Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DLNA Software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al een tijdje via DLNA video's van mijn PC naar de TV (Samsung LE32B650) te streamen,
maar dit wil niet erg lukken. Vandaar dat ik dacht, laat ik eens een topic aanmaken, dat er ervaringen kunnen worden uitgewisseld tussen mensen die ook met dit probleem zitten, of mensen die zelfs een oplossing hebben :)

Ik heb het eerst geprobeerd met de orginele software van Samsung, maar deze loopt steeds vast,
vandaar dat ik wat ben gaan Googlen, en op andere programmaatjes kwam. Mijn eisen waren als volgt: Moet op Windows draaien en moet kunnen encoderen naar een formaat, wat mijn TV kan afspelen.

Aan de hand van dit schema kwam ik uit op Tversity, wat ik geinstalleerd heb. Wat de interface betreft is het allemaal vrij duidelijk, maar de uitwerking was minder. Video's die het eerst zelfs via USB op de TV deden, doen het via de DLNA niet.
Een ander raar gegeven is dat ze het vervolgens wel weer van de PC, via de XBOX naar de TV wél doen. Het moet dus op een of andere manier wel kunnen.

Mijn TV is DLNA gecertificeerd, voor alle duidelijkheid. Zijn er mensen die ervaring met dit soort zaken hebben of zoiets zelf hebben meegemaakt? En wanneer het wel is gelukt, met welke software was dat dan?

Bij voorbaat dank!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Interesting topic. Ik heb dezelfde TV, en windows 7 als dlna. Het grootste probleem is draadloos films kijken. De aspect ratio komt in 99% van de gevallen niet goed door. Gooi ik hetzelfde bestand op USB en gaat alles zonder problemen. Ik vermoed ook dat het in DLNA zit.

De samsung software crasht bij mij niet (win 7 x64 pro) maar echt geweldige software vind ik het niet. Daarnaast, win7 heeft een ingebouwde dlna server, dus hoe lastig kan het zijn...

Hoe heb jij je tv aangesloten? Via de wifi dongle of plain old ethernet?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

Ik had hetzelfde probleem met de software van Samsung, de service die er bij geïnstalleerd werd crashte continu.
Via een Zweeds forum ben ik uiteindelijk bij PS3Mediaserver terechtgekomen.
Met mijn L37B650 werkt het perfect. Op 2 punten na:
  • M'n draadloze netwerk (54mbit) is te traag voor 1080p streams
  • De samsung tv ondersteund lang niet alle mogelijke audio codecs van .mkv bestanden. (gelukkig bestaat hier PopCorn MKV AudioConverter voor.)
Deze twee topics hebben meer info over deze software icm met een Samsung t.v.

[ Voor 3% gewijzigd door _WgV_ op 08-12-2009 01:18 ]

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
megamuch schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:59:
De samsung software crasht bij mij niet (win 7 x64 pro) maar echt geweldige software vind ik het niet. Daarnaast, win7 heeft een ingebouwde dlna server, dus hoe lastig kan het zijn...

Hoe heb jij je tv aangesloten? Via de wifi dongle of plain old ethernet?
Zowel TV als Computer zijn aangesloten via het ethernet.
Het kan heel vaag klinken, maar misschien dat de samsung software geschreven is voor Windows x64, ik draai hem namelijk op 32 bit...
_WgV_ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 01:17:
Ik had hetzelfde probleem met de software van Samsung, de service die er bij geïnstalleerd werd crashte continu.
Via een Zweeds forum ben ik uiteindelijk bij PS3Mediaserver terechtgekomen.
Met mijn L37B650 werkt het perfect. Op 2 punten na:
  • M'n draadloze netwerk (54mbit) is te traag voor 1080p streams
  • De samsung tv ondersteund lang niet alle mogelijke audio codecs van .mkv bestanden. (gelukkig bestaat hier PopCorn MKV AudioConverter voor.)
Deze twee topics hebben meer info over deze software icm met een Samsung t.v.
Ik zag die PS3MediaServer ook in het lijstje met DLNA software staan, maar heb hem vooral vanwege de naam genegeerd (was bang dat deze te specifiek voor de PS3 zou zijn )

Ik zal dit programmaatje vanavond meteen proberen, vind beide nadelen allebei wel om mee te leven :) Bedankt voor de top in ieder geval.