening leveren (in het algemeen) 5.1 setjes absoluut geen goed geluid. En van een dergelijke goedkoper set word je volgens mij nog minder vrolijker van.

Gisteren had ik de oude 5.1 set (was een goede 1500 gulden destijds) aangesloten in de slaapkamer van mijn zus. Er kwam geluid uit en het klonk beperkt beter als het geluid van haar logitech speakers van 40 euro. Ik zou voor 200 euro kijken naar 2de hands boekplankspeakers, zelf heb ik onlangs KEF Q55.2 speakers gekocht en die klinken gegarandeerd beter als zo'n 5.1 set.

Dan maar geen surround maar wel een voller geluid.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 08-12-2009 12:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Chevy454 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:59:
Vreemde ratio heb je daar.

Receiver 400 euro en de speakers 200 euro

De meeste mensen nemen de regel dat 1/3 tot 1/2 van het budget besteed dient te worden aan een receiver. Maar de receiver van jou verdient betere speakers. Naar mijn mening leveren (in het algemeen) 5.1 setjes absoluut geen goed geluid. En van een dergelijke goedkoper set word je volgens mij nog minder vrolijker van.

Gisteren had ik de oude 5.1 set (was een goede 1500 gulden destijds) aangesloten in de slaapkamer van mijn zus. Er kwam geluid uit en het klonk beperkt beter als het geluid van haar logitech speakers van 40 euro. Ik zou voor 200 euro kijken naar 2de hands boekplankspeakers, zelf heb ik onlangs KEF Q55.2 speakers gekocht en die klinken gegarandeerd beter als zo'n 5.1 set.

Dan maar geen surround maar wel een voller geluid.
Geluid is relatief. Sowieso voor goed geluid c.q. stereo moet je ook geen reciever nemen wat mijn betreft..
Maar wat als TS wel 5.1 wilt en een keuze wil maken tussen een aantal opties!... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
silitek schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:53:
Geluid is relatief. Sowieso voor goed geluid
Dat sowieso maar wanneer je dergelijke speakers tegenover een KEF iQ30 of een Monitor Audio BR2 zet dan hoor je het verschil wel. En als je het niet hoort, koop dan zeker die 5.1 set :P
c.q. stereo moet je ook geen reciever nemen wat mijn betreft..
Hangt ervanaf natuurlijk. Puur stereo idd een Cambridge Audio of een NAD ofzoiets.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ja, ik snap wat jullie bedoelen, maar;

Voorlopig heb ik een budget van 600 euro. De receiver ben ik niet van plan te vervangen de komende 5 jaar.. De receiver kan 7.1 aan, wat inhoudt dat als ik genoeg mocht hebben van 5.1; dan koop ik 2 goede stand-up-speakers. :D

Zelf denk ik nu aan de JBL ES80 of de Jamo S606. Maar dat is voor laaater pas. ;)

Ik krijg gewoon een goed gevoel bij de Canton's. Vooral omdat ze niet de low-segment dienen.. 699 Dollar..

PS: Tot voorkort had ik een duitse "Universum" heimkino-systeem. :X

Afbeeldingslocatie: http://www.yopi.de/image/prod_pics/210/e/210731.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
[quote
Zelf denk ik nu aan de JBL ES80 of de Jamo S606. Maar dat is voor laaater pas. ;)

Ik krijg gewoon een goed gevoel bij de Canton's. Vooral omdat ze niet de low-segment dienen.. 699 Dollar..
[/quote]

Ik heb net mijn zoektocht afgerond voor een betaalbaar setje boxen voor mijn tweedehands Onkyo 505 ( _/-\o_ ). Op mijn shortlist stond oa de JBL SCS 200.5 en de Canton cx80. Op basis van goeie reviews en de prijs heb ik voor de Cantons gekozen, kan niet wachten totdat ze binnen zijn. Ik heb ze nog voor 200 euro gevonden, zie nu dat de eerstvolgende prijs 300+ is....... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

zwoelie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:00:
[quote

[/quote]

Ik heb net mijn zoektocht afgerond voor een betaalbaar setje boxen voor mijn tweedehands Onkyo 505 ( _/-\o_ ). Op mijn shortlist stond oa de JBL SCS 200.5 en de Canton cx80. Op basis van goeie reviews en de prijs heb ik voor de Cantons gekozen, kan niet wachten totdat ze binnen zijn. Ik heb ze nog voor 200 euro gevonden, zie nu dat de eerstvolgende prijs 300+ is....... :X
Prima keuze ;) ...prijs/kwaliteit beste wat er te krijgen is. Ook al is de prijs heden 300+....succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
silitek schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:10:
[...]

Prima keuze ;) ...prijs/kwaliteit beste wat er te krijgen is. Ook al is de prijs heden 300+....succes.
Hahaha, ja ik wachtte alleen op de zwarte Canton... Die maar niet komen wou (voor 200 euro) Tsja, nu zijn ze 322+. :O Helaas, maar ik heb al de Jamo HCS 5 besteld (iBood) Denk dat de Jamo's wel een stukje beter zullen zijn. We zullen zien; de receiver doe ik weg omdat ik hem niet mooi en goed genoeg vind.

Gulfstream G650

Pagina: 1