• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 06:58
Ik ben op zoek naar een klein systeem dat internet/office taken leuk kan uitvoeren, maar ook gewoon vlot in algemeen gebruik is. Er moet overigens wel windows 7 op draaien. Budget is tot 500 euro.

Een asrock ion is een optie, lijkt me een goede videokaart (zit ook in mn macbook en kan alles wat ik wil 9400 dacht ik)
Andere wat ik kan bedenken is een 2de hands mac mini en daar dan windows 7 op draaien in bootcamp, dan heb ik wel een core2duo tenminste wat mij toch beter lijkt dan een atom. Er zit dan echter wel weer een brak intel gma950 videokaartje in. Om dit vlot te maken zat ik er aan te denken om er ook nog een intel postville SSD in te doen.
Een nieuwe mac mini kan ook, kan ik met studentenkorting halen. Maar vind 500 voor simpel systeempje toch stiekem wel wat veel en heb het idee dat een 2e hands met een ssd sneller is dan een nieuwe zonder ssd.

Graag jullie tips, weinig eisen aan systeem behalve dat het broodtrommelformaat moet zijn

Verwijderd

Ik ben zelf ook al een tijdje bezig om zo'n PC'tje samen te stellen, maar je komt vanwege je eis van "broodtrommelformaat" toch bij de complete systemen uit. De AsROck Ion is dan een optie, of anders een van de concurrenten (Asus Eeebox).

Gezien het feit dat je eigenlijk maar een eis hebt, lijkt me de AsRock een goede keuze. Voor zo'n €300 heb je een goed systeempje dat klein is en redelijk wat grafische power heeft (voor een IGP dan).

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SuperBoswachter schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:31:
Een asrock ion is een optie, lijkt me een goede videokaart (zit ook in mn macbook en kan alles wat ik wil 9400 dacht ik)
Andere wat ik kan bedenken is een 2de hands mac mini en daar dan windows 7 op draaien in bootcamp, dan heb ik wel een core2duo tenminste wat mij toch beter lijkt dan een atom.
http://www.zotacusa.com/z...tx-intel-motherboard.html ?

ION plankje minus de Atom waar je een Core 2 Duo processor op kunt plaatsen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
Shuttle ?
Fit-PC ?

[ Voor 103% gewijzigd door ThinkPad op 07-12-2009 20:03 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Of zelfbouw, dan kun je hem helemaal toe splitsen op jouw eisen. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 425€ 58,10€ 58,10
1Jetway NC62K€ 95,64€ 95,64
1Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 64GB€ 108,19€ 108,19
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5/2G€ 38,97€ 38,97
1Procase CYS81€ 75,90€ 75,90
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,-€ 42,-
1Sony AD-7240S€ 18,25€ 18,25
ImporterenTotaal€ 437,05

Zoiets bijvoorbeeld, heb trouwens niet gecontroleerd als het allemaal wel past en werkt met elkaar. ;)

[ Voor 95% gewijzigd door -The_Mask- op 08-12-2009 00:21 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• SuperBoswachter
Het zelfbouwen trekt mij toch niet zo, die ITX kastjes die beschikbaar zijn vind ik allemaal niet zo mooi als een Asrock of een Apple kastje. Die Shuttle spreekt me nog wel aan, hoewel ik me niet kan voorstellen dat dit een beter systeem dan de Apple mac mini is.
Iemand nog een idee of 180 euro voor een SSD in een mac mini of asrock ion welbesteede euro's zijn?

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-12 21:25
Wellicht is de Dell Inspiron Zino HD iets voor jou? Dat lijkt me wel genoeg gelijking te hebben met het broodtrommeltje van Apple. Met verschillende configuraties beschikbaar. Moet je overigens niet iets principieels tegen Dell hebben ;)

Afbeeldingslocatie: http://netbooked.net/images/sized/images/uploads/articles/dell-zino-hd-now-02-600x370.jpg

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 15:20

AlexanderB

7800 rpm

ik zou overigens niet voor de atom gaan, ik ben met mn atom netbook dr behoorlijk op afgeknapt.. hij mist gewoon eigenlijk al de power voor de huidige lompe cpu-zware flash-pagina's die je overal ziet. youtube is n zware belasting en soms hapert dat zelfs al... (youtube-HD is niet te doen, wellicht met ION en de cuda-enabled flash beta die net uit is, maar dan nog)

ik zou gaan voor iets met n core2duo of amd k8 -of-beter dual of tricore...

Verwijderd

mathijsv schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:22:
Wellicht is de Dell Inspiron Zino HD iets voor jou? Dat lijkt me wel genoeg gelijking te hebben met het broodtrommeltje van Apple. Met verschillende configuraties beschikbaar. Moet je overigens niet iets principieels tegen Dell hebben ;)

[afbeelding]
Je bent me net voor!

Als je de goedkopere versie kiest zit daar in:
Processor
AMD X2 3250E, 1,5 GHz, 512 kB
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 Bit - Nederlands
Grafische kaart
Geïntegreerde HD 3200 grafische kaart
Geheugen
3.072 MB 800 MHz Dual Channel DDR2-geheugen [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
Harde schijf
500GB Seriële ATA-harde schijf (7.200 rpm)Optische stations
8x optisch dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)

Voor €379,-

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

• SuperBoswachter
De Dell en de Aopen zijn inderdaad nog wel mooie pctjes en ook wel netjes geprijst (in ieder geval de dell). Weet niet wat ik van het videokaartje moet verwachten in deze dingen, maar daar ga ik nog even google aan wagen. Misschien dat zo'n dell ook nog wel wat is voor een mediacenter. Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Pagina: 1