Toon posts:

Digitaal audio via een decorder naar de TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond!

Ik heb op mijn kamer nog een audio televisie staan (zo een dikke :o )
Daar heb ik mijn Z5500 logitech setje op aangestolen, gewoon simpel via een mini jack kabel(die dan de headphone uitgang in gaat)

Nu is mijn vraag, als ik dit koop en dan de Z-5500 aansluit via een optische toslink naar het kastje, of ik dan wel Digitaal geluid heb als er een film op tv in Dolbly Digital is?

De TV staat (als ik het kastje koop) zo aangesloten :
TV coax kabel die vanuit de muur de decorder kastje ingaat, daar vanuit gaat er weer zo'n kabel naar de TV.
Een scart kabel gaat vanuit het kastje naar de TV.

Maar ik zat dus te denken, Het kastje geeft beeld en geluid door via scart, en als er een optische kabel het kastje in gaat dat het dan Digitaal geluid word ipv via de scart, is dit zo of heb ik het fout? :9

Ik hoop snel antwoord te kunnen krijgen,
Thnx!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Nee, als ie al niet standaard de digitale uitgang (permanent) aan heeft staan, zit er een mogelijkheid in die decoder om de digitale (s/pdif) uitgang te activeren en inderdaad middels een digitale kabel je boxenset te voorzien van een digitaal geluid (en idd van surround geluid te genieten indien aanwezigen anders wellicht altijd nog 'nep' dolby; Dolby Pro Logic.)
Meestal wordt dan via beide audio uitgangen (analoog én digitaal) tegelijk het/een audio signaal uitgezonden.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor je antwoord.