Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333181

Topicstarter
Ola mensen :)

Ik heb wat foto's gemaakt van het grote sinterklaasfeest van afgelopen zaterdag en daar hebben we de gedichten ook op foto vastgelegd.

Echter nu een probleem, de foto's zijn in een te kleine resolutie gemaakt zodat de text niet te lezen is....

Is het ook mogelijk om in bijvoorbeeld Illustrator of misschien Photoshop de foto's zodanig te vergroten zodat de text wel mooi leesbaar wordt?

Op dit moment zijn de foto's 800x600 en alleen de titel is te lezen....

Hoop op bevredigende antwoorden :)

Thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 19:41

samo

yo/wassup

Informatie die er is kan er niet bij verzonnen worden. Het is dus niet mogelijk de tekst in een progamma weer leesbaar te maken.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262801

Photoshop kan niet zomaar tekst er bij toveren, kleine kans dus. Je kan wel proberen het plaatje te vergroten en dan kijken of je het nog een beetje kan verbeteren maar ik geef het weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:34

Zeror

Ik Henk 'm!

Vergroten van foto's, op welke manier dan ook, levert nooit het perfecte resultaat op.

De beste manier is het origineel vanaf de camera nog eens te pakken en dan wel de juiste resolutie pakken en daarna de tekst erop zetten.

Mocht je die mogelijkheid niet hebben, kan proberen de foto met 120% max te vergroten. Dat is vaak nog wel acceptabel.

Mocht dat nog steeds te klein zijn, kun je kijken of vectoriseren een gewenst resultaat opleverd. Via VectorMagic levert dit vaak nog wel aardige resultaten op (is helaas maar beperkt te gebruiken).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Nee, hier kan je niets meer aan doen. Grote dingen kleiner maken met Photoshop is geen probleem, maar kleine dingen die je vergroot worden pixalized. In Illustrator zou je al zelf de huidige tekst moeten converteren naar vectoren, maar dat zou je veel meer werk kosten dan de originele tekst eenvoudigweg overtypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Was ook mijn eerste idee om de foto in vectors om te zetten, maar als de text als wat blurry is op de foto blijft het denk ik ook blurry...

Of is het nu juist blurry omdat de text klein is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, heb de foto helemaal in vectoren omgezet maar had weinig nut....of ik gebruik de verkeerde instellingen bij trace in illustrator.

Zoveel mogelijk kleuren en de rest allemaal op 0 (blur, path fitting, minimum area en corner angle)

Zijn dat juiste settings om de trace zo goed mogelijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
hmm, post die fotos eens, kunnen we eensch kijken hoe erg het is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen verschil dus, blijft crap en mijn settings zijn niet goed. Probeer het nu in goold old flash, die settings zijn easier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78792

Zoals al eerder is gezegd, info die er niet is kan geen programma erbij bedenken.
Een optie is om de foto te vergroten, proberen te lezen wat er staat en dit over te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar kan het altijd proberen :)

Heb het nu in verschillende programma's geprobeerd en inderdaad geen gewenst resultaat. Overschrijven zit er niet in, te klein dus gaat em niet worden vrees ik....

In ieder geval, toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
je kan zelf de tekst niet lezen, maar een trace tool moet er vectors uit kunnen halen?

Ik denk dat je even moet zoeken naar de software die ze altijd gebruiken bij CSI achtige series, je kent het wel, je insert een mega crappy video feed en je kan maar blijven zoomen en details zien. In sommige gevallen zelfs om hoeken heen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:34

Zeror

Ik Henk 'm!

JahunP schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:44:
Ik denk dat je even moet zoeken naar de software die ze altijd gebruiken bij CSI achtige series, je kent het wel, je insert een mega crappy video feed en je kan maar blijven zoomen en details zien. In sommige gevallen zelfs om hoeken heen kijken :)
Als zulke software al bestaat is die sowieso niet voor normale consument beschikbaar. Dus die optie kan je gewoon vergeten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Het was ook een klein beetje niet serieus bedoeld.. sorry :)

Volgende keer fototoestel op max zetten, niks aan te doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 13:55
Dat weet ik wel zeker. Een woord of een paar woorden is nog wel te tracen, mits een fatsoenlijke resolutie.
Hoge(re) resolutie blijft je vriend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Anoniem: 333181 schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:18:
Geen verschil dus, blijft crap en mijn settings zijn niet goed. Probeer het nu in goold old flash, die settings zijn easier :P
Is het als je inzoomt in photoshop niet leesbaar? Dan kun je tracen, enhancen, vergroten, druk erop klikken terwijl je 'enhance sector 3213 50 times' roept en het 's nachts bij volle maan laten weken in uilenurine, maar het blijft onleesbaar.

Je kunt afbeelding ietsje vergroten, je kunt soms dingen die te donker zijn wat helderder maken, je kunt een afbeelding iets scherper maken, maar je kunt geen dingen die niet op de afbeelding staan naar voren toveren. Behalve in een film of op TV dan ;) Als er alleen een blob staat maakt geen enkel programma daar letters van die jij kan lezen, sterker nog mensen zijn hier veel beter in dan computers. Vandaar capcha :)

[ Voor 10% gewijzigd door DarkX op 08-12-2009 15:17 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-06 16:26
Sjips, I've run out of uilenurine... :+

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1