• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 17:11
Hallo Mede-tweakers!

Zojuist heb ik nog een kit van OCZ Gold 2x2 GB 1066Mhz gekocht.
In deze pc zit al een paar OCZ Gold 2x2GB 1066Mhz reepjes.
Daarom dacht ik dat het slim was om hetzelfde kitje te kopen ivm stabiliteit.

mijn Specs:
Phenom II 940 ( eerst overclocked maar nu eventjes niet ivm geheugen)
MSI DKA790GX, Bios 1.8 Zou 4x 1066mhz aan moeten kunnen
Sapphire HD4890 Overclocked
Samsung 750GB Hdd
X-Fi Xtreme gamer.
Windows 7 Enterprise 64Bit

Zodra ik de 4GB erbij prik en het laat lopen op 1066Mhz start hij in windows 7 op maar laad hij niet alle programma's en lijkt alles heel erg sloom. De eerste keer dat ik ze erin deed ging alles prima. Toen kreeg ik een BSOD en toen begon de ellende eigenlijk.
Na alles weer op stock te zetten en het voltage van het geheugen op 2.1 aangezien dit het stock voltage moet zijn, liep het weer een beetje. Toch kreeg ik telkens bij het instellen van 1066mhz een BSOD of hij startte windows gewoon niet goed op. Programmas die hij niet goed opstart etc..
Zodra ik de instellingen op 800Mhz zette, doet hij het wel 'goed' naar mijn idee.

Zojuist heb ik alleen het nieuwe kitje erin gedaan in de sloten die nog nooit gebruikt zijn om even te kijken of die het wel doen. Nu draaien ze op 2.1v op 1066mhz als 2x2Gb in mijn PC. Nog geen BSOD of iets gehad.

Het 'oude' setje is 2weken geleden getest met Memtest+86 en hij passeerde 12fases zonder errors.

Nu lees ik op andere fora dat het gewoon zou moeten werken met 1066mhz op dit moederbord en 8GB.

Morgen kan ik meer testen en vanavond waarschijnlijk wat meer antwoorden geven. Nu ben ik namelijk eventjes bezig met school.

Misschien dat jullie alvast wat suggesties kunnen geven of wat vragen kunnen stellen, dan kan ik deze in 1 klap beantwoorden..

Alvast bedankt!

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Verwijderd

Wat volt erbij?

Verwijderd

volgens mij kan de amd alleen 4 dimms op 800mhz bus aansturen vandaar dat je nu ook geen problemen heb .
Pas wanneer je de amd met 4dimms op 1066mhz zet dan crash de boel omdat de interne geheugen controller dit niet aan kan .

Als ik me niet vergiste is de type amd die je nu heb alleen geschikt voor 2x1066dimms of 4x800mhz dimms .