Wireless key wel in ubuntu werkend, niet W7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ik draai sinds de windows 7 RC release een dualboot systeem (W7 RC + Ubuntu). Ik werk op 2 wireless netwerken, wat altijd heel prima ging. In zowel windows als ubuntu instellen automatisch te connecten als 1 vd 2 binnen bereik was.

Nu had ik opeens vorige week problemen met wireless (in windows), en aangezien ik enige was in huis die er last van had vermoedde ik driver problemen. Driver reinstallen werkte niet helemaal lekker, en omdat m'n windows toch al wat raar aan het doen was, besloot ik een fresh install afgelopen weekend. Nu waren zowaar de wireless problemen gefixed, en ik had een mooi schoon systeempje.

Nu ben ik dus zondagavond teruggekeerd naar het andere wireless netwerk, en startte ubuntu op. Aangezien daar niks veranderd was ging dat prima, maar toen ik later op de avond in Windows de wireless key ging invullen, begon hij niet zo leuk te doen. Gelijk (zelfs geen poging tot connecten) krijg ik de melding dat de wireless key niet goed is. Even met een wired computer in router gekeken, hmmm, het klopt wel. In ubuntu gekeken wat daar ingesteld was, klopte ook.

Ben ik nou zo idioot en zie ik iets over het hoofd? Hoe is dit op te lossen?

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Onder vista werkt het in de praktijk beter dat als de key 1x fout gegaan is (om wat voor vage reden dan ook) te rebooten. Moet anders kunnen, maar werkt wel vaak.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:00:
Onder vista werkt het in de praktijk beter dat als de key 1x fout gegaan is (om wat voor vage reden dan ook) te rebooten. Moet anders kunnen, maar werkt wel vaak.
Heb al wel na een reboot gelijk het juiste wachtwoord ingevoerd, maar dat mocht niet baten.

Mocht het nog nuttig zijn, heb al zowel de 64 bit driver als de 32 bit driver van de acer website (travelmate 7520 ) gehaald en geinstalleerd. En zo gek veel kan er niet mis zijn met driver, aangezien hij prima netwerken kan vinden..... Oja, en netwerk thuis (netwerk dat niet werkt is "niet-thuis" ) dat gewoon zondag nog werkte was volgens mij wpa2 met een normale key, en netwerk hier heeft WEP40/128 bit encryptie. Maar ik kom niet eens tot het punt om dat in te stellen.....

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:20

Haan

dotnetter

Ik heb een beetje rondgeneust ( [google=windows 7 wep] ) en het lijkt zo te zijn dat Windows 7 gestopt is met het ondersteunen van WEP, maar een officieel bericht heb ik niet kunnen vinden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Haan schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:01:
Ik heb een beetje rondgeneust ( [google=windows 7 wep] ) en het lijkt zo te zijn dat Windows 7 gestopt is met het ondersteunen van WEP, maar een officieel bericht heb ik niet kunnen vinden.
Een interessante stelling, echter, hoe verklaar je dan dat het 2 weken geleden nog prima werkte, of heb ik een update geïnstalleerd en even niet opgelet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Windows 7 werkt niet goed met WEP, die krijg je alleen met omwegen geinstalleerd.

Oudere windows versies (mogelijk valt bijvoorbeeld een beta win7 daar ook onder) kunnen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 15:59

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Dit vindt ik heel raar, want ik werk hier op windows 7 (prof RTM) gewoon op wireless met een WEP key. Zijn er ook betrouwbare bronnen waarin dit naar voren komt? En als je niet tot dat punt komt om het in te stellen ligt daar het probleem denk ik ook niet.

Ik zou toch eerst alle drivers verwijderen bij apparaatbeheer en daarna de goede installeren, dus de 32 of de 64 bit. En niet alle twee.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 05:01
De 32 bit drivers kunnen niet eens geïnstalleerd worden, als je met 64-bit werkt. Je zegt dat het 2 weken geleden nog werkte, kijk eens in je logs wat je allemaal gedaan hebt sindsdien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Stomme suggestie misschien maar heb je je lijst met voorkeursnetwerken al eens gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 08:20

Haan

dotnetter

Ik bedenk me net dat de laptop van mijn moeder ook gewoon met Windows 7 en WEP werkt, maar dat is de 32-bits versie.

Maar als je dus gaat zoeken op Windows 7 en WEP zie je dat er sowieso een hoop mensen zijn die er problemen mee hebben.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
MoiZie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 01:39:
De 32 bit drivers kunnen niet eens geïnstalleerd worden, als je met 64-bit werkt. Je zegt dat het 2 weken geleden nog werkte, kijk eens in je logs wat je allemaal gedaan hebt sindsdien? ;)
Helaas zal dat niet zo'n succes zijn, aangezien ik een fresh install heb (op m'n standaard apps na). Die logs zijn dus niet heel bereikbaar....
Hulkiedulkie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 02:31:
Stomme suggestie misschien maar heb je je lijst met voorkeursnetwerken al eens gewist?
Nee, maar lijkt me niet dat het probleem, omdat ik van een fresh install kom van W7. Nouja, fresh, op m'n standaard apps na.....
Haan schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:26:
Ik bedenk me net dat de laptop van mijn moeder ook gewoon met Windows 7 en WEP werkt, maar dat is de 32-bits versie.

Maar als je dus gaat zoeken op Windows 7 en WEP zie je dat er sowieso een hoop mensen zijn die er problemen mee hebben.
Hmmm....... Maar het vreemde is dat het dus 2 weken geleden nog "normaal" (hoewel traag als een slak, maar dat komt voornamelijk door abbo :/ ) werkte.

EDIT:

Bizar is Windows...... Moest even fancy office 2010 beta gebruiken ergens voor, dus voor het eerst sinds dagen dus weer in Windows, voor de grap even wachtwoord invoeren van wireless, en tada, we hebben weer internet........Toch dank voor uw hulp, maar het blijft een mysterie.... Nog leuker, tijdens het typen installed 'ie een broadcom driver update, benieuwd wat er gebeurt......

[ Voor 13% gewijzigd door afraca op 09-12-2009 20:02 ]

Pagina: 1