[Windows 7 HP x64] Software Visual Basic 6 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Een kennis van me heeft onlangs een nieuwe pc gekocht met daarop Windows 7 Home Premium x64.

Nu wil hij daarop een programma draaien dat is gemaakt met Visual Basic 6, althans: onder Windows XP had hij Visual Basic 6 Runtime nodig om het te laten werken.

Onder Windows 7 heb ik zojuist de nieuwste versie van Visual Basic 6 Runtime (SP2) geïnstalleerd, maar het programma (dat hij wil laten werken) blijft bij het starten de volgende melding geven:

Cannot locate the Microsoft Visual FoxPro support library

Bij voorbaat hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat wordt dus opzoek gaan naar de Microsoft Visual FoxPro Library.

Aangezien je nog niet gezoccht hebt, kan je daar eens mee beginnen op google ;)

klik

[ Voor 31% gewijzigd door RaZ op 07-12-2009 18:47 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
RaZ schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:46:
Dat wordt dus opzoek gaan naar de Microsoft Visual FoxPro Library.

Aangezien je nog niet gezoccht hebt, kan je daar eens mee beginnen op google ;)

klik
Hmmz ... ik dacht dat daar juist de Runtime voor bedacht was (om programma's te draaien die m.b.v. Visual Basic gemaakt zijn). Ik ga eens even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een melding dat je iets mist, lijkt me vanzelfsprekend dat je dan ook wat mist. Wat dacht je dat die melding dan was, voor de fun ? :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
RaZ schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:52:
Een melding dat je iets mist, lijkt me vanzelfsprekend dat je dan ook wat mist. Wat dacht je dat die melding dan was, voor de fun ? :P
Geenszins! ;) Maar op mijn laptop met Windows 7 HP x86 kreeg ik het programma wel draaiend m.b.v. de runtime. Vandaar!

van Wikipedia: Visual Basic:
De code die men schrijft voor Visual Basic 1.0 t/m 6.0 wordt gecompileerd tot een uitvoerbaar bestand dat vervolgens zelfstandig gedraaid wordt onder Windows. Deze maakt gebruik van de "runtime", een aparte DLL die alle ondersteuning voor Visual Basic bevat die tijdens uitvoering nodig is; voor versie 6 is dat MSVBVM60.dll. Deze is vrij verkrijgbaar als download op microsoft.com, en werd met Windows 98, Windows 2000, Windows XP en Windows Vista meegeleverd.

[ Voor 42% gewijzigd door Poeh op 07-12-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm.
Foxpro is wat anders dan VB hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
alt-92 schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:40:
Ehm.
Foxpro is wat anders dan VB hoor.
Ai. Mijn fout! Twee zaken door elkaar gehaald. Het bleek met vfp6rt te werken. FoxPro dus. Ik weet ook niet waarom ik er Visual Basic bij heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zal wel door het 'Visual' gedoe komen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
alt-92 schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:08:
Zal wel door het 'Visual' gedoe komen ;)
Ik denk het. Vanavond ga ik het proberen. Ik laat de uitkomst even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Helaas. Het programma werkt nu op zich wel, maar bij het gebruik van een bepaalde functie (noodzakelijk voor de werking van het programma), volgt de volgende serie foutmeldingen:

OLE error code 0x80040154: Klasse is niet geregistreerd. OLE object is being ignored. Record number 6.
OLE error code 0x80040154: Klasse is niet geregistreerd. OLE object is being ignored. Record number 9.
OLE error code 0x80040154: Klasse is niet geregistreerd. OLE object is being ignored. Record number 10.

Unknown member OLESRCTREE. Method: resize. Line: 0.
Unknown member OLEDESTTREE. Method: resize. Line: 0.

De twee onderstaande foutmeldingen blijven elkaar in een 'continuous loop' opvolgen.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Het is natuurlijk geen garantie dat een programma geschreven onder FoxPro ook gegarandeerd x64 compatible is. Nu ik niet in de broncode van het programma kan kijken, en ik dus verder ook niet weet of dat het geval is.... kijk eens rond op deze site: http://msdn.microsoft.com/en-us/vfoxpro/default.aspx

Wellicht moet je nog een aantal OLE objecten registreren voordat e.e.a. gaat werken.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Ik heb inderdaad het vermoeden dat het aan een OLE-object ligt. Nu werkt het betreffende programma op mijn laptop met Windows 7 x86 wél. Is er een manier om te controleren welke OLE-objecten het programma nodig heeft om te functioneren?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Contact zoeken met de maker van het desbetreffende programma?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Poeh
maartena schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:14:
Contact zoeken met de maker van het desbetreffende programma?
Heb ik reeds gedaan. Die heeft het 'te druk'. Maar ik denk dat ik er al een heel eind uit ben. Waarschijnlijk is het OLE-object 'MSCOMCTL.OCX' nodig. Ik heb dat bestand een aantal dagen op de pc van mijn kennis willen registreren, maar daarop volgde een foutmelding. Vanavond ga ik het nogmaals proberen, maar nu met administratorrechten toegekend aan de MS-DOS prompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Gelukt! Het bestand dat benodigd was: COMCTL32.OCX. Echter, dit bestand dient niet in de SYSTEM32 map te worden geplaatst, maar in de SYSWOW64 map. Registreren m.b.v. regsvr32 is daarna een koud kunstje.
Pagina: 1