Nieuwe school-laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:20
Ik had een heel mooi topic getypt.. maar perongeluk op het kruisje getypt, dus deze keer ietsjes korter :p
---------------

Allereerst: Ik weet dat deze topics niet gewenst zijn, maar ik hoop dat deze toch wordt toegelaten. Ik zal proberen zoveel mogelijk informatie te geven.

Ik ben dus op zoek naar een school-laptop die zo'n 4 a 5 jaar mee kan. Belangrijke punten zijn: stevig (voor school dus), goede accuduur, snel (het hoeft niet super snel te zijn, maar ik wil vlug kunnen werken zonder lang te wachten). Ik ga er Office (2007/2010) mee gebruiken, ik ga er op internetten, en virtuele besturingssystemen runnen. Dit zal meestal Linux zijn, maar soms ook Win. Vista. (Ik wil er Win. 7 opzetten.)

Het scherm mag ook niet te groot zijn, dus 15"6 inch in 16:9, of anders gewoon kleiner. Minder dan 11" wil ik echter niet.

Ik zit daarnaast aan nog een ding vast: Het moet op afbetaling, dat betekend dus dat ik vastzit aan (zover ik weet) Wehkamp en Neckermann. In één keer kan ik het niet betalen ;). Mijn budget is ong. 600,- euro.

Nougoed, ik heb al het een en ander gezocht, maar ik weet het nog niet helemaal zeker:

http://www.wehkamp.nl/com...3,17&SM=1#extraInformatie - Ik heb gehoord dat Intel Core Dual processors niet al te goed zijn, en het is natuurlijk een Acer, (niet zo stevig?)

http://www.wehkamp.nl/com...aptop/C09_I08_I41_700992/ (AMD, maar blijft Acer (is dit stevig genoeg?)

http://www.wehkamp.nl/com...umCode=90#extraInformatie (Ik vind dit een hele mooie, maar dan weer het Intel Core Dual verhaal...)

pricewatch: Sony Vaio VGN-NW21EF/S (Een stuk steviger volgens mij... maar zelfde processor weer met Intel)

Misschien weten jullie nog andere winkels die ook op afbetaling toestaan? Of een andere laptop waar ik beter voor kan gaan die ik gemist heb?

Ik heb geprobeerd er zo min mogelijk een "welke laptop moet ik kiezen"-vraag van te maken, ik wil alleen advies. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie te geven, dus als ik nog wat mis/vergeten ben, vraag gerust :)

Alvast bedankt!

Niels

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
En al dat voor NIETS !

Je mag geen losse topics openen zoals deze.

Zie: CSL Beleid en *LET OP* - Wat moet ik kopen

Succes

I don't hate you, I nothing you

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:42
Intel Core 2 Duo's zijn niets mis mee. Het is die Pentium Dual Core die gewoon behoorlijk budget is.

Maar over het hele 5 jaar verhaal. Geen van deze laptops gaan vijf jaar mee. Dat kan ik je nu al vertellen. Als je dat wil moet je toch meer naar Lenovo kijken, neem er dan ook een extra support contract bij.
Of accepteer gewoon dat je voor deze prijs iets koopt wat na 2 jaar vervangen dient te worden....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:20
Het zijn inderdaad Pentium Dual Cores (er staat in ieder geval geen 2'tje bij de specs). Ik zal nog even gaan kijken of ze bij de wehkamp/neck Lenovo's hebben dan, alvast bedankt.

En Ipazza, dat weet ik, het staat er ook bij, je hoeft niet zo aan te vallen... Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk zelf al uit te zoeken, en zo min mogelijk te vragen.

Bedankt Ramon,

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Val je niet aan hoor :)

Maar er staat echt nuttige info in de links! Best wat lees werk, maar heel nuttig.

I don't hate you, I nothing you

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor dat budget kun je niet verwachten dat een laptop 4-5 jaar goed meegaat (als je dat al uberhaupt kunt verwachten). Ik heb een Dell van 5 jaar oud (toendertijd bijna 100 euro), en die trekt het nog maar ternauwernood. Per laptop zul je gewoon reviews moeten vinden, maar voor dingen als virtualisatie e.d. kun je beter een desktop gebruiken met veel geheugen.

Oftewel: veel RAM, snelle processor, en als het snel moet zijn en goede accuduur (die twee zijn tegengesteld aan elkaar!), ga dan voor een wat kleinere laptop zodat het scherm geen batterij vreet.

Maar je zult toch echt veel meer zelf uit moeten zoeken, en je eisen aan je budget moeten aanpassen (of je budget aan je eisen).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:42
wizkid_niels schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:04:
Het zijn inderdaad Pentium Dual Cores (er staat in ieder geval geen 2'tje bij de specs). Ik zal nog even gaan kijken of ze bij de wehkamp/neck Lenovo's hebben dan, alvast bedankt.

En Ipazza, dat weet ik, het staat er ook bij, je hoeft niet zo aan te vallen... Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk zelf al uit te zoeken, en zo min mogelijk te vragen.

Bedankt Ramon,
Jouw eerste linkje geeft toch echt een - Type Processor Intel® CoreTM2 Duo processor T6500 ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik vind het opzich wel een boeiend topic.
Ik zou sowieso voor een processor gaan die VT ondersteund, dit voor VMware.
Zelf zoek ik ook nog iets, budget +/- 1500€...

Ik zat te kijken naar MacBook Pro's, maar wil nog even afwachten ivm nieuwe modellen...

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ramon schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:00:
Intel Core 2 Duo's zijn niets mis mee. Het is die Pentium Dual Core die gewoon behoorlijk budget is.

Maar over het hele 5 jaar verhaal. Geen van deze laptops gaan vijf jaar mee. Dat kan ik je nu al vertellen. Als je dat wil moet je toch meer naar Lenovo kijken, neem er dan ook een extra support contract bij.
Of accepteer gewoon dat je voor deze prijs iets koopt wat na 2 jaar vervangen dient te worden....
Ligt ook sterk aan de behandeling van je laptop ;) Zuinig zijn met een Acer kan je laptop het na 4 jaar ook nog goed doen. De Dell uit dezelfde periode is compleet kapot gegaan... Was een dure D600 :X Maar draait nu wel nog als fileserver! Beeldscherm+behuizing+batterij was kapot

Persoonlijk zou ik wel om de 2 a 3 jaar een laptop vervangen. Gewoon snelheid en hedendaagse techniek. Ook batterijen halen de 2 jaar meestal niet met regelmatig gebruik ;(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Voor 600 euro ga je geen laptop vinden waar je 5 jaar mee doet. Uit persoonlijke ervaring kan ik je een Acer ten zeerste afraden. Deze houden qua batterij en behuizing het na een jaar of 1-2 al voor gezien. Momenteel heb ik een Lenovo Thinkpad en die gaat al 3 jaar mee en kan nog steeds concurreren met de meeste laptops, verder zijn deze super stevig. Maar goed deze koste dan ook een kleine 2000 euro.

Persoonlijk advies: ga sowieso niet voor een Acer, kijk verder of je op een andere manier wat geld bij elkaar kan sparen voor een kwalitatief goede laptop. Ik zou de consumenten laptops sowieso links laten liggen en kijken naar een zakelijk model (HP, Lenovo bijv.). Je kunt natuurlijk ook de verwachte levensduur omlaag schroeven naar 2-3 jaar.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:40
Lenovo ThinkPad :P ?

Heb onlangs een tweedehandse T61 in nieuwstaat gekocht voor €400.

Die gaat qua stevigheid zeker wel 5 jaar mee :)

Ik had eerst een HP Pavillion DV5-1160ed (staat nu te koop) maar die is mij te groot, en niet stevig genoeg voor dagelijks mee naar school. Ik heb daarom een Lenovo ThinkPad T61 gekocht :P

/einde van mijn fanboy lezing :P

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-02 05:43

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica