Partitie verdwenen in Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joagertje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04-2013
Hallo allen,

Ik heb een vreemd probleem. Heb sinds kort een nieuwe PC met Windows 7 en hierin zat al een 1TB harde schijf geinstalleerd. Deze was opgedeeld in 2 partities.

C: waar windows op geinstalleerd staat met een grootte van 100 GB
D: voor data met een grootte van 900 GB

Nu kan ik sinds vandaag de D-schijf niet meer vinden. Als ik bij schijfbeheer kijk zie ik dat deze schijf geen stationsletter heeft. Als ik deze wil toewijzen krijg ik een foutmelding "De bewerking is mislukt omdat de consoleweergave van Schijfbeheer niet bijgewerkt is. Vernieuw de weergave via de taak Verniuewen. Als het probleem zich blijft voordien, dient u de console Schijfbeheer te sluiten en vervolgens Schijfbeheer (of de computer) opnieuw op te starten."

Helaas heeft dit ook geen oplossing tot gevolg. Iemand die weet hoe ik de schijf weer actief krijg?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Heb je het al eens geprobeerd met een software pakket van een third-party.. Dus een Paragon Partition Manager oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joagertje
Ik had Partition Magic 8.0 maar hiermee kreeg ik de melding dat de 1TB schijf "Bad" was. Ik zal eens Partition manager 10 (demo) downloaden. Misschien dat het hiermee dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik GParted. Linux LiveCD based, freeware en kan echt enorm veel.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joagertje
redfoxert schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:45:
Gebruik GParted. Linux LiveCD based, freeware en kan echt enorm veel.
En dit kan ik zonder problemen in windows gebruiken? Ik de help zie ik dat ik als Linux moet opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joagertje
Ik heb het geprobeerd maar mijn systeem start niet van de cd op. Is verder wel ingesteld in de BIOS. Ik krijg de schijf ook via andere manieren niet werkend. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je zult wel de iso moeten branden als image met behulp van Nero of bijvoorbeeld Imgburn. Niet de file die je download (.iso) als bestandje op een CD zetten, dat gaat niet werken.

Zodra je dat voor elkaar hebt en je kan opstarten vanaf de CD, door tijdens het opstarten van je systeem hiervoor te kiezen, meestal Esc, F2, F8 of F12 te drukken, afhankelijk van het merk pc/moederbord, dan is de interface vrij windows-achtig.

Overigens lijkt het me een goed idee om, aangezien je dit al niet voor elkaar krijgt, met iemand anders die wat meer verstand heeft van deze materie er naar te kijken voordat je permanent iets om zeep helpt.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1